Hopp til hovedinnhold

Søk

33 treff

  • Å bruke løkker for å gjenta
    Matemagisk 8–10
    Læringsløp
    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Byggekloss 5: Sammensatte figurer
    Matemagisk 8–10
    Læringsløp
    Byggekloss 5: Sammensatte figurer

    Byggekloss 5 fokuserer på sammensatte figurer.

  • Byggekloss 7: Avansert bruk av Pytagoras’ setning
    Matemagisk 8–10
    Læringsløp
    Byggekloss 7: Avansert bruk av Pytagoras’ setning

    Byggekloss 7 fokuserer på avansert bruk av Pytagoras’ setning.

  • Byggekloss 3: Pytagoras’ setning
    Matemagisk 8–10
    Læringsløp
    Byggekloss 3: Pytagoras’ setning

    Byggekloss 3 fokuserer på Pytagoras’ setning.

  • Byggekloss 4: Formlikhet
    Matemagisk 8–10
    Læringsløp
    Byggekloss 4: Formlikhet

    Byggekloss 4 fokuserer på Formlikhet.

  • Byggekloss 8: Geometri i koordinatsystemet
    Matemagisk 8–10
    Læringsløp
    Byggekloss 8: Geometri i koordinatsystemet

    Byggekloss 8 fokuserer på geometri i koordinatsystemet.

  • Geometritårnet
    Matemagisk 8–10
    Artikkel
    Ekspedisjon

    Parabelen som geometrisk sted Et geometrisk sted er mengden av punkter som oppfyller et bestemt krav. For eksempel er sirkelen det geometriske stedet for de punktene som har en gitt avstand fra et bestemt punkt. På denne ekspedisjonen skal vi utforske parabelen som geometrisk sted.

  • Å bruke løkker for å gjenta
    Programmering
    Læringsløp
    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Bruk stemmen!
    Ytringsfrihet
    Artikkel
    Lag din egen rapp

    Artikkel fra fabel 5–7 med aktiviteter knyttet til at elevene skal utforske rapp og uttrykke meningene sine ved å lage en rapp.Artikkel fra fabel 5–7 med aktiviteter knyttet til at elevene skal utforske rapp og uttrykke meningene sine ved å lage en rapp.

    Graffiti av fargerike noter på veggen.
  • Bruk stemmen!
    Ytringsfrihet
    Artikkel
    Si fra i din egen kommune

    Artikkel fra Arena 5-7 om hvordan du kan påvirke i egen kommune.Artikkel fra Arena 5-7 om hvordan du kan påvirke i egen kommune.

  • Bruk stemmen!
    Ytringsfrihet
    Artikkel
    Enig eller uenig?

    Aktivitet fra Arena 5-7 hvor elevene skal ta stilling til ulike påstander.Aktivitet fra Arena 5-7 hvor elevene skal ta stilling til ulike påstander.

  • Bruk stemmen!
    Ytringsfrihet
    Artikkel
    Skriv et leserinnlegg

    Skriveramme og modelltekst fra Fabel 5–7 knyttet til leserinnlegg og temaet Ytringsfrihet. Skriveramme og modelltekst fra Fabel 5–7 knyttet til leserinnlegg og temaet Ytringsfrihet. 

  • Fra Quest 5-7: Get to Know Each Other
    Ukraina
    Artikkel
    How do you behave online?

    Film med barn som diskuterer nettvett.

    2.5.png
  • Fra Quest 5-7: Get to Know Each Other
    Ukraina
    Artikkel
    Who inspires you to make a difference?

    En film om hvem som inspirer barn / forbildene deres.

    1.8.png
  • Fra Quest 5-7: Get to Know Each Other
    Ukraina
    Artikkel
    What will you do to make a difference?

    En film om hvordan barn kan gjøre en forskjell?

    1.7.png
  • Viktige stemmer
    Ytringsfrihet
    Artikkel
    Hvordan påvirke?

    Mange mennesker kjemper for det de synes er viktig. Hva kan vi lære av dem? Og hvilke metoder kan vi bruke for å jobbe for et bedre samfunn?Mange mennesker kjemper for det de synes er viktig. Hva kan vi lære av dem? Og hvilke metoder kan vi bruke for å jobbe for et bedre samfunn?

  • Hva er ytringsfrihet?
    Ytringsfrihet
    Artikkel
    Bestem selv!

    Artikkel knyttet til temaet diskriminering.Artikkel knyttet til temaet diskriminering.

  • Hva er ytringsfrihet?
    Ytringsfrihet
    Artikkel
    Ytringsfrihet

    Artikkel fra Arena 5-7 der elevene reflekterer rundt ytringsfrihet og begrensninger i ytringsfriheten. Artikkel fra Arena 5-7 der elevene reflekterer rundt ytringsfrihet og begrensninger i ytringsfriheten. 

  • Bruk stemmen!
    Ytringsfrihet
    Artikkel
    Tips til en god diskusjon

    Tips til en god diskusjon fra  Arena 5-7. Tips til en god diskusjon fra  Arena 5-7. 

  • Viktige stemmer
    Ytringsfrihet
    Artikkel
    På flukt fra forfølgelse

    Artikkel om mennesker som må flykte på grunn av meningene sine.Artikkel om mennesker som må flykte på grunn av meningene sine.

12

Nettleseren din støttes ikke

Aschehoug Undervisning anbefaler at du bruker en annen nettleser, for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)