Fag
- Matematikk (14)
- Engelsk (7)
- Kroppsøving (7)
- Naturfag (7)
- Norsk (7)
- Tverrfaglig (7)
- Fremmedspråk (6)
- Fysikk (6)
- Geofag (6)
- Geografi og geofag (6)
- Helse- og oppvekstfag (6)
- Historie (6)
Trinn
- Vg2 (39)
- 5. trinn (16)
- 6. trinn (16)
- 7. trinn (16)
- 1. trinn (14)
- 10. trinn (14)
- 2. trinn (14)
- 3. trinn (14)
- 4. trinn (14)
- 8. trinn (14)
- 9. trinn (14)
- Vg1 (7)
Nøkkelord
14 treff
-
Å bruke løkker for å gjentaMatemagisk 8–10LæringsløpÅ bruke løkker for å gjenta
Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.
-
Byggekloss 5: Sammensatte figurerMatemagisk 8–10LæringsløpByggekloss 5: Sammensatte figurer
Byggekloss 5 fokuserer på sammensatte figurer.
-
Byggekloss 7: Avansert bruk av Pytagoras’ setningMatemagisk 8–10LæringsløpByggekloss 7: Avansert bruk av Pytagoras’ setning
Byggekloss 7 fokuserer på avansert bruk av Pytagoras’ setning.
-
Byggekloss 3: Pytagoras’ setningMatemagisk 8–10LæringsløpByggekloss 3: Pytagoras’ setning
Byggekloss 3 fokuserer på Pytagoras’ setning.
-
Byggekloss 4: FormlikhetMatemagisk 8–10LæringsløpByggekloss 4: Formlikhet
Byggekloss 4 fokuserer på Formlikhet.
-
Byggekloss 8: Geometri i koordinatsystemetMatemagisk 8–10LæringsløpByggekloss 8: Geometri i koordinatsystemet
Byggekloss 8 fokuserer på geometri i koordinatsystemet.
-
GeometritårnetMatemagisk 8–10ArtikkelEkspedisjon
Parabelen som geometrisk sted Et geometrisk sted er mengden av punkter som oppfyller et bestemt krav. For eksempel er sirkelen det geometriske stedet for de punktene som har en gitt avstand fra et bestemt punkt. På denne ekspedisjonen skal vi utforske parabelen som geometrisk sted.
-
Å bruke løkker for å gjentaProgrammeringLæringsløpÅ bruke løkker for å gjenta
Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.
-
Fra Quest 5-7: Get to Know Each OtherUkrainaArtikkelDo you think any of your talents will be important in your life?
Listen to these children and discuss the question.
-
Fra Quest 5-7: Get to Know Each OtherUkrainaArtikkelHow do you behave online?
Film med barn som diskuterer nettvett.
-
Fra Quest 5-7: Get to Know Each OtherUkrainaArtikkelWho inspires you to make a difference?
En film om hvem som inspirer barn / forbildene deres.
-
Fra Quest 5-7: Get to Know Each OtherUkrainaArtikkelDo you play video games?
Et film med barn som snakker om gaming.
-
Fra Quest 5-7: Get to Know Each OtherUkrainaArtikkelWhat will you do to make a difference?
En film om hvordan barn kan gjøre en forskjell?
-
Bruk stemmen!YtringsfrihetArtikkelGive Your Opinion
Modelltekst, ordbank og oppgave hvor man øver på å si sin mening.