Hopp til hovedinnhold

Søk

26 treff

  • Å tenke som en robot

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Byggekloss 5: Sammensatte figurer

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 5: Sammensatte figurer

    Byggekloss 5 fokuserer på sammensatte figurer.

  • Byggekloss 7: Avansert bruk av Pytagoras’ setning

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 7: Avansert bruk av Pytagoras’ setning

    Byggekloss 7 fokuserer på avansert bruk av Pytagoras’ setning.

  • Byggekloss 3: Pytagoras’ setning

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 3: Pytagoras’ setning

    Byggekloss 3 fokuserer på Pytagoras’ setning.

  • Byggekloss 4: Formlikhet

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 4: Formlikhet

    Byggekloss 4 fokuserer på Formlikhet.

  • Byggekloss 8: Geometri i koordinatsystemet

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 8: Geometri i koordinatsystemet

    Byggekloss 8 fokuserer på geometri i koordinatsystemet.

  • Geometritårnet

    Matemagisk 8–10

    Artikkel

    Ekspedisjon

    Parabelen som geometrisk sted Et geometrisk sted er mengden av punkter som oppfyller et bestemt krav. For eksempel er sirkelen det geometriske stedet for de punktene som har en gitt avstand fra et bestemt punkt. På denne ekspedisjonen skal vi utforske parabelen som geometrisk sted.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Programmering

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Å bruke variabler

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å bruke variabler

    I dette læringsløpet blir elevene utforske hvordan variabler kan brukes i programmering.I dette læringsløpet blir elevene utforske hvordan variabler kan brukes i programmering.

    Thumbnail.
  • Kontekstoppgaver

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Kontekstoppgave: Aktivitetsdag på skolen

    Klasse 5A har aktivitetsdag på skolen. Løs oppgaver knyttet til brøk og desimaltall.Klasse 5A har aktivitetsdag på skolen. Løs oppgaver knyttet til brøk og desimaltall.

    Thumbnail.
  • Å tenke som en robot

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å tenke som en robot

    Programmering

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Terrengløypa

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Terrengløypa

    I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver knyttet til algoritmisk tenkning. If-setninger , som elevene traff i Kunstutstilling på skolen , kommer igjen og videreutvikles i dette læringsløpet.I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver knyttet til algoritmisk tenkning. If-setninger , som elevene traff i Kunstutstilling på skolen , kommer igjen og videreutvikles i dette læringsløpet.

    Thumbnail.
  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.     I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.     

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Brøk, desimaltall og prosent

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Tall med mange desimaler

    I denne artikkelen skal vi bruke programmering for å utforske tall med mange desimaler. 

  • Tideler, hundredeler og tusendeler

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Tideler, hundredeler og tusendeler

    Et læringsløp om desimaltall med vekt på tideler, hundredeler og tusendeler. De visualiseres som rutenett og på tallinjer.Et læringsløp om desimaltall med vekt på tideler, hundredeler og tusendeler. De visualiseres som rutenett og på tallinjer.

  • Å gange med et desimaltall

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å gange med et desimaltall

    I dette læringsløpet skal elevene jobbe med å multiplisere desimaltallI dette læringsløpet skal elevene jobbe med å multiplisere desimaltall

  • Regnestrategier

    Quest 5–7

    Læringsløp

    Regnestrategier

    I dette læringsløpet skal dere jobbe sammenlikne og diskutere ulike strategier for å regne med desimaltall. Gjennom en aktivitet skal dere utforske og beskrive mønstre som dukker opp i regning med desimaltall.  Til slutt i læringsløpet skal dere jobbe mer i ØveMatematikk.I dette læringsløpet skal dere jobbe sammenlikne og diskutere ulike strategier for å regne med desimaltall. Gjennom en aktivitet skal dere utforske og beskrive mønstre som dukker opp i regning med desimaltall.  Til slutt i læringsløpet skal dere jobbe mer i ØveMatematikk.

  • Kontekstoppgaver

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Kontekstoppgave: Hvem er sterkest?

    Kontekstoppgave hvor elevene skal se på og sammenlikne desimaltall og summene av desimaltall med ulikt antall desimaler.Kontekstoppgave hvor elevene skal se på og sammenlikne desimaltall og summene av desimaltall med ulikt antall desimaler.

12

Nettleseren din støttes ikke

Aschehoug Undervisning anbefaler at du bruker en annen nettleser, for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)