31 treff
-
Alle planter tilhører en familieSolaris 5–7LæringsløpAlle planter tilhører en familie
Artikkelsamling om plantefamilier og hva som kjennetegner dem.Artikkelsamling om plantefamilier og hva som kjennetegner dem.
-
Fra blomst til frøSolaris 5–7LæringsløpFra blomst til frø
Artikkelsamling om hvordan planter formerer seg.Artikkelsamling om hvordan planter formerer seg.
-
Livet i BarentshavetSolaris 5–7LæringsløpLivet i Barentshavet
Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i Barentshavet.Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i Barentshavet.
-
Oppstart - Ville veksterSolaris 5–7LæringsløpOppstart - Ville vekster
Oppstartsløp til temaet Ville vekster.Oppstartsløp til temaet Ville vekster.
-
Hva har jeg lært?Solaris 5–7LæringsløpHva har jeg lært?
Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Ville vekster .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Ville vekster .
-
Hva har jeg lært?Solaris 5–7LæringsløpHva har jeg lært?
Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Hvem spiser hva og hvem? .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Hvem spiser hva og hvem? .
-
Næringskjeder og næringsnett i ferskvannSolaris 5–7LæringsløpNæringskjeder og næringsnett i ferskvann
Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.
-
Teenagers Taking ActionStages 8–10LæringsløpTeenagers Taking Action
In this text, we meet four teenagers from different parts of the world who have found ways to be environmentally friendly. Unit Focus learning words and expressions to describe environmental problems and solutions reading, writing and talking about environmental challenges and what we as individuals can do about them gathering information, organising ideas and planning a five paragraph essay
-
Climate ChangeStages 8–10LæringsløpClimate Change
Unit focus reading, writing and talking about climate change learning vocabulary having to do with climate change, global warming, and natural disasters
-
Meatless MondayStages 8–10LæringsløpMeatless Monday
Anna learns that meat consumption in the world is expected to double from 2000 to 2005 and suggests that the family replace one meal a week with a vegetarian alternative. Not everyone thinks this is a good idea. Unit Focus practise listening skills taking about sustainable food consumption and environmental problems related to meat production working with idioms
-
Connor’s ConscienceStages 8–10LæringsløpConnor’s Conscience
Connor posts about his life on social media, and especially on what he does to be more environmentally friendly. Unit Focus working with words that are easily confused reading and creating social media texts which combine textual and visual information learning words and expressions having to do with sustainable consumption
-
Vår felles framtidArena 5–7LæringsløpVår felles framtid
Elevene reflekterer over at utvikling kan være både bra og dårlig, snakker om forbruk og overforbruk og utforsker hvilke samfunnstyper som er mest bærekraftige. Elevene reflekterer over at utvikling kan være både bra og dårlig, snakker om forbruk og overforbruk og utforsker hvilke samfunnstyper som er mest bærekraftige.
-
Ulike leveområderSolaris 5–7LæringsløpUlike leveområder
Et læringsløp som tar for seg biologisk mangfold i ulike leveområder. Elevene skal også samtale om leveområder i eget nærmiljø.Et læringsløp som tar for seg biologisk mangfold i ulike leveområder. Elevene skal også samtale om leveområder i eget nærmiljø.
-
Hva har jeg lært?Solaris 5–7LæringsløpHva har jeg lært?
Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Dyregrupper og særtrekk .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Dyregrupper og særtrekk .
-
Hva har jeg lært?Solaris 5–7LæringsløpHva har jeg lært?
Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap .
-
Oppstart – Fra tradisjonell kunnskap til vitenskapSolaris 5–7LæringsløpOppstart – Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap
Oppstartsløp til temaet "Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap".Oppstartsløp til temaet "Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap".
-
Medisiner fra naturenSolaris 5–7LæringsløpMedisiner fra naturen
Et læringsløp om hvordan noen planter kan brukes til medisin.Et læringsløp om hvordan noen planter kan brukes til medisin.
-
SølvSolaris 5–7LæringsløpSølv
Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om sølv har bidratt til vitenskap.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om sølv har bidratt til vitenskap.
-
TorvmoseSolaris 5–7LæringsløpTorvmose
Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.
-
Oppstart – Dyregrupper og særtrekkSolaris 5–7LæringsløpOppstart – Dyregrupper og særtrekk
Oppstartsløp til temaet "Dyregrupper og særtrekk".Oppstartsløp til temaet "Dyregrupper og særtrekk".