Hopp til hovedinnhold

Søk

35 treff

  • Alle planter tilhører en familie

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Alle planter tilhører en familie

    Artikkelsamling om plantefamilier og hva som kjennetegner dem.Artikkelsamling om plantefamilier og hva som kjennetegner dem.

    Thumbnail.
  • Oppstart – Biologisk mangfold i nordområdene

    Pasos

    Læringsløp

    Oppstart – Biologisk mangfold i nordområdene

    Oppstartsløp til  Biologisk mangfold i nordområdene . Hør blant annet Dag Hessen forklare hva nordområdene er og hvorfor de er viktige.Oppstartsløp til  Biologisk mangfold i nordområdene . Hør blant annet Dag Hessen forklare hva nordområdene er og hvorfor de er viktige.

  • Livet i Barentshavet

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Livet i Barentshavet

    Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i Barentshavet.Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i Barentshavet.

  • Leddormer

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Leddormer

    I dette læringsløpet skal vi se nærmere på hovedgruppa  Leddormer,  en dyregruppe av virvelløse dyr.I dette læringsløpet skal vi se nærmere på hovedgruppa  Leddormer,  en dyregruppe av virvelløse dyr.

  • Næringskjeder og næringsnett i ferskvann

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Næringskjeder og næringsnett i ferskvann

    Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.

  • Å tenke som en robot

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Bløtdyr

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Bløtdyr

    I dette læringsløpet skal vi se nærmere på hovedgruppa Bløtdyr, en dyregruppe av virvelløse dyr.I dette læringsløpet skal vi se nærmere på hovedgruppa Bløtdyr, en dyregruppe av virvelløse dyr.

  • Fra blomst til frø

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Fra blomst til frø

    Artikkelsamling om hvordan planter formerer seg.Artikkelsamling om hvordan planter formerer seg.

    Thumbnail.
  • Pigghuder

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Pigghuder

    Læringsløp om pigghuder.Læringsløp om pigghuder.

  • Hva er liv?

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Hva er liv?

    Et læringsløp hvor elevene skal forsøke å komme fram til kjennetegn på at noe er levende og ikke-levende.

  • Sølv

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Sølv

    Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om sølv har bidratt til vitenskap.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om sølv har bidratt til vitenskap.

    Metallmalm.
  • Medisiner fra naturen

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Medisiner fra naturen

    Et læringsløp om hvordan noen planter kan brukes til medisin.Et læringsløp om hvordan noen planter kan brukes til medisin.

    Revebjeller.
  • Oppstart - Ville vekster

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Oppstart - Ville vekster

    Oppstartsløp til temaet Ville vekster.Oppstartsløp til temaet Ville vekster.

    Geiterams.
  • Hva har jeg lært?

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Ville vekster .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Ville vekster .

  • Hva har jeg lært?

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Hvem spiser hva og hvem? .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Hvem spiser hva og hvem? .

  • Oppstart – Dyregrupper og særtrekk

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Oppstart – Dyregrupper og særtrekk

    Oppstartsløp til temaet "Dyregrupper og særtrekk".Oppstartsløp til temaet "Dyregrupper og særtrekk".

    De fire dyregruppene bløtdyr, leddormer, pigghuder og leddyr.
  • Svalbard

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Svalbard

    Gjennom å lese ulike tekster, studere bilder og arbeide med oppgaver, lærer elevene om tilpasninger til livet i nord, naturvernområder og hvilken rolle Svalbard spiller i bevaring av verdens biologiske mangfold.Gjennom å lese ulike tekster, studere bilder og arbeide med oppgaver, lærer elevene om tilpasninger til livet i nord, naturvernområder og hvilken rolle Svalbard spiller i bevaring av verdens biologiske mangfold.

    Svalbard_thumb.png
  • Ulike leveområder

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Ulike leveområder

    Et læringsløp som tar for seg biologisk mangfold i ulike leveområder. Elevene skal også samtale om leveområder i eget nærmiljø.Et læringsløp som tar for seg biologisk mangfold i ulike leveområder. Elevene skal også samtale om leveområder i eget nærmiljø.

    C-atom
  • Å tenke som en robot

    Programmering

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.     I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.     

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
12

Internet Explorer støttes ikke

Aschehoug univers fungerer kun med en moderne nettleser som for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)