Hopp til hovedinnhold

Søk

30 treff

  • Å tenke som en robot

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Geometritårnet

    Matemagisk 8–10

    Artikkel

    Ekspedisjon

    Parabelen som geometrisk sted Et geometrisk sted er mengden av punkter som oppfyller et bestemt krav. For eksempel er sirkelen det geometriske stedet for de punktene som har en gitt avstand fra et bestemt punkt. På denne ekspedisjonen skal vi utforske parabelen som geometrisk sted.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Programmering

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Å tenke som en robot

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å tenke som en robot

    Programmering

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.     I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.     

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Vinkler

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Vinkler

    Læringsløpet Vinkler i temaet GeometriLæringsløpet Vinkler i temaet Geometri

    Vinkler
  • Vil du også lære om omkrets?

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Vil du også lære om omkrets?

    Læringsløpet Omkrets i temaet GeometriLæringsløpet Omkrets i temaet Geometri

    Omkrets
  • Areal

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Areal

    Læringsløpet Areal i temaet Geometri.Læringsløpet Areal i temaet Geometri.

    Areal
  • Byggekloss 3: Pytagoras’ setning

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 3: Pytagoras’ setning

    Byggekloss 3 fokuserer på Pytagoras’ setning.

  • Kontekstoppgaver

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Kontekstoppgave: På jobb for lokalavisa

    En kontekstoppgave om valgresultat. Elevene jobber med regneark, prosent og statistikk.En kontekstoppgave om valgresultat. Elevene jobber med regneark, prosent og statistikk.

    thumb
  • Kontekstoppgaver

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Kontekstoppgave: Å bygge terrasse

    En kontekstoppgave hvor elevene skal hjelpe Nina og Petrov med materialer til terrassen. Det inneholder måleenheter og regneark.En kontekstoppgave hvor elevene skal hjelpe Nina og Petrov med materialer til terrassen. Det inneholder måleenheter og regneark.

    thumb
  • Kontekstoppgaver

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Kontekstoppgave: Spørreundersøkelse i klassen

    Kontekstoppgave som tar for seg spørreundersøkelser. Oppgavene lar elevene få utforske temaet Statistikk ved å lage sin egen undersøkelse som de utfører i klassen.Kontekstoppgave som tar for seg spørreundersøkelser. Oppgavene lar elevene få utforske temaet Statistikk ved å lage sin egen undersøkelse som de utfører i klassen.

    Thumb spørreundersøkelse
  • Kontekstoppgaver

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Kontekstoppgave: Hvor fort går det?

    En kontekstoppgave om fart.En kontekstoppgave om fart.

    thumb
  • Kontekstoppgaver

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Kontekstoppgave: Markedsdag i Lilleby

    En lengre oppgave med flere deloppgaver. Den tar for seg brøkdeler med utgangspunkt i ulike helheter og gruppestørrelser.En lengre oppgave med flere deloppgaver. Den tar for seg brøkdeler med utgangspunkt i ulike helheter og gruppestørrelser.

    Thumbnail.
  • Kontekstoppgaver

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Kontekstoppgave: Fotballturneringen

    En kontekstoppgave hvor elevene skal bruke formler og regneark for å finne ut hvilket lag som har vunnet en turnering.En kontekstoppgave hvor elevene skal bruke formler og regneark for å finne ut hvilket lag som har vunnet en turnering.

    thumb fotball
  • Kontekstoppgaver

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Kontekstoppgave: Den store skikonkurransen

    En kontekstoppgave hvor elevene skal sammenlikne priser og rabatter, regne med måleenheter, prosent og tid.En kontekstoppgave hvor elevene skal sammenlikne priser og rabatter, regne med måleenheter, prosent og tid.

    thumb den store skikonkurransen
  • Byggekloss 8: Geometri i koordinatsystemet

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 8: Geometri i koordinatsystemet

    Byggekloss 8 fokuserer på geometri i koordinatsystemet.

  • Byggekloss 5: Sammensatte figurer

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 5: Sammensatte figurer

    Byggekloss 5 fokuserer på sammensatte figurer.

12

Internet Explorer støttes ikke

Aschehoug univers fungerer kun med en moderne nettleser som for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)