Fag
- Matematikk (28)
- Naturfag (17)
- Tverrfaglig (16)
- Kunst og håndverk (15)
- Engelsk (14)
- Fransk (14)
- Fremmedspråk (14)
- Fysikk (14)
- Geofag (14)
- Geografi og geofag (14)
- Helse- og oppvekstfag (14)
- Historie (14)
Trinn
- Vg2 (40)
- 10. trinn (24)
- 8. trinn (24)
- 9. trinn (24)
- 1. trinn (21)
- 2. trinn (21)
- 3. trinn (21)
- 4. trinn (21)
- 5. trinn (20)
- 6. trinn (20)
- 7. trinn (20)
- Vg3 (20)
Forfatter
Nøkkelord
28 treff
-
Til læreren
Sammen for Ukraina
Artikkel
Nyttige lenkerEn samling ressurser om krigen i Ukraina, forberedelse for klasser som skal ta imot flyktninger og introduksjon av flyktninger til klassen.
-
Byggekloss 7: Avansert bruk av Pytagoras’ setning
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Byggekloss 7: Avansert bruk av Pytagoras’ setningByggekloss 7 fokuserer på avansert bruk av Pytagoras’ setning.
-
Et lite stykke Norge
Sammen for Ukraina
Artikkel
Сьомий господар в доміEventyret "Den sjuende far i huset" oversatt til ukrainskEventyret "Den sjuende far i huset" oversatt til ukrainsk
-
Å tenke som en robot
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å tenke som en robotLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Terrengløypa
Matemagisk 5–7
Læringsløp
TerrengløypaI dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver knyttet til algoritmisk tenkning. If-setninger , som elevene traff i Kunstutstilling på skolen , kommer igjen og videreutvikles i dette læringsløpet.I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver knyttet til algoritmisk tenkning. If-setninger , som elevene traff i Kunstutstilling på skolen , kommer igjen og videreutvikles i dette læringsløpet.
-
Til læreren
Sammen for Ukraina
Artikkel
Skolesystemet i UkrainaEn kort artikkel som beskriver skolesystemet i Ukraina, ment for lærere som tar imot flyktninger i norske klasserom.
-
Å bruke løkker for å gjenta
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaI dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering. I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.
-
Til læreren
Sammen for Ukraina
Artikkel
Sammen for UkrainaIntroduksjon og bruksanvisning for innholdspakken til lærere som får flyktninger fra Ukraina inn i klassen.
-
Å tenke som en robot
Programmering
Læringsløp
Å tenke som en robotLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Å bruke løkker for å gjenta
Programmering
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.
-
Å tenke som en robot
Solaris 8–10
Læringsløp
Å tenke som en robotI dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Til læreren
Sammen for Ukraina
Artikkel
Utforsk: Av og for lærereEn artikkel om podkasten Utforsk med lenke til nyeste episode.
-
Å bruke løkker for å gjenta
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.
-
Geometritårnet
Matemagisk 8–10
Artikkel
EkspedisjonParabelen som geometrisk sted Et geometrisk sted er mengden av punkter som oppfyller et bestemt krav. For eksempel er sirkelen det geometriske stedet for de punktene som har en gitt avstand fra et bestemt punkt. På denne ekspedisjonen skal vi utforske parabelen som geometrisk sted.
-
Byggekloss 8: Geometri i koordinatsystemet
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Byggekloss 8: Geometri i koordinatsystemetByggekloss 8 fokuserer på geometri i koordinatsystemet.
-
Et lite stykke Norge
Sammen for Ukraina
Artikkel
Просто грати у футболUtdrag fra ungdomsromanen Bare spille ball oversatt til ukrainsk
-
Et lite stykke Norge
Sammen for Ukraina
Artikkel
Дар СонцяDet samiske eventyret "Solskjenken" oversatt til ukrainsk.
-
Et lite stykke Norge
Sammen for Ukraina
Artikkel
Карен та РіздвоNovellen "Karens jul" oversatt til ukrainsk
-
Et lite stykke Norge
Sammen for Ukraina
Artikkel
Як хлопець із тролем наввипередки їлиEventyret "Gutten som kappåt med trollet" oversatt til ukrainskEventyret "Gutten som kappåt med trollet" oversatt til ukrainsk
-
Byggekloss 5: Sammensatte figurer
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Byggekloss 5: Sammensatte figurerByggekloss 5 fokuserer på sammensatte figurer.