Hopp til hovedinnhold

Søk

53 treff

  • Min læring

    Momente 2

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløp i temaet Transport – Oppfinnelser som forandret verden.Læringsløp i temaet Transport – Oppfinnelser som forandret verden.

    En elev tenker på hva hun har lært. Fargerike symboler rundt hodet.
  • Kamuflasje

    Kunst og håndverk 1–7

    Læringsløp

    Kamuflasje

    Dette er et prosjekt i Kunst og håndverk som omfatter en praktisk og teoretisk tilnærming til temaet bærekraft, gjenbruk av klær, tegning med symaskin, dekor- og teksturlære, og rettsøm.Dette er et prosjekt i Kunst og håndverk som omfatter en praktisk og teoretisk tilnærming til temaet bærekraft, gjenbruk av klær, tegning med symaskin, dekor- og teksturlære, og rettsøm.

  • Terminprøve 9. trinn høst 2021

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Terminprøve 9. trinn høst 2021

    Velkommen til høstens terminprøve! Temaet i år er «Animals».  Terminprøven består av fem deler. Lytte til tekster og svare på oppgaver (ca. 30 min.) Lese tekster og svare på oppgaver (ca. 30 min.) Skrive et sammendrag av en tekst (ca. en time) Skrive et svar i et forum (ca. en time) Skrive en tekst med utgangspunkt i et bilde, et sitat eller i en problemstilling (ca. to timer)Velkommen til høstens terminprøve! Temaet i år er «Animals».  Terminprøven består av fem deler. Lytte til tekster og svare på oppgaver (ca. 30 min.) Lese tekster og svare på oppgaver (ca. 30 min.) Skrive et sammendrag av en tekst (ca. en time) Skrive et svar i et forum (ca. en time) Skrive en tekst med utgangspunkt i et bilde, et sitat eller i en problemstilling (ca. to timer)

  • Oppstart

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Oppstart

    Læringsløp om å ta vare på jordaLæringsløp om å ta vare på jorda

  • Viktige spor

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Viktige spor

    Læringsløp i temaet De første menneskene i Norge.Læringsløp i temaet De første menneskene i Norge.

  • Min læring

    Grip teksten

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløp som oppsummerer temaet "Vi setter spor"Læringsløp som oppsummerer temaet "Vi setter spor"

    En elev tenker
  • Oppstart – Transportmidler

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Transportmidler

    Læringsløp i temaet  Transportmidler som forandret verdenLæringsløp i temaet  Transportmidler som forandret verden

    Luftfoto av et stort motorveikryss. kjørende tog og biler.
  • Bilen

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Bilen

    Læringsløp i temaet Transportmidler som forandret verdenLæringsløp i temaet Transportmidler som forandret verden

    En bil kjørende på en vei.
  • Leker i verden

    Grip teksten

    Læringsløp

    Leker i verden

    Læringsløp om barn fra ulike land og lekene de likerLæringsløp om barn fra ulike land og lekene de liker

    Jente som smiler, hun står og holder en stor rosa ball.
  • Transportmidler i framtiden

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Transportmidler i framtiden

    Læringsløp i temaet Transport – Oppfinnelser som forandret verden.Læringsløp i temaet Transport – Oppfinnelser som forandret verden.

    Selvkjørende passasjer drone som flyr i luften. 3D modell.
  • Reis Norge på kryss og tvers

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Reis Norge på kryss og tvers

    Et læringsløp som tar for seg steder i de ulike landsdelene i Norge. Elevene får lære om hvordan landskapet har blitt formet både av naturen og menneskene. Elevene skal velge seg et av stedene og lage et digitalt postkort derfra. I tillegg er det utforskende aktiviteter og diskusjonsoppgaver knyttet til de ulike stedene.

  • Transport og forurensning

    Grip teksten

    Læringsløp

    Transport og forurensning

    Læringsløp i temaet Transportmidler som forandret verdenLæringsløp i temaet Transportmidler som forandret verden

    Eksos fra en bil.
  • Min læring

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløpet "Min læring" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Mennesket og jordkloden"

    En gutt med tommel opp. Han smiler.
  • Oppstart – Den gavmilde naturen

    Solaris 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Den gavmilde naturen

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet Den gavmilde naturen.Læringsløpet "Oppstart" i temaet Den gavmilde naturen.

    Hender som holder rundt og klemmer et tre. Det er mose på treet, formet som et hjerte. Fysaken står på en av fingrene. Det er ikke så lett å få øye på ham foran den grønne mosen.
  • Transport

    Grip teksten

    Læringsløp

    Transport

    Læringsløp i temaet "Transportmidler som forandret verden"Læringsløp i temaet "Transportmidler som forandret verden"

    Ulike transportmidler, et stort skip, en lastebil, et fly og en truck som løfter store containere.
  • Jernbanen

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Jernbanen

    Læringsløp i temaet "Transportmidler som forandret verden"Læringsløp i temaet "Transportmidler som forandret verden"

    Et tog ankommer en togstasjon-
  • Oppstart – Vi i verden

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Vi i verden

    Læringsløp som oppstart til temaet Vi i verdenLæringsløp som oppstart til temaet Vi i verden

    Mange barn står øverst i et klatrestativ og alle blåser såpebobler opp i luften.
  • Å styre hva som skal skje

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Å styre hva som skal skje

    Læringsløp om styring med vilkår, i temaet "Programmering".Læringsløp om styring med vilkår, i temaet "Programmering".

    Billeba Kakkerlakkius vinker til roboten og sier "hallo". Roboten vinker tilbake og sier "hei"
  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Teenagers Taking Action

    Mat og helse 8–10

    Læringsløp

    Teenagers Taking Action

    In this text, we meet four teenagers from different parts of the world who have found ways to be environmentally friendly.  Unit Focus learning words and expressions to describe environmental problems and solutions reading, writing and talking about environmental challenges and what we as individuals can do about them  gathering information, organising ideas and planning a five paragraph essay

123

Internet Explorer støttes ikke

Aschehoug univers fungerer kun med en moderne nettleser som for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)