Hopp til hovedinnhold

Søk

44 treff

  • Sannsynlighet

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Sannsynlighet

    I dette læringsløpet blir elevene kjent med begrepet sannsynlighet. De skal øve på å beskrive sannsynligheten til ulike hendelser med tall og de skal regne ut sannsynligheten for noen kjente situasjoner.I dette læringsløpet blir elevene kjent med begrepet sannsynlighet. De skal øve på å beskrive sannsynligheten til ulike hendelser med tall og de skal regne ut sannsynligheten for noen kjente situasjoner.

    Thumbnail.
  • Toppturer

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Topptur

    En utfordrende oppgave om fordeling av pizza.En utfordrende oppgave om fordeling av pizza.

    thumb
  • Kontekstoppgaver

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Kontekstoppgave: Aktivitetsdag på skolen

    Klasse 5A har aktivitetsdag på skolen. Løs oppgaver knyttet til brøk og desimaltall.Klasse 5A har aktivitetsdag på skolen. Løs oppgaver knyttet til brøk og desimaltall.

    Thumbnail.
  • Figurer med ulik form

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Figurer med ulik form

    Dette er det tredje læringsløpet til kapittel 1: Å utforske brøk. Elevene skal samtale om hvor stor brøkdel som er market i ulike figurer. Og de skal utforske med tegning hvordan like brøkdeler kan ha ulike former. Dette er det tredje læringsløpet til kapittel 1: Å utforske brøk. Elevene skal samtale om hvor stor brøkdel som er market i ulike figurer. Og de skal utforske med tegning hvordan like brøkdeler kan ha ulike former. 

    Thumbnail.
  • Å utforske brøk

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Topptur

    Topptur om fargelegging av rutenett.Topptur om fargelegging av rutenett.

    thumb
  • Toppturer

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Topptur

    Topptur om fargelegging av rutenett, knyttet til Å utforske brøk i Matemagisk 5.Topptur om fargelegging av rutenett, knyttet til Å utforske brøk i Matemagisk 5.

    thumb
  • Brøk, desimaltall og prosent

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Tall med mange desimaler

    I denne artikkelen skal vi bruke programmering for å utforske tall med mange desimaler. 

  • Byggekloss 3: Pytagoras’ setning

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 3: Pytagoras’ setning

    Byggekloss 3 fokuserer på Pytagoras’ setning.

  • Brøker som er større enn 1

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Brøker som er større enn 1

    Dette er det fjerde læringsløpet til kapittel 2: Likeverdige brøker. I dette læringsløpet blir elevene kjent med brøker større enn 1 og ser på hvordan brøkene kan skrives som uekte brøk og blandet tall.Dette er det fjerde læringsløpet til kapittel 2: Likeverdige brøker. I dette læringsløpet blir elevene kjent med brøker større enn 1 og ser på hvordan brøkene kan skrives som uekte brøk og blandet tall.

    Hiyanna foran en bod med store, genmanipulert frukt og grønnsaker.
  • Å sammenlikne brøker

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å sammenlikne brøker

    I dette læringsløpet skal elevene utforske ulike strategier for å sammenlikne brøker med en   1 2 .I dette læringsløpet skal elevene utforske ulike strategier for å sammenlikne brøker med en   1 2 .

    Thumbnail.
  • Toppturer

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Topptur

    I gamle Egypt brukte de bare stambrøker.I gamle Egypt brukte de bare stambrøker.

    thumb
  • Addisjon og subtraksjon med brøk

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Topptur

    I gamle Egypt brukte de bare stambrøker.I gamle Egypt brukte de bare stambrøker.

    thumb
  • En halv

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    En halv

    Læringsløp om likeverdige brøker med utgangspunkt i en halv.Læringsløp om likeverdige brøker med utgangspunkt i en halv.

    Yonas forran en fotballbutikk.
  • Likeverdige brøker

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Topptur

    En utfordrende oppgave om fordeling av pizza.En utfordrende oppgave om fordeling av pizza.

    thumb
  • Kontekstoppgaver

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Kontekstoppgave: Bursdagsfest

    Brøk i bursdagsselskapet. Brøk i bursdagsselskapet. 

    Thumbnail.
  • Byggekloss 5: Sammensatte figurer

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 5: Sammensatte figurer

    Byggekloss 5 fokuserer på sammensatte figurer.

  • Likeverdige brøker

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Likeverdige brøker

    Et læringsløp om likeverdige brøker vist på ulike måter.Et læringsløp om likeverdige brøker vist på ulike måter.

    Akvariumbutikk med fisker og dykkere innendørs.
  • Byggekloss 4: Formlikhet

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 4: Formlikhet

    Byggekloss 4 fokuserer på Formlikhet.

  • Prosent

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Prosent

    Bli kjent med prosent. Bli kjent med prosent. 

    Plakat.
  • Å bruke variabler

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å bruke variabler

    I dette læringsløpet blir elevene utforske hvordan variabler kan brukes i programmering.I dette læringsløpet blir elevene utforske hvordan variabler kan brukes i programmering.

    Thumbnail.
123

Internet Explorer støttes ikke

Aschehoug univers fungerer kun med en moderne nettleser som for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)