Fag
Trinn
Nøkkelord
27 treff
-
Hva kan jeg nå?
Fabel 5–7
Læringsløp
Hva kan jeg nå?Elevene oppsummerer og reflekterer over hva de har lært i arbeid med temaet "Les for å forstå" i Fabel 7 . Elevene oppsummerer og reflekterer over hva de har lært i arbeid med temaet "Les for å forstå" i Fabel 7 .
-
Hva kan jeg nå?
Fabel 5–7
Læringsløp
Hva kan jeg nå?Læringsløpet gir elevene mulighet til å oppsummere og reflektere over egen læring etter å ha arbeidet med temaet "Skriv fortellinger" i Fabel 6 .Læringsløpet gir elevene mulighet til å oppsummere og reflektere over egen læring etter å ha arbeidet med temaet "Skriv fortellinger" i Fabel 6 .
-
Hva kan jeg nå?
Targets
Læringsløp
Hva kan jeg nå?Læringsløpet gir elevene mulighet til å oppsummere og reflektere over egen læring etter å ha arbeidet med temaet «Les bildebok» i Fabel 6 .Læringsløpet gir elevene mulighet til å oppsummere og reflektere over egen læring etter å ha arbeidet med temaet «Les bildebok» i Fabel 6 .
-
Hva kan jeg nå?
Fabel 5–7
Læringsløp
Hva kan jeg nå?Du har nå lest og arbeidet med ulike oppgaver til fire skjønnlitterære tekster. Men hva har du egentlig lært? I denne delen skal du tenke over hva du har lært og hvordan du kan bruke dette neste gang du skal lese en skjønnlitterær tekst. Du har nå lest og arbeidet med ulike oppgaver til fire skjønnlitterære tekster. Men hva har du egentlig lært? I denne delen skal du tenke over hva du har lært og hvordan du kan bruke dette neste gang du skal lese en skjønnlitterær tekst.
-
Hva kan jeg nå?
Fabel 5–7
Læringsløp
Hva kan jeg nå?Du har nå lest og arbeidet med ulike oppgaver til fem saktekster. Men hva har du egentlig lært? I denne delen skal du tenke over hva du har lært og hvordan du kan bruke dette neste gang du skal lese en saktekst. Du har nå lest og arbeidet med ulike oppgaver til fem saktekster. Men hva har du egentlig lært? I denne delen skal du tenke over hva du har lært og hvordan du kan bruke dette neste gang du skal lese en saktekst.
-
Hva kan jeg nå?
Fabel 5–7
Læringsløp
Hva kan jeg nå?Du har nå skrevet en fordypningsoppgave om et tema som interesserer og engasjerer deg. Kanskje du også har laget en film om temaet ditt? Hva har du funnet ut om temaet? Og hva har du lært om å skrive fordypningsoppgave? I denne delen skal du tenke over hva du har lært og hvordan du kan bruke dette neste gang du skal skrive. Du har nå skrevet en fordypningsoppgave om et tema som interesserer og engasjerer deg. Kanskje du også har laget en film om temaet ditt? Hva har du funnet ut om temaet? Og hva har du lært om å skrive fordypningsoppgave? I denne delen skal du tenke over hva du har lært og hvordan du kan bruke dette neste gang du skal skrive.
-
Terminprøve 10. trinn høst 2021
Fabel 8–10
Læringsløp
Terminprøve 10. trinn høst 2021Velkommen til høstens terminprøve! Temaet i år er «Dyr, mennesker og jorda». I forberedelsesdelen får du lese mange ulike tekster, for eksempel romanutdrag, saktekster og film. Du får også lytte til musikk og se bilder og illustrasjoner som handler om vårt forhold til dyr og jorda vi lever på. Terminprøven består av fire deler. I de to første delene skal du vise at du kan lese og forstå ulike tekster. I de to andre delene skal du skrive én kort tekst og én lang tekst.Velkommen til høstens terminprøve! Temaet i år er «Dyr, mennesker og jorda». I forberedelsesdelen får du lese mange ulike tekster, for eksempel romanutdrag, saktekster og film. Du får også lytte til musikk og se bilder og illustrasjoner som handler om vårt forhold til dyr og jorda vi lever på. Terminprøven består av fire deler. I de to første delene skal du vise at du kan lese og forstå ulike tekster. I de to andre delene skal du skrive én kort tekst og én lang tekst.
-
Utforsk litterær samtale
Targets
Læringsløp
Utforsk litterær samtaleOppstartsløp som legger til rette for utforsking og forberedelser for arbeid med temaet "Litterær samtale" i Fabel 6 . Oppstartsløp som legger til rette for utforsking og forberedelser for arbeid med temaet "Litterær samtale" i Fabel 6 .
-
Hva kan jeg nå?
Fabel 5–7
Læringsløp
Hva kan jeg nå?Læringsløpet gir elevene mulighet til å oppsummere og reflektere over egen læring etter å ha arbeidet med temaet "Fantasy" i Fabel 6 .Læringsløpet gir elevene mulighet til å oppsummere og reflektere over egen læring etter å ha arbeidet med temaet "Fantasy" i Fabel 6 .
-
Les teatermanus: Tonje Glimmerdal
Targets
Læringsløp
Les teatermanus: Tonje GlimmerdalElevene leser og arbeider med oppgaver til teatermanuset fra teaterforestillingen om Tonje Glimmerdal i temaet "Fra bok til teater" i Fabel 6 . Elevene leser og arbeider med oppgaver til teatermanuset fra teaterforestillingen om Tonje Glimmerdal i temaet "Fra bok til teater" i Fabel 6 .
-
Hva kan jeg nå?
Fabel 5–7
Læringsløp
Hva kan jeg nå?Elevene oppsummerer og reflekterer over hva de har lært i arbeid med temaet "Les skjønnlitteratur" i Fabel 7 . Elevene oppsummerer og reflekterer over hva de har lært i arbeid med temaet "Les skjønnlitteratur" i Fabel 7 .
-
Utforsk fantasysjangeren
Targets
Læringsløp
Utforsk fantasysjangerenOppstartsløp som legger til rette for utforsking og forberedelser for arbeid med temaet "Fantasy" i Fabel 6 . Oppstartsløp som legger til rette for utforsking og forberedelser for arbeid med temaet "Fantasy" i Fabel 6 .
-
Hva kan jeg nå?
Fabel 5–7
Læringsløp
Hva kan jeg nå?Læringsløpet gir elevene mulighet til å oppsummere og reflektere over egen læring etter å ha arbeidet med temaet "Litterær samtale" i Fabel 6 .Læringsløpet gir elevene mulighet til å oppsummere og reflektere over egen læring etter å ha arbeidet med temaet "Litterær samtale" i Fabel 6 .
-
Les bildeboka Snill
Fabel 5–7
Læringsløp
Les bildeboka SnillElevene leser og studerer et utdrag fra bildeboka Snill av Gro Dahle og Svein Nyhus.Elevene leser og studerer et utdrag fra bildeboka Snill av Gro Dahle og Svein Nyhus.
-
Utforsk saktekster
Targets
Læringsløp
Utforsk sakteksterOppstarstløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "Les saktekst" i Fabel 7 .
-
Hva kan jeg nå?
Fabel 5–7
Læringsløp
Hva kan jeg nå?Elevene oppsummerer og reflekterer over hva de har lært i arbeid med temaet "Les saktekst" i Fabel 7 .
-
Et møte i lufta eller under vann
Targets
Læringsløp
Et møte i lufta eller under vannLæringsløp i tema "Skriv fortellinger" i Fabel 6 . Elevene leser novellen "Eit nikk er nok" av Erna Osland og skriver sin egen fortelling om et møte under vann eller i lufta. Læringsløp i tema "Skriv fortellinger" i Fabel 6 . Elevene leser novellen "Eit nikk er nok" av Erna Osland og skriver sin egen fortelling om et møte under vann eller i lufta.
-
Utforsk bildebøker
Targets
Læringsløp
Utforsk bildebøkerOppstartsløp som legger til rette for utforskning og forberedelser for arbeid med temaet «Les bildebok» i Fabel 6 . Oppstartsløp som legger til rette for utforskning og forberedelser for arbeid med temaet «Les bildebok» i Fabel 6 .
-
Hva kan jeg nå?
Fabel 5–7
Læringsløp
Hva kan jeg nå?Elevene oppsummerer og reflekterer over hva de har lært i arbeid med temaet "Si meningen din!" i Fabel 7 . Elevene oppsummerer og reflekterer over hva de har lært i arbeid med temaet "Si meningen din!" i Fabel 7 .
-
Hva kan jeg nå?
Fabel 5–7
Læringsløp
Hva kan jeg nå?Læringsløpet gir elevene mulighet til å oppsummere og reflektere over egen læring etter å ha arbeidet med temaet "Lær å skrive tekster" i Fabel 6 .Læringsløpet gir elevene mulighet til å oppsummere og reflektere over egen læring etter å ha arbeidet med temaet "Lær å skrive tekster" i Fabel 6 .