Hopp til hovedinnhold

Søk

16 treff

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Programmering

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Å tenke som en robot

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å tenke som en robot

    Programmering

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.     I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.     

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Lifehack: How to Make Choices

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Lifehack: How to Make Choices

    Unit Focus learning words and expressions having to do with choices using freewriting as a technique to get started on a writing assignment

  • Billy Elliot

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Billy Elliot

    Billy drops boxing and goes to ballet class instead. But then his dad shows up. Unit Focus reading and talking about following your dreams punctuating direct speech working with the past tense

  • The Empty Fridge

    Quest 5–7

    Læringsløp

    The Empty Fridge

    Læringsløp hvor man jobber med en lengre tekst om et mareritt.Læringsløp hvor man jobber med en lengre tekst om et mareritt.

    Thumbnail.
  • Girl Saves her Best Friend

    Quest 5–7

    Læringsløp

    Girl Saves her Best Friend

    You will: read and discuss a factual text prepare questions for an interviewYou will: read and discuss a factual text prepare questions for an interview

    Thumbnail.
  • Terrengløypa

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Terrengløypa

    I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver knyttet til algoritmisk tenkning. If-setninger , som elevene traff i Kunstutstilling på skolen , kommer igjen og videreutvikles i dette læringsløpet.I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver knyttet til algoritmisk tenkning. If-setninger , som elevene traff i Kunstutstilling på skolen , kommer igjen og videreutvikles i dette læringsløpet.

    Thumbnail.
  • Intro – Friends and Foes

    Quest 5–7

    Læringsløp

    Intro – Friends and Foes

    Oppstartsløp til temaet Friends and Foes .Oppstartsløp til temaet Friends and Foes .

  • Å bruke variabler

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å bruke variabler

    I dette læringsløpet blir elevene utforske hvordan variabler kan brukes i programmering.I dette læringsløpet blir elevene utforske hvordan variabler kan brukes i programmering.

    Thumbnail.
  • Intro – How the Body Works

    Quest 5–7

    Læringsløp

    Intro – How the Body Works

    Læringsløp som introduserer temaet og som repeterer og utvider ordforrådet knyttet til temaet kroppen.Læringsløp som introduserer temaet og som repeterer og utvider ordforrådet knyttet til temaet kroppen.

    Thumbnail.
  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Getting to Know People

    Quest 5–7

    Læringsløp

    Getting to Know People

    Et læringsløp om å bli kjent med noen og å være en god venn.Et læringsløp om å bli kjent med noen og å være en god venn.

    Thumbnail.
  • My Free Time

    Stages 8–10

    Læringsløp

    My Free Time

    Listen to teens from all around the world talk about their free time activities. Unit Focus listening to teens talk about their free time interviewing classmates about their free time using the BBC website to read about sports talking about time

  • Å tenke som en robot

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

Internet Explorer støttes ikke

Aschehoug univers fungerer kun med en moderne nettleser som for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)