Fag
- Samfunnsfag (63)
- Engelsk (47)
- Naturfag (34)
- Matematikk (27)
- Spansk (14)
- Tysk (14)
- Norsk (10)
- KRLE (9)
- Kunst og håndverk (7)
- Tverrfaglig (7)
- Kroppsøving (6)
- Fremmedspråk (5)
Trinn
- Vg2 (31)
- 5. trinn (19)
- 6. trinn (19)
- 7. trinn (19)
- 10. trinn (15)
- 8. trinn (15)
- 9. trinn (15)
- 1. trinn (12)
- 2. trinn (12)
- 3. trinn (12)
- 4. trinn (12)
- Vg3 (11)
Nøkkelord
27 treff
-
Byggekloss 7: Avansert bruk av Pytagoras’ setning
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Byggekloss 7: Avansert bruk av Pytagoras’ setningByggekloss 7 fokuserer på avansert bruk av Pytagoras’ setning.
-
Å tenke som en robot
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å tenke som en robotLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Sparing
Matemagisk 5–7
Læringsløp
SparingI dette læringsløpet skal elevene å sette opp regneark som viser sparemål og utforske hvordan sparetiden endrer seg avhengig av hvor mye man sparer hver gang.I dette læringsløpet skal elevene å sette opp regneark som viser sparemål og utforske hvordan sparetiden endrer seg avhengig av hvor mye man sparer hver gang.
-
Formler i regneark
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Formler i regnearkI dette læringsløpet skal elevene jobbe utforske cellereferanser og formler i regneark. De skal løse regnestykker og lage en oversikt over hva det koster å besøke en fornøyelsespark. Elevene skal også diskutere og komme frem til hva som gjør regneark oversiktlig.I dette læringsløpet skal elevene jobbe utforske cellereferanser og formler i regneark. De skal løse regnestykker og lage en oversikt over hva det koster å besøke en fornøyelsespark. Elevene skal også diskutere og komme frem til hva som gjør regneark oversiktlig.
-
Fra Quest 5–7: Get to Know Each Other
Sammen for Ukraina
Artikkel
Do you think any of your talents will be important in your life?Listen to these children and discuss the question.
-
Terrengløypa
Solaris 8–10
Læringsløp
TerrengløypaI dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver som skal løses med regneark. Her møter eleven også valuta-begrepet, og de skal lage et regneark som de kan bruke for å regne mellom ulike valuta.I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver som skal løses med regneark. Her møter eleven også valuta-begrepet, og de skal lage et regneark som de kan bruke for å regne mellom ulike valuta.
-
Fra Quest 5–7: Get to Know Each Other
Sammen for Ukraina
Artikkel
Do you play video games?Et film med barn som snakker om gaming.
-
Terrengløypa
Matemagisk 5–7
Læringsløp
TerrengløypaI dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver knyttet til algoritmisk tenkning. If-setninger , som elevene traff i Kunstutstilling på skolen , kommer igjen og videreutvikles i dette læringsløpet.I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver knyttet til algoritmisk tenkning. If-setninger , som elevene traff i Kunstutstilling på skolen , kommer igjen og videreutvikles i dette læringsløpet.
-
Fra Quest 5–7: Get to Know Each Other
Sammen for Ukraina
Artikkel
How do you behave online?Film med barn som diskuterer nettvett.
-
Fra Quest 5–7: Get to Know Each Other
Sammen for Ukraina
Artikkel
Who inspires you to make a difference?En film om hvem som inspirer barn / forbildene deres.
-
Kalender
Matemagisk 5–7
Læringsløp
KalenderI dette læringsløpet skal elevene utforske og sammenlikne kalendere. Til slutt skal de sette opp sin egen månedskalender med planer og gjøremålI dette læringsløpet skal elevene utforske og sammenlikne kalendere. Til slutt skal de sette opp sin egen månedskalender med planer og gjøremål
-
Å bruke løkker for å gjenta
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaI dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering. I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.
-
Å tenke som en robot
Programmering
Læringsløp
Å tenke som en robotLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Å bruke løkker for å gjenta
Programmering
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.
-
Å tenke som en robot
Solaris 8–10
Læringsløp
Å tenke som en robotI dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Å bruke løkker for å gjenta
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.
-
Geometritårnet
Matemagisk 8–10
Artikkel
EkspedisjonParabelen som geometrisk sted Et geometrisk sted er mengden av punkter som oppfyller et bestemt krav. For eksempel er sirkelen det geometriske stedet for de punktene som har en gitt avstand fra et bestemt punkt. På denne ekspedisjonen skal vi utforske parabelen som geometrisk sted.
-
Byggekloss 8: Geometri i koordinatsystemet
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Byggekloss 8: Geometri i koordinatsystemetByggekloss 8 fokuserer på geometri i koordinatsystemet.
-
Å regne med tid
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Å regne med tidI dette læringsløpet skal elevene regne med tid ved hjelp av tallinje og oppstilling.I dette læringsløpet skal elevene regne med tid ved hjelp av tallinje og oppstilling.
-
Kontekstoppgaver
Matemagisk 5–7
Artikkel
Kontekstoppgave: På bilturPå biltur er kontekstoppgaven til kapittel 1: Å utforske brøk. På biltur er kontekstoppgaven til kapittel 1: Å utforske brøk.