Hopp til hovedinnhold

Søk

47 treff

  • Oppstart - Tingene rundt oss
    Solaris 5–7
    Læringsløp
    Oppstart - Tingene rundt oss

    Oppstartsløp til temaet Tingene rundt oss.Oppstartsløp til temaet Tingene rundt oss.

  • Oppstart - Hvem spiser hva og hvem?
    Solaris 5–7
    Læringsløp
    Oppstart - Hvem spiser hva og hvem?

    Oppstartsløp til temaet Hvem spiser hva og hvem?Oppstartsløp til temaet Hvem spiser hva og hvem?

  • Oppstart - Stoffene i og rundt oss
    Solaris 5–7
    Læringsløp
    Oppstart - Stoffene i og rundt oss

    Oppstartsløp for temaet Stoffene i og rundt oss.Oppstartsløp for temaet Stoffene i og rundt oss.

  • Sammensatt tekst 5A
    Fabel 5–7
    Læringsløp
    Sammensatt tekst 5A

    Gjennom utforskende og varierte oppgaver lærer elevene å lese og skrive sammensatte tekster. I dette læringsløpet lærer du å  utforske og beskrive sammenhengen mellom tekst og bilder.Gjennom utforskende og varierte oppgaver lærer elevene å lese og skrive sammensatte tekster. I dette læringsløpet lærer du å  utforske og beskrive sammenhengen mellom tekst og bilder.

  • Kids Can Save the Planet
    Quest 5–7
    Læringsløp
    Kids Can Save the Planet

    Et læringsløp knyttet til hvordan barn kan gjøre en forskjell.Et læringsløp knyttet til hvordan barn kan gjøre en forskjell.

  • Intro – The Three Rs
    Quest 5–7
    Læringsløp
    Intro – The Three Rs

    Introløp til et tema om gjenbruk og bærekraft.Introløp til et tema om gjenbruk og bærekraft.

  • Reduce, Reuse and Recycle
    Quest 5–7
    Læringsløp
    Reduce, Reuse and Recycle

    Læringsløp hvor elevene kommuniserer om miljøet. Inneholder tekster og aktiviteter knyttet til miljøbevisshet.Læringsløp hvor elevene kommuniserer om miljøet. Inneholder tekster og aktiviteter knyttet til miljøbevisshet.

  • Beach Cleanup Day
    Quest 5–7
    Læringsløp
    Beach Cleanup Day

    Et læringsløp som tar utgangspunkt i problemet med plastikk i naturen. Elevene skal lese og diskutere.Et læringsløp som tar utgangspunkt i problemet med plastikk i naturen. Elevene skal lese og diskutere.

  • Write: Poster
    Quest 5–7
    Læringsløp
    Write: Poster

    Læringsløp hvor elevene lager plakater.Læringsløp hvor elevene lager plakater.

  • Livet i Barentshavet
    Solaris 5–7
    Læringsløp
    Livet i Barentshavet

    Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i Barentshavet.Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i Barentshavet.

  • Oppstart - Ville vekster
    Solaris 5–7
    Læringsløp
    Oppstart - Ville vekster

    Oppstartsløp til temaet Ville vekster.Oppstartsløp til temaet Ville vekster.

    Geiterams.
  • Hva har jeg lært?
    Solaris 5–7
    Læringsløp
    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Hvem spiser hva og hvem? .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Hvem spiser hva og hvem? .

  • Næringskjeder og næringsnett i ferskvann
    Solaris 5–7
    Læringsløp
    Næringskjeder og næringsnett i ferskvann

    Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.

  • Teenagers Taking Action
    Stages 8–10
    Læringsløp
    Teenagers Taking Action

    In this text, we meet four teenagers from different parts of the world who have found ways to be environmentally friendly.  Unit Focus learning words and expressions to describe environmental problems and solutions reading, writing and talking about environmental challenges and what we as individuals can do about them  gathering information, organising ideas and planning a five paragraph essay

  • Climate Change
    Stages 8–10
    Læringsløp
    Climate Change

    Unit focus reading, writing and talking about climate change learning vocabulary having to do with climate change, global warming, and natural disasters

  • Meatless Monday
    Stages 8–10
    Læringsløp
    Meatless Monday

    Anna learns that meat consumption in the world is expected to double from 2000 to 2005 and suggests that the family replace one meal a week with a vegetarian alternative. Not everyone thinks this is a good idea.  Unit Focus practise listening skills taking about sustainable food consumption and environmental problems related to meat production working with idioms

  • Connor’s Conscience
    Stages 8–10
    Læringsløp
    Connor’s Conscience

    Connor posts about his life on social media, and especially on what he does to be more environmentally friendly.  Unit Focus working with words that are easily confused reading and creating social media texts which combine textual and visual information learning words and expressions having to do with sustainable consumption 

  • Oppstart - Fattigdom og rikdom i verden – store forskjeller
    Arena 8–10
    Læringsløp
    Oppstart - Fattigdom og rikdom i verden – store forskjeller

    Etter å ha jobbet med temaet skal du kunne forklare og gi eksempler på hva som påvirker levekår sammenligne forskjellige levekår i verden i dag forklare forskjellen på levekår og livskvalitet presentere hvordan FNs bærekraftsmål kan bidra til en bærekraftig utvikling Hva tenker du når du ser dette bildet fra et nabolag i Johannesburg i Sør-Afrika?

  • Hva har vi lært?
    Arena 5–7
    Læringsløp
    Hva har vi lært?

    I dette læringsløpet skal dere gjennom samtaler og ulike oppgaver tenke over hva dere har lært om menneskerettigheter. I dette læringsløpet skal dere gjennom samtaler og ulike oppgaver tenke over hva dere har lært om menneskerettigheter. 

    Hva har vi lært forside thumb
  • Kraft til å bære framtiden
    Arena 5–7
    Læringsløp
    Kraft til å bære framtiden

    Hva er bærekraft, og hva menes egentlig med bærekraftsmålene? Dette er noe av det du skal få lære mer om i dette læringsløpet. Hva er bærekraft, og hva menes egentlig med bærekraftsmålene? Dette er noe av det du skal få lære mer om i dette læringsløpet. 

123

Nettleseren din støttes ikke

Aschehoug Undervisning anbefaler at du bruker en annen nettleser, for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)