Fag
- Engelsk (15)
- Norsk (3)
- Fremmedspråk (2)
- Fysikk (2)
- Geofag (2)
- Geografi og geofag (2)
- Helse- og oppvekstfag (2)
- Historie (2)
- Informasjonsteknologi (2)
- KRLE (2)
- Kjemi (2)
- Kroppsøving (2)
Trinn
- 10. trinn (15)
- 8. trinn (15)
- 9. trinn (15)
- 1. trinn (2)
- 2. trinn (2)
- 3. trinn (2)
- 4. trinn (2)
- 5. trinn (2)
- 6. trinn (2)
- 7. trinn (2)
- Vg1 (2)
- Vg2 (2)
Forfatter
- Felicia Røkaas (51)
- Synnøve Pettersen (51)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (10)
- Elwyn Brooks White (3)
- Amanda Gorman (2)
- Arnulf Øverland (2)
- Asbjørn Dyrendal (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Dana Manouchehri (2)
- Joseph Bruchac (2)
- Louis Untermeyer (2)
- Olav Hove (2)
Nøkkelord
15 treff
-
The Hate U Give
Stages 8–10
Læringsløp
-
The Boy who Lived with the Bears
Stages 8–10
Læringsløp
The Boy who Lived with the BearsThis is a Native American legend from the Haudanosaunee people. They are part of a group of six Native American tribes from northeastern America called the Iroquois Nation. The Haudanosaunee people are also called “the people of the long-house”, because members of a clan, as many as 60 people, lived together in one house. Each clan was led by a clan mother. The story is an oral legend. Before people could read and write they told stories to each other. Often the stories were legends that explained different things: how the earth was created, why the bear has no tail or in this case, why it is important to treat children well.
-
The Boy who Lived with the Bears
Stages 8–10
Læringsløp
-
Innhold
Ytringsfrihet
Artikkel
Konspirasjonsteori og kritisk tenkningEt velfungerende demokrati er avhengig av en engasjert, opplyst og kritisk befolkning. Hvordan skal vi unngå å falle for konspirasjonsteoretisk tull og hysterisk hatprat mens vi gjør det?
-
Til lærer
Ytringsfrihet
Artikkel
Konspirasjonsteori og kritisk tenkningEt velfungerende demokrati er avhengig av en engasjert, opplyst og kritisk befolkning. Hvordan skal vi unngå å falle for konspirasjonsteoretisk tull og hysterisk hatprat mens vi gjør det?
-
Write
Stages 8–10
Artikkel
Write an eyewitness reportLær å skrive en øyenvitneskildring.
-
Write
Stages 8–10
Artikkel
Write a personal letterLær å skrive et personlig brev.
-
Write
Stages 8–10
Artikkel
Write your opinionLære å skrive en tekst om dine egne meninger.
-
Write
Stages 8–10
Artikkel
Write about an animalLær å skrive en informativ tekst om dyr.
-
Write
Stages 8–10
Artikkel
Write a book reviewWrite a book review
-
Write
Stages 8–10
Artikkel
Write a speechLær å skrive en tale.
-
Write
Stages 8–10
Artikkel
Write a presentation of a friendLær å skrive en presentasjon av en venn.
-
Write
Stages 8–10
Artikkel
Write a presentation of yourselfLær å skrive en presentasjon av deg selv.
-
Write
Stages 8–10
Artikkel
Write a blogLær å skrive en blog.
-
Write
Stages 8–10
Artikkel
Write an interviewWrite an interview.