8 treff
-
InnholdSolaris 5–7ArtikkelOrganer
Oppgave hvor man skal lage et ordkart om organer.Oppgave hvor man skal lage et ordkart om organer.
-
Følelser og grenserSolaris 5–7LæringsløpDiskuter i klassen
Diskusjonsoppgave om å få være med å bestemme og endringer som skjer i puberteten.Diskusjonsoppgave om å få være med å bestemme og endringer som skjer i puberteten.
-
Kjønn og identitet – hvem er jeg?Solaris 8–10ArtikkelOppgaver: Hva påvirker identitet?
Oppgaver til teksten Hva påvirker identitet?
-
Energibruk og miljø – FilmerGanas 1–2Video
-
Å bruke løkker for å gjentaProgrammeringLæringsløpÅ bruke løkker for å gjenta
Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.
-
Å tenke som en robotProgrammeringLæringsløpÅ tenke som en robot
Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Kjønn og identitet – hvem er jeg?Solaris 8–10ArtikkelOppgaver: Identitet
Oppgaver til teksten Identitet.
-
Hva har jeg lært?Solaris 5–7LæringsløpHva har jeg lært?
Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Energi har mange former .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Energi har mange former .