Hopp til hovedinnhold

Søk

27 treff

  • Å tenke som en robot

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Byggekloss 7: Avansert bruk av Pytagoras’ setning

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 7: Avansert bruk av Pytagoras’ setning

    Byggekloss 7 fokuserer på avansert bruk av Pytagoras’ setning.

  • Geometritårnet

    Matemagisk 8–10

    Artikkel

    Ekspedisjon

    Parabelen som geometrisk sted Et geometrisk sted er mengden av punkter som oppfyller et bestemt krav. For eksempel er sirkelen det geometriske stedet for de punktene som har en gitt avstand fra et bestemt punkt. På denne ekspedisjonen skal vi utforske parabelen som geometrisk sted.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Programmering

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Kalender

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Kalender

    I dette læringsløpet skal elevene utforske og sammenlikne kalendere. Til slutt skal de sette opp sin egen månedskalender med planer og gjøremålI dette læringsløpet skal elevene utforske og sammenlikne kalendere. Til slutt skal de sette opp sin egen månedskalender med planer og gjøremål

    Thumbnail.
  • Å tenke som en robot

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å tenke som en robot

    Programmering

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.     I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.     

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Sparing

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Sparing

    I dette læringsløpet skal elevene å sette opp regneark som viser sparemål og utforske hvordan sparetiden endrer seg avhengig av hvor mye man sparer hver gang.I dette læringsløpet skal elevene å sette opp regneark som viser sparemål og utforske hvordan sparetiden endrer seg avhengig av hvor mye man sparer hver gang.

    Thumbnail.
  • Fra Quest 5–7: Get to Know Each Other

    Sammen for Ukraina

    Artikkel

    Do you think any of your talents will be important in your life?

    Listen to these children and discuss the question.

    1.3.png
  • Å regne med tid

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å regne med tid

    I dette læringsløpet skal elevene regne med tid ved hjelp av tallinje og oppstilling.I dette læringsløpet skal elevene regne med tid ved hjelp av tallinje og oppstilling.

    Thumbnail.
  • Kontekstoppgaver

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Kontekstoppgave: På biltur

    På biltur er kontekstoppgaven til kapittel 1: Å utforske brøk. På biltur er kontekstoppgaven til kapittel 1: Å utforske brøk. 

    Thumbnail.
  • Byggekloss 3: Pytagoras’ setning

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 3: Pytagoras’ setning

    Byggekloss 3 fokuserer på Pytagoras’ setning.

  • Bli kjent med regneark

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Bli kjent med regneark

    I dette læringsløpet blir elvene kjent med grunnleggende funksjoner i regneark.I dette læringsløpet blir elvene kjent med grunnleggende funksjoner i regneark.

    Thumbnail.
  • Byggekloss 5: Sammensatte figurer

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 5: Sammensatte figurer

    Byggekloss 5 fokuserer på sammensatte figurer.

  • Byggekloss 4: Formlikhet

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 4: Formlikhet

    Byggekloss 4 fokuserer på Formlikhet.

  • Byggekloss 8: Geometri i koordinatsystemet

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 8: Geometri i koordinatsystemet

    Byggekloss 8 fokuserer på geometri i koordinatsystemet.

  • Bruk stemmen!

    Ytringsfrihet

    Artikkel

    Give Your Opinion

    Modelltekst, ordbank og oppgave hvor man øver på å si sin mening.

    Thumbnail.
  • Å bruke variabler

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å bruke variabler

    I dette læringsløpet blir elevene utforske hvordan variabler kan brukes i programmering.I dette læringsløpet blir elevene utforske hvordan variabler kan brukes i programmering.

    Thumbnail.
12

Internet Explorer støttes ikke

Aschehoug univers fungerer kun med en moderne nettleser som for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)