Fag
- Engelsk (168)
- Matematikk (113)
- Naturfag (88)
- Norsk (61)
- Fransk (28)
- Samfunnsfag (27)
- Tverrfaglig (25)
- Kunst og håndverk (22)
- Mat og helse (21)
- Musikk (20)
- Tysk (20)
- Fremmedspråk (17)
Trinn
- 1. trinn (158)
- 2. trinn (158)
- 3. trinn (158)
- 4. trinn (158)
- 5. trinn (121)
- 6. trinn (121)
- 7. trinn (121)
- 10. trinn (113)
- 8. trinn (113)
- 9. trinn (113)
- Vg1 (57)
- Vg2 (22)
Nøkkelord
113 treff
-
Algebraisk løsningsmetode for likninger
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Algebraisk løsningsmetode for likningerLæringsløp hvor vi jobber med å forklare hva en likning er og å løse likninger ved tegning og resonnering, og ved algebraisk løsningsmetode.Læringsløp hvor vi jobber med å forklare hva en likning er og å løse likninger ved tegning og resonnering, og ved algebraisk løsningsmetode.
-
micro:bit
Programmering
Læringsløp
micro:bitI dette læringsløpet blir du kjent med den lille datamaskinen med de enorme mulighetene! I dette læringsløpet blir du kjent med den lille datamaskinen med de enorme mulighetene!
-
Negative tall
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Negative tallLæringsløp hvor vi jobber med å utforske og begrunne regneregler for negative tall, og å regne med negative tall i de fire regneartene.Læringsløp hvor vi jobber med å utforske og begrunne regneregler for negative tall, og å regne med negative tall i de fire regneartene.
-
Statistikk
Programmering
Læringsløp
StatistikkI dette læringsløpet skal du lære om statistikk.I dette læringsløpet skal du lære om statistikk.
-
Velkommen til Matemagisk
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Velkommen til MatemagiskMatemagisk legger til rette for at elevene får være aktive, utforske og oppdage matematiske sammenhenger. Vi ønsker at elevene skal snakke matte med hverandre, utvikle forståelse og bli gode problemløsere. Læremidlet legger opp til at elevene kan samarbeide om matematikken. Gjennom læremidlet møter elevene et mangfold av utforskende oppgaver, snakke matte oppgaver, spill, aktiviteter og oppgaver knyttet til elevenes hverdag.
-
Velkommen til Matemagisk
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Velkommen til MatemagiskMatemagisk legger til rette for at elevene får være aktive, utforske og oppdage matematiske sammenhenger. Vi ønsker at elevene skal snakke matte med hverandre, utvikle forståelse og bli gode problemløsere. Læremidlet legger opp til at elevene kan samarbeide om matematikken. Gjennom læremidlet møter elevene et mangfold av utforskende oppgaver, snakke matte oppgaver, spill, aktiviteter og oppgaver knyttet til elevenes hverdag.
-
Regnestrategier
Matemagisk 8–10
Læringsløp
RegnestrategierI dette læringsløpet jobber vi med å bruke likhetstegnet riktig, bruke ulike regnestrategier i de fire regneartene, argumentere for valg av regnestrategier og forklare regnemåter og hente ut og bruke relevant informasjon fra tekst og tabeller.I dette læringsløpet jobber vi med å bruke likhetstegnet riktig, bruke ulike regnestrategier i de fire regneartene, argumentere for valg av regnestrategier og forklare regnemåter og hente ut og bruke relevant informasjon fra tekst og tabeller.
-
Trinn 5: Å forenkle algebraiske uttrykk med brøker og parenteser
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Trinn 5: Å forenkle algebraiske uttrykk med brøker og parenteserEr du usikker på om du trenger å jobbe med dette trinnet? Hopp til siste oppgave 19.44. Hvis du får til den greit, trenger du ikke å gjøre de andre oppgavene på trinn 5.Er du usikker på om du trenger å jobbe med dette trinnet? Hopp til siste oppgave 19.44. Hvis du får til den greit, trenger du ikke å gjøre de andre oppgavene på trinn 5.
-
Formlikhet og kongruens
Fabel 8–10
Læringsløp
Formlikhet og kongruensI dette læringsløpet skal dere utforske og forklare formlikhet og kongruens.I dette læringsløpet skal dere utforske og forklare formlikhet og kongruens.
-
Eksponentialfunksjoner
Fabel 8–10
Læringsløp
EksponentialfunksjonerForklare hva som kjennetegner situasjoner som kan beskrives med eksponentialfunksjoner . Forklare sammenhengen mellom vekstfaktor og funksjonsuttrykket til eksponentialfunksjoner. Utforske , beskrive og argumentere for sammenhengen mellom funksjonsuttrykket og grafen til en eksponentialfunksjon. Tegne grafen til eksponentialfunksjoner i GeoGebra, og kunne bruke den til å løse praktiske problemer .
-
Trinn 3: Å forenkle algebraiske uttrykk med parenteser
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Trinn 3: Å forenkle algebraiske uttrykk med parenteserEr du usikker på om du trenger å jobbe med dette trinnet? Hopp til oppgave 19.27. Hvis du får til den greit, trenger du ikke å gjøre de andre oppgavene på trinn 3.Er du usikker på om du trenger å jobbe med dette trinnet? Hopp til oppgave 19.27. Hvis du får til den greit, trenger du ikke å gjøre de andre oppgavene på trinn 3.
-
Trinn 4: Å løse likninger med parenteser
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Trinn 4: Å løse likninger med parenteserEr du usikker på om du trenger å jobbe med dette trinnet? Hopp til siste oppgave 19.30. Hvis du får til den greit, trenger du ikke å gjøre de andre oppgavene på trinn 4.Er du usikker på om du trenger å jobbe med dette trinnet? Hopp til siste oppgave 19.30. Hvis du får til den greit, trenger du ikke å gjøre de andre oppgavene på trinn 4.
-
Funksjonsmaskiner
Matemagisk 8–10
Læringsløp
FunksjonsmaskinerLæringsmålLæringsmål
-
Trinn 9: Multiplikasjon og divisjon av brøker med algebraiske uttrykk i teller og nevner
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Trinn 9: Multiplikasjon og divisjon av brøker med algebraiske uttrykk i teller og nevnerHer skal du jobbe med multiplikasjon og divisjon av brøker med algebraiske uttrykk i teller og nevner.Her skal du jobbe med multiplikasjon og divisjon av brøker med algebraiske uttrykk i teller og nevner.
-
Forenkling av algebraiske uttrykk
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Forenkling av algebraiske uttrykkLæringsløp hvor vi jobber med å utforske hvordan vi kan forenkle algebraiske uttrykk og å forenkle algebraiske uttrykk ved å trekke sammen ledd av samme type.Læringsløp hvor vi jobber med å utforske hvordan vi kan forenkle algebraiske uttrykk og å forenkle algebraiske uttrykk ved å trekke sammen ledd av samme type.
-
Trinn 7: Å forenkle algebraiske uttrykk med brøker, parenteser og potenser
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Trinn 7: Å forenkle algebraiske uttrykk med brøker, parenteser og potenserHer skal du jobbe med å forenkle uttrykk med brøker, parenteser og potenser.Her skal du jobbe med å forenkle uttrykk med brøker, parenteser og potenser.
-
Volum og overflate av noen tredimensjonale figurer
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Volum og overflate av noen tredimensjonale figurerI dette læringsløpet skal dere sammenligne egenskaper ved tredimensjonale figurer, argumentere for formlene for volum og overflate av noen tredimensjonale figurer og bruke formler og på en systematisk måte regne ut volum og overflate av enkle og sammensatte tredimensjonale figurer.I dette læringsløpet skal dere sammenligne egenskaper ved tredimensjonale figurer, argumentere for formlene for volum og overflate av noen tredimensjonale figurer og bruke formler og på en systematisk måte regne ut volum og overflate av enkle og sammensatte tredimensjonale figurer.
-
Brøk
Programmering
Læringsløp
BrøkI dette læringsløpet skal du lære om brøk.I dette læringsløpet skal du lære om brøk.
-
Definisjoner og egenskaper
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Definisjoner og egenskaperLæringsmål: Definere og bruke begrepene normal og parallell linje . Utforske egenskaper ved sirkler og bruke begreper i tilknytning til sirkler. Navngi trekanter, firkanter og andre mangekanter, utforske og argumentere for egenskaper ved dem. Tegne sirkler, vinkler, linjer og mangekanter i GeoGebra . Læringsmål: Definere og bruke begrepene normal og parallell linje . Utforske egenskaper ved sirkler og bruke begreper i tilknytning til sirkler. Navngi trekanter, firkanter og andre mangekanter, utforske og argumentere for egenskaper ved dem. Tegne sirkler, vinkler, linjer og mangekanter i GeoGebra .
-
Store talls lov
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Store talls lovLæringsmål Bruke programmering til å simulere tilfeldige utfall. Utforske og kjenne til sammenhengen mellom relativ frekvens og sannsynlighet. Finne sannsynligheten i sammensatte forsøk med programmering . Læringsmål Bruke programmering til å simulere tilfeldige utfall. Utforske og kjenne til sammenhengen mellom relativ frekvens og sannsynlighet. Finne sannsynligheten i sammensatte forsøk med programmering .