Hopp til hovedinnhold

Søk

101 treff

  • Geometri

    Programmering

    Læringsløp

    Geometri

    I dette læringsløpet skal du lære om geometri.I dette læringsløpet skal du lære om geometri.

  • Programmering med løkker

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Programmering med løkker

    Dette er det andre læringsløpet om programmering i Python.   I dette læringsløpet blir elevene kjent med løkker. Elevene lærer om bruk av forskjellen på for-løkker og while-løkker. De blir kjent med hvordan likhetstegnet brukes i programmering, og de får lage programmer som summerer tall og skriver ut ulike tallfølger.   Dette er det andre læringsløpet om programmering i Python.   I dette læringsløpet blir elevene kjent med løkker. Elevene lærer om bruk av forskjellen på for-løkker og while-løkker. De blir kjent med hvordan likhetstegnet brukes i programmering, og de får lage programmer som summerer tall og skriver ut ulike tallfølger.   

    Hender som koder på en laptop med flytende fargerike og dekorative element flytende rundt.
  • Hva vet dere om konflikter?

    Sammen for Ukraina

    Læringsløp

    Hva vet dere om konflikter?

    I dette læringsløpet skal dere snakke sammen om tekst, bilder og spørsmål og finne ut hva dere kan om temaet fra før. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.I dette læringsløpet skal dere snakke sammen om tekst, bilder og spørsmål og finne ut hva dere kan om temaet fra før. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.

  • Hva vet dere om å flykte?

    Sammen for Ukraina

    Læringsløp

    Hva vet dere om å flykte?

    I dette læringsløpet skal dere snakke sammen om tekst, bilder og spørsmål og finne ut hva dere kan om temaet fra før. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.I dette læringsløpet skal dere snakke sammen om tekst, bilder og spørsmål og finne ut hva dere kan om temaet fra før. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.

  • Oppvarming – En oppgavesamling

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Oppvarming – En oppgavesamling

    Her har vi samlet oppvarmingsoppgaver til bruk i klasserommet. Oppgavene er sortert etter matematisk tema. Vi har laget tre faste kategorier med oppgaver: Hva vet jeg om...? Hoderegning Fleip eller fakta

  • Byggekloss 7: Avansert bruk av Pytagoras’ setning

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 7: Avansert bruk av Pytagoras’ setning

    Byggekloss 7 fokuserer på avansert bruk av Pytagoras’ setning.

  • Velkommen til Matemagisk

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Velkommen til Matemagisk

    Matemagisk legger til rette for at elevene får være aktive, utforske og oppdage matematiske sammenhenger. Vi ønsker at elevene skal snakke matte med hverandre, utvikle forståelse og bli gode problemløsere. Læremidlet legger opp til at elevene kan samarbeide om matematikken. Gjennom læremidlet møter elevene et mangfold av utforskende oppgaver, snakke matte oppgaver, spill, aktiviteter og oppgaver knyttet til elevenes hverdag. 

    Thumbnail.
  • Trinn 7: Å forenkle algebraiske uttrykk med brøker, parenteser og potenser

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Trinn 7: Å forenkle algebraiske uttrykk med brøker, parenteser og potenser

    Her skal du jobbe med å forenkle uttrykk med brøker, parenteser og potenser.Her skal du jobbe med å forenkle uttrykk med brøker, parenteser og potenser.

  • Å tenke som en robot

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Velkommen til Matemagisk

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Velkommen til Matemagisk

    Matemagisk legger til rette for at elevene får være aktive, utforske og oppdage matematiske sammenhenger. Vi ønsker at elevene skal snakke matte med hverandre, utvikle forståelse og bli gode problemløsere. Læremidlet legger opp til at elevene kan samarbeide om matematikken. Gjennom læremidlet møter elevene et mangfold av utforskende oppgaver, snakke matte oppgaver, spill, aktiviteter og oppgaver knyttet til elevenes hverdag. 

    Thumbnail.
  • Trinn 8: Å faktorisere og forkorte brøker med algebraiske uttrykk i teller og nevner

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Trinn 8: Å faktorisere og forkorte brøker med algebraiske uttrykk i teller og nevner

    Her skal du jobbe med å faktorisere og forkorte brøker med algebraiske uttrykk i teller og nevner.Her skal du jobbe med å faktorisere og forkorte brøker med algebraiske uttrykk i teller og nevner.

  • Konflikt

    Sammen for Ukraina

    Læringsløp

    Konflikt

    I dette læringsløpet skal du lære om ulike typer . Du skal utforske hvordan konflikter kan oppstå og hvordan man kan løse konflikter i ulike situasjoner.I dette læringsløpet skal du lære om ulike typer . Du skal utforske hvordan konflikter kan oppstå og hvordan man kan løse konflikter i ulike situasjoner.

  • Hvor går grensa for hatefulle ytringer og rasisme?

    Ytringsfrihet

    Læringsløp

    Hvor går grensa for hatefulle ytringer og rasisme?

    I denne oppgaven skal du utforske ytringsparagrafen og problemstillinger knyttet til hatefulle ytringer.I denne oppgaven skal du utforske ytringsparagrafen og problemstillinger knyttet til hatefulle ytringer.

  • Kongen i klassen

    Ytringsfrihet

    Læringsløp

    Kongen i klassen

    Del av det tverrfaglige opplegget "Troll i sola" om ytringsfrihet og krenkelser.Del av det tverrfaglige opplegget "Troll i sola" om ytringsfrihet og krenkelser.

    En konge krone
  • Cancel Culture vs. Free Speech

    Ytringsfrihet

    Læringsløp

    Cancel Culture vs. Free Speech

    What is cancel culture? Does free speech include a right to cause offence? How are people being cancelled? Who and what is threatened by cancel culture?  On the following pages you will work with these questions and more.What is cancel culture? Does free speech include a right to cause offence? How are people being cancelled? Who and what is threatened by cancel culture?  On the following pages you will work with these questions and more.

  • Eventyr: Keiserens nye klær

    Ytringsfrihet

    Læringsløp

    Eventyr: Keiserens nye klær

    Et tverrfaglig opplegg om ytringsfrihet og å tørre å si fra.Et tverrfaglig opplegg om ytringsfrihet og å tørre å si fra.

    Lesetekst
  • Å slå i sinne

    Ytringsfrihet

    Læringsløp

    Å slå i sinne

    Del av det tverrfaglige opplegget "Troll i sola" om ytringsfrihet og krenkelser.Del av det tverrfaglige opplegget "Troll i sola" om ytringsfrihet og krenkelser.

    En sint edderkopp
  • Trinn 4: Å løse likninger med parenteser

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Trinn 4: Å løse likninger med parenteser

    Er du usikker på om du trenger å jobbe med dette trinnet? Hopp til siste oppgave 19.30. Hvis du får til den greit, trenger du ikke å gjøre de andre oppgavene på trinn 4.Er du usikker på om du trenger å jobbe med dette trinnet? Hopp til siste oppgave 19.30. Hvis du får til den greit, trenger du ikke å gjøre de andre oppgavene på trinn 4.

  • Å bli kalt stygge ord

    Ytringsfrihet

    Læringsløp

    Å bli kalt stygge ord

    Del av det tverrfaglige opplegget "Troll i sola" om ytringsfrihet og krenkelser.Del av det tverrfaglige opplegget "Troll i sola" om ytringsfrihet og krenkelser.

    Et troll.
  • Å gjøre narr av andre

    Ytringsfrihet

    Læringsløp

    Å gjøre narr av andre

    Del av det tverrfaglige opplegget "Troll i sola" om ytringsfrihet og krenkelser.Del av det tverrfaglige opplegget "Troll i sola" om ytringsfrihet og krenkelser.

    En gås som går og vifter med vingene.

Internet Explorer støttes ikke

Aschehoug univers fungerer kun med en moderne nettleser som for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)