Hopp til hovedinnhold

Søk

28 treff

  • Å tenke som en robot

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Byggekloss 5: Sammensatte figurer

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 5: Sammensatte figurer

    Byggekloss 5 fokuserer på sammensatte figurer.

  • Byggekloss 7: Avansert bruk av Pytagoras’ setning

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 7: Avansert bruk av Pytagoras’ setning

    Byggekloss 7 fokuserer på avansert bruk av Pytagoras’ setning.

  • Byggekloss 3: Pytagoras’ setning

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 3: Pytagoras’ setning

    Byggekloss 3 fokuserer på Pytagoras’ setning.

  • Byggekloss 4: Formlikhet

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 4: Formlikhet

    Byggekloss 4 fokuserer på Formlikhet.

  • Byggekloss 8: Geometri i koordinatsystemet

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 8: Geometri i koordinatsystemet

    Byggekloss 8 fokuserer på geometri i koordinatsystemet.

  • Geometritårnet

    Matemagisk 8–10

    Artikkel

    Ekspedisjon

    Parabelen som geometrisk sted Et geometrisk sted er mengden av punkter som oppfyller et bestemt krav. For eksempel er sirkelen det geometriske stedet for de punktene som har en gitt avstand fra et bestemt punkt. På denne ekspedisjonen skal vi utforske parabelen som geometrisk sted.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Programmering

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Terrengløypa

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Terrengløypa

    I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver som skal løses med regneark. Her møter eleven også valuta-begrepet, og de skal lage et regneark som de kan bruke for å regne mellom ulike valuta.I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver som skal løses med regneark. Her møter eleven også valuta-begrepet, og de skal lage et regneark som de kan bruke for å regne mellom ulike valuta.

    Terrengølype.
  • Kalender

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Kalender

    I dette læringsløpet skal elevene utforske og sammenlikne kalendere. Til slutt skal de sette opp sin egen månedskalender med planer og gjøremålI dette læringsløpet skal elevene utforske og sammenlikne kalendere. Til slutt skal de sette opp sin egen månedskalender med planer og gjøremål

    Thumbnail.
  • Å bruke variabler

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å bruke variabler

    I dette læringsløpet blir elevene utforske hvordan variabler kan brukes i programmering.I dette læringsløpet blir elevene utforske hvordan variabler kan brukes i programmering.

    Thumbnail.
  • Å tenke som en robot

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å tenke som en robot

    Programmering

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Terrengløypa

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Terrengløypa

    I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver knyttet til algoritmisk tenkning. If-setninger , som elevene traff i Kunstutstilling på skolen , kommer igjen og videreutvikles i dette læringsløpet.I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver knyttet til algoritmisk tenkning. If-setninger , som elevene traff i Kunstutstilling på skolen , kommer igjen og videreutvikles i dette læringsløpet.

    Thumbnail.
  • Kontekstoppgaver

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Kontekstoppgave: På biltur

    På biltur er kontekstoppgaven til kapittel 1: Å utforske brøk. På biltur er kontekstoppgaven til kapittel 1: Å utforske brøk. 

    Thumbnail.
  • Bli kjent med regneark

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Bli kjent med regneark

    I dette læringsløpet blir elvene kjent med grunnleggende funksjoner i regneark.I dette læringsløpet blir elvene kjent med grunnleggende funksjoner i regneark.

    Thumbnail.
  • Formler i regneark

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Formler i regneark

    I dette læringsløpet skal elevene jobbe utforske cellereferanser og formler i regneark. De skal løse regnestykker og lage en oversikt over hva det koster å besøke en fornøyelsespark. Elevene skal også diskutere og komme frem til hva som gjør regneark oversiktlig.I dette læringsløpet skal elevene jobbe utforske cellereferanser og formler i regneark. De skal løse regnestykker og lage en oversikt over hva det koster å besøke en fornøyelsespark. Elevene skal også diskutere og komme frem til hva som gjør regneark oversiktlig.

    Forside fornøyelsespark.
  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.     I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.     

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Sparing

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Sparing

    I dette læringsløpet skal elevene å sette opp regneark som viser sparemål og utforske hvordan sparetiden endrer seg avhengig av hvor mye man sparer hver gang.I dette læringsløpet skal elevene å sette opp regneark som viser sparemål og utforske hvordan sparetiden endrer seg avhengig av hvor mye man sparer hver gang.

    Thumbnail.
12

Nettleseren din støttes ikke

Aschehoug Undervisning anbefaler at du bruker en annen nettleser, for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)