Fag
- Engelsk (351)
- Matematikk (200)
- Naturfag (161)
- Norsk (142)
- Samfunnsfag (81)
- Mat og helse (31)
- Fransk (28)
- Tverrfaglig (25)
- KRLE (24)
- Musikk (23)
- Samfunnskunnskap (23)
- Kunst og håndverk (22)
Trinn
- 1. trinn (761)
- 2. trinn (761)
- 3. trinn (750)
- 4. trinn (729)
- 5. trinn (558)
- 6. trinn (558)
- 7. trinn (558)
- Vg1 (405)
- 10. trinn (363)
- 8. trinn (363)
- 9. trinn (363)
- Vg2 (238)
Nøkkelord
896 treff
-
Reasons to Learn EnglishStages 8–10LæringsløpReasons to Learn English
Why do you have to learn English at school? Find out here. Why do you have to learn English at school? Find out here.
-
Oppstart - Tingene rundt ossSolaris 5–7LæringsløpOppstart - Tingene rundt oss
Oppstartsløp til temaet Tingene rundt oss.Oppstartsløp til temaet Tingene rundt oss.
-
Billy ElliotStages 8–10LæringsløpBilly Elliot
Billy drops boxing and goes to ballet class instead. But then his dad shows up. Unit Focus reading and talking about following your dreams punctuating direct speech working with the past tense
-
Oppstart - Steinene fortellerSolaris 5–7LæringsløpOppstart - Steinene forteller
Oppstartsløp til temaet Steinene forteller.Oppstartsløp til temaet Steinene forteller.
-
Å skrive debattinnleggFabel 8–10LæringsløpÅ skrive debattinnlegg
Et debattinnlegg har mange likheter med leserinnlegget, men er som regel en litt lengre tekst som diskuterer både for og imot det forfatteren mener om saken. Når du skriver debattinnlegg bør du ha gjennomtenkte argumenter, men også vise at du kjenner motargumentene. Da viser du at du er klar over at det finnes andre meninger om saken. På bildet ser vi Maja Kristine Jåma holde en appell om planene for et vindkraftanlegg på Fosen.Et debattinnlegg har mange likheter med leserinnlegget, men er som regel en litt lengre tekst som diskuterer både for og imot det forfatteren mener om saken. Når du skriver debattinnlegg bør du ha gjennomtenkte argumenter, men også vise at du kjenner motargumentene. Da viser du at du er klar over at det finnes andre meninger om saken. På bildet ser vi Maja Kristine Jåma holde en appell om planene for et vindkraftanlegg på Fosen.
-
Escape to VictoryStages 8–10LæringsløpEscape to Victory
In this text you can read the inspiring story of Danish footballer Nadia Nadim. Unit Focus reading and talking about overcoming hardship talking about who inspires us finding information about women football players learning football terminology in British and American
-
rapispoetrywithabeatStages 8–10Læringsløprapispoetrywithabeat
Rap music means everything to Mohammad. Read his blog to find out more about him. Unit Focus reading and talking about rap music performing rap lyrics commenting on a blog finding information about Tupac Shakur working with idioms and British slang
-
My Free TimeStages 8–10LæringsløpMy Free Time
Listen to teens from all around the world talk about their free time activities. Unit Focus listening to teens talk about their free time interviewing classmates about their free time using the BBC website to read about sports talking about time
-
Black Lives MatterStages 8–10LæringsløpBlack Lives Matter
Unit focus reading, writing and speaking about democracy and citizenship using relative pronouns evaluating sources using quotes and references
-
Mystiske krefterSolaris 5–7LæringsløpMystiske krefter
Artikkelsamling om gravitasjonskraften, den elektriske kraften og den magnetiske kraften.Artikkelsamling om gravitasjonskraften, den elektriske kraften og den magnetiske kraften.
-
HomeStages 8–10LæringsløpHome
ingress
-
Good EnoughStages 8–10LæringsløpGood Enough
All the girls at Dori’s school have Orion shirts. She wants one too.
-
Kissin’ KateStages 8–10LæringsløpKissin’ Kate
Katherine “Kate” Barlow is the town schoolteacher. When she falls in love with Sam, a black , the townspeople go wild. But Kate gets her !
-
Algebraisk løsningsmetode for likningerMatemagisk 8–10LæringsløpAlgebraisk løsningsmetode for likninger
Læringsløp hvor vi jobber med å forklare hva en likning er og å løse likninger ved tegning og resonnering, og ved algebraisk løsningsmetode.Læringsløp hvor vi jobber med å forklare hva en likning er og å løse likninger ved tegning og resonnering, og ved algebraisk løsningsmetode.
-
Oppstart - Hvem spiser hva og hvem?Solaris 5–7LæringsløpOppstart - Hvem spiser hva og hvem?
Oppstartsløp til temaet Hvem spiser hva og hvem?Oppstartsløp til temaet Hvem spiser hva og hvem?
-
The Call of the WildStages 8–10LæringsløpThe Call of the Wild
One day a man steals Buck from his home and sends him far away.
-
Anansi and the Pot of BeansStages 8–10LæringsløpAnansi and the Pot of Beans
Do you ever wonder why spiders have no hair? After reading Anansi and the Pot of Beans, you will know the answer.
-
Har historikerne vært rettferdige mot vikingene?Arena 5–7LæringsløpHar historikerne vært rettferdige mot vikingene?
Det er mye som påvirker hva vi tenker og tror om fortiden. Hva vi tenker om vikingtiden, har endret seg over tid. Hva kan være grunnen til at fortellingen om vikingene har endret seg? Nå skal vi utforske noen ulike oppfatninger om vikingene og diskutere hva som kan føre til at slike oppfatninger endrer seg.
-
Spider-swallowingStages 8–10LæringsløpSpider-swallowing
This is a poem about swallowing spiders. Unit Focus reading about spiders talking about the fear of spiders learning new verbs working with to be in the present tense
-
Hva har vi lært?Arena 5–7LæringsløpHva har vi lært?
I dette læringsløpet skal dere gjennom samtaler og ulike oppgaver tenke over hva dere har lært.