Fag
- Engelsk (168)
- Matematikk (101)
- Naturfag (94)
- Norsk (61)
- Tverrfaglig (34)
- Samfunnsfag (31)
- Mat og helse (30)
- Fransk (27)
- Kunst og håndverk (21)
- Tysk (19)
- Musikk (18)
- Historie (17)
Trinn
- 1. trinn (161)
- 2. trinn (161)
- 3. trinn (161)
- 4. trinn (161)
- 5. trinn (109)
- 6. trinn (109)
- 7. trinn (109)
- 10. trinn (101)
- 8. trinn (101)
- 9. trinn (101)
- Vg1 (49)
- Vg2 (16)
Nøkkelord
101 treff
-
Geometri
Programmering
Læringsløp
GeometriI dette læringsløpet skal du lære om geometri.I dette læringsløpet skal du lære om geometri.
-
Programmering med løkker
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Programmering med løkkerDette er det andre læringsløpet om programmering i Python. I dette læringsløpet blir elevene kjent med løkker. Elevene lærer om bruk av forskjellen på for-løkker og while-løkker. De blir kjent med hvordan likhetstegnet brukes i programmering, og de får lage programmer som summerer tall og skriver ut ulike tallfølger. Dette er det andre læringsløpet om programmering i Python. I dette læringsløpet blir elevene kjent med løkker. Elevene lærer om bruk av forskjellen på for-løkker og while-løkker. De blir kjent med hvordan likhetstegnet brukes i programmering, og de får lage programmer som summerer tall og skriver ut ulike tallfølger.
-
Hva vet dere om konflikter?
Sammen for Ukraina
Læringsløp
Hva vet dere om konflikter?I dette læringsløpet skal dere snakke sammen om tekst, bilder og spørsmål og finne ut hva dere kan om temaet fra før. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.I dette læringsløpet skal dere snakke sammen om tekst, bilder og spørsmål og finne ut hva dere kan om temaet fra før. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.
-
Hva vet dere om å flykte?
Sammen for Ukraina
Læringsløp
Hva vet dere om å flykte?I dette læringsløpet skal dere snakke sammen om tekst, bilder og spørsmål og finne ut hva dere kan om temaet fra før. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.I dette læringsløpet skal dere snakke sammen om tekst, bilder og spørsmål og finne ut hva dere kan om temaet fra før. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.
-
Oppvarming – En oppgavesamling
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Oppvarming – En oppgavesamlingHer har vi samlet oppvarmingsoppgaver til bruk i klasserommet. Oppgavene er sortert etter matematisk tema. Vi har laget tre faste kategorier med oppgaver: Hva vet jeg om...? Hoderegning Fleip eller fakta
-
Byggekloss 7: Avansert bruk av Pytagoras’ setning
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Byggekloss 7: Avansert bruk av Pytagoras’ setningByggekloss 7 fokuserer på avansert bruk av Pytagoras’ setning.
-
Velkommen til Matemagisk
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Velkommen til MatemagiskMatemagisk legger til rette for at elevene får være aktive, utforske og oppdage matematiske sammenhenger. Vi ønsker at elevene skal snakke matte med hverandre, utvikle forståelse og bli gode problemløsere. Læremidlet legger opp til at elevene kan samarbeide om matematikken. Gjennom læremidlet møter elevene et mangfold av utforskende oppgaver, snakke matte oppgaver, spill, aktiviteter og oppgaver knyttet til elevenes hverdag.
-
Trinn 7: Å forenkle algebraiske uttrykk med brøker, parenteser og potenser
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Trinn 7: Å forenkle algebraiske uttrykk med brøker, parenteser og potenserHer skal du jobbe med å forenkle uttrykk med brøker, parenteser og potenser.Her skal du jobbe med å forenkle uttrykk med brøker, parenteser og potenser.
-
Å tenke som en robot
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å tenke som en robotLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Velkommen til Matemagisk
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Velkommen til MatemagiskMatemagisk legger til rette for at elevene får være aktive, utforske og oppdage matematiske sammenhenger. Vi ønsker at elevene skal snakke matte med hverandre, utvikle forståelse og bli gode problemløsere. Læremidlet legger opp til at elevene kan samarbeide om matematikken. Gjennom læremidlet møter elevene et mangfold av utforskende oppgaver, snakke matte oppgaver, spill, aktiviteter og oppgaver knyttet til elevenes hverdag.
-
Trinn 8: Å faktorisere og forkorte brøker med algebraiske uttrykk i teller og nevner
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Trinn 8: Å faktorisere og forkorte brøker med algebraiske uttrykk i teller og nevnerHer skal du jobbe med å faktorisere og forkorte brøker med algebraiske uttrykk i teller og nevner.Her skal du jobbe med å faktorisere og forkorte brøker med algebraiske uttrykk i teller og nevner.
-
Konflikt
Sammen for Ukraina
Læringsløp
KonfliktI dette læringsløpet skal du lære om ulike typer . Du skal utforske hvordan konflikter kan oppstå og hvordan man kan løse konflikter i ulike situasjoner.I dette læringsløpet skal du lære om ulike typer . Du skal utforske hvordan konflikter kan oppstå og hvordan man kan løse konflikter i ulike situasjoner.
-
Hvor går grensa for hatefulle ytringer og rasisme?
Ytringsfrihet
Læringsløp
Hvor går grensa for hatefulle ytringer og rasisme?I denne oppgaven skal du utforske ytringsparagrafen og problemstillinger knyttet til hatefulle ytringer.I denne oppgaven skal du utforske ytringsparagrafen og problemstillinger knyttet til hatefulle ytringer.
-
Kongen i klassen
Ytringsfrihet
Læringsløp
Kongen i klassenDel av det tverrfaglige opplegget "Troll i sola" om ytringsfrihet og krenkelser.Del av det tverrfaglige opplegget "Troll i sola" om ytringsfrihet og krenkelser.
-
Cancel Culture vs. Free Speech
Ytringsfrihet
Læringsløp
Cancel Culture vs. Free SpeechWhat is cancel culture? Does free speech include a right to cause offence? How are people being cancelled? Who and what is threatened by cancel culture? On the following pages you will work with these questions and more.What is cancel culture? Does free speech include a right to cause offence? How are people being cancelled? Who and what is threatened by cancel culture? On the following pages you will work with these questions and more.
-
Eventyr: Keiserens nye klær
Ytringsfrihet
Læringsløp
Eventyr: Keiserens nye klærEt tverrfaglig opplegg om ytringsfrihet og å tørre å si fra.Et tverrfaglig opplegg om ytringsfrihet og å tørre å si fra.
-
Å slå i sinne
Ytringsfrihet
Læringsløp
Å slå i sinneDel av det tverrfaglige opplegget "Troll i sola" om ytringsfrihet og krenkelser.Del av det tverrfaglige opplegget "Troll i sola" om ytringsfrihet og krenkelser.
-
Trinn 4: Å løse likninger med parenteser
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Trinn 4: Å løse likninger med parenteserEr du usikker på om du trenger å jobbe med dette trinnet? Hopp til siste oppgave 19.30. Hvis du får til den greit, trenger du ikke å gjøre de andre oppgavene på trinn 4.Er du usikker på om du trenger å jobbe med dette trinnet? Hopp til siste oppgave 19.30. Hvis du får til den greit, trenger du ikke å gjøre de andre oppgavene på trinn 4.
-
Å bli kalt stygge ord
Ytringsfrihet
Læringsløp
Å bli kalt stygge ordDel av det tverrfaglige opplegget "Troll i sola" om ytringsfrihet og krenkelser.Del av det tverrfaglige opplegget "Troll i sola" om ytringsfrihet og krenkelser.
-
Å gjøre narr av andre
Ytringsfrihet
Læringsløp
Å gjøre narr av andreDel av det tverrfaglige opplegget "Troll i sola" om ytringsfrihet og krenkelser.Del av det tverrfaglige opplegget "Troll i sola" om ytringsfrihet og krenkelser.