Hopp til hovedinnhold

Søk

34 treff

  • Vil du også lære om omkrets?

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Vil du også lære om omkrets?

    Læringsløpet Omkrets i temaet GeometriLæringsløpet Omkrets i temaet Geometri

    Omkrets
  • Byggekloss 7: Avansert bruk av Pytagoras’ setning

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 7: Avansert bruk av Pytagoras’ setning

    Byggekloss 7 fokuserer på avansert bruk av Pytagoras’ setning.

  • Firkanter

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Firkanter

    Læringsløpet Firkanter i temaet GeometriLæringsløpet Firkanter i temaet Geometri

    Firkanter
  • Å tenke som en robot

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Sparing

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Sparing

    I dette læringsløpet skal elevene å sette opp regneark som viser sparemål og utforske hvordan sparetiden endrer seg avhengig av hvor mye man sparer hver gang.I dette læringsløpet skal elevene å sette opp regneark som viser sparemål og utforske hvordan sparetiden endrer seg avhengig av hvor mye man sparer hver gang.

    Thumbnail.
  • Formler i regneark

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Formler i regneark

    I dette læringsløpet skal elevene jobbe utforske cellereferanser og formler i regneark. De skal løse regnestykker og lage en oversikt over hva det koster å besøke en fornøyelsespark. Elevene skal også diskutere og komme frem til hva som gjør regneark oversiktlig.I dette læringsløpet skal elevene jobbe utforske cellereferanser og formler i regneark. De skal løse regnestykker og lage en oversikt over hva det koster å besøke en fornøyelsespark. Elevene skal også diskutere og komme frem til hva som gjør regneark oversiktlig.

    Forside fornøyelsespark.
  • Fra Quest 5–7: Get to Know Each Other

    Sammen for Ukraina

    Artikkel

    Do you think any of your talents will be important in your life?

    Listen to these children and discuss the question.

    1.3.png
  • Terrengløypa

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Terrengløypa

    I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver som skal løses med regneark. Her møter eleven også valuta-begrepet, og de skal lage et regneark som de kan bruke for å regne mellom ulike valuta.I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver som skal løses med regneark. Her møter eleven også valuta-begrepet, og de skal lage et regneark som de kan bruke for å regne mellom ulike valuta.

    Terrengølype.
  • Fra Quest 5–7: Get to Know Each Other

    Sammen for Ukraina

    Artikkel

    Do you play video games?

    Et film med barn som snakker om gaming.

    2.1.png
  • Terrengløypa

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Terrengløypa

    I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver knyttet til algoritmisk tenkning. If-setninger , som elevene traff i Kunstutstilling på skolen , kommer igjen og videreutvikles i dette læringsløpet.I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver knyttet til algoritmisk tenkning. If-setninger , som elevene traff i Kunstutstilling på skolen , kommer igjen og videreutvikles i dette læringsløpet.

    Thumbnail.
  • Fra Quest 5–7: Get to Know Each Other

    Sammen for Ukraina

    Artikkel

    How do you behave online?

    Film med barn som diskuterer nettvett.

    2.5.png
  • Fra Quest 5–7: Get to Know Each Other

    Sammen for Ukraina

    Artikkel

    Who inspires you to make a difference?

    En film om hvem som inspirer barn / forbildene deres.

    1.8.png
  • Kalender

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Kalender

    I dette læringsløpet skal elevene utforske og sammenlikne kalendere. Til slutt skal de sette opp sin egen månedskalender med planer og gjøremålI dette læringsløpet skal elevene utforske og sammenlikne kalendere. Til slutt skal de sette opp sin egen månedskalender med planer og gjøremål

    Thumbnail.
  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.     I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.     

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Å tenke som en robot

    Programmering

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Programmering

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Å tenke som en robot

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Geometritårnet

    Matemagisk 8–10

    Artikkel

    Ekspedisjon

    Parabelen som geometrisk sted Et geometrisk sted er mengden av punkter som oppfyller et bestemt krav. For eksempel er sirkelen det geometriske stedet for de punktene som har en gitt avstand fra et bestemt punkt. På denne ekspedisjonen skal vi utforske parabelen som geometrisk sted.

  • Trekanter

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Trekanter

    Læringsløpet Trekanter i temaet GeometriLæringsløpet Trekanter i temaet Geometri

    Trekanter
12

Internet Explorer støttes ikke

Aschehoug univers fungerer kun med en moderne nettleser som for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)