Hopp til hovedinnhold

Søk

31 treff

  • Mennesker, dyr og natur
    Store spørsmål 1-4
    Læringsløp
    Mennesker, dyr og natur

    Læringsløpet "Mennesker, dyr og natur" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Mennesker, dyr og natur" i temaet "Mennesket og jordkloden"

  • Å ta valg
    Store spørsmål 1-4
    Læringsløp
    Å ta valg

    Læringsløpet "Å ta valg" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Å ta valg" i temaet "Mennesket og jordkloden"

  • Min læring
    Store spørsmål 1-4
    Læringsløp
    Min læring

    Læringsløpet "Min læring" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Mennesket og jordkloden"

    En gutt med tommel opp. Han smiler.
  • Oppstart – Mennesket og jordkloden
    Store spørsmål 1-4
    Læringsløp
    Oppstart – Mennesket og jordkloden

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Mennesket og jordkloden"

    En gutt i bevegelse. Han peker opp og frem.
  • Avfall
    START
    Læringsløp
    Avfall

    Mål:Mål:

    Mange elever i fargerike skjorter står sammen og smiler.
  • Teenagers Taking Action
    Stages 8–10
    Læringsløp
    Teenagers Taking Action

    In this text, we meet four teenagers from different parts of the world who have found ways to be environmentally friendly.  Unit Focus learning words and expressions to describe environmental problems and solutions reading, writing and talking about environmental challenges and what we as individuals can do about them  gathering information, organising ideas and planning a five paragraph essay

  • Climate Change
    Stages 8–10
    Læringsløp
    Climate Change

    Unit focus reading, writing and talking about climate change learning vocabulary having to do with climate change, global warming, and natural disasters

  • Meatless Monday
    Stages 8–10
    Læringsløp
    Meatless Monday

    Anna learns that meat consumption in the world is expected to double from 2000 to 2005 and suggests that the family replace one meal a week with a vegetarian alternative. Not everyone thinks this is a good idea.  Unit Focus practise listening skills taking about sustainable food consumption and environmental problems related to meat production working with idioms

  • Connor’s Conscience
    Stages 8–10
    Læringsløp
    Connor’s Conscience

    Connor posts about his life on social media, and especially on what he does to be more environmentally friendly.  Unit Focus working with words that are easily confused reading and creating social media texts which combine textual and visual information learning words and expressions having to do with sustainable consumption 

  • Oppstart – Vi kan!
    Store spørsmål 1-4
    Læringsløp
    Oppstart – Vi kan!

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Vi kan!"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Vi kan!"

    En jente i bevegelse. hun peker opp og frem.
  • Min læring
    Store spørsmål 1-4
    Læringsløp
    Min læring

    Læringsløpet "Min læring" i temaet "Vi kan!"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Vi kan!"

    En jente med tommel opp.
  • Vår felles framtid
    Arena 5–7
    Læringsløp
    Vår felles framtid

    Elevene reflekterer over at utvikling kan være både bra og dårlig, snakker om forbruk og overforbruk og utforsker hvilke samfunnstyper som er mest bærekraftige. Elevene reflekterer over at utvikling kan være både bra og dårlig, snakker om forbruk og overforbruk og utforsker hvilke samfunnstyper som er mest bærekraftige. 

  • Oppstart – Den gavmilde naturen
    Solaris 1–4
    Læringsløp
    Oppstart – Den gavmilde naturen

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet Den gavmilde naturen.Læringsløpet "Oppstart" i temaet Den gavmilde naturen.

    Hender som holder rundt og klemmer et tre. Det er mose på treet, formet som et hjerte. Fysaken står på en av fingrene. Det er ikke så lett å få øye på ham foran den grønne mosen.
  • Bærekraftig bruk av naturen
    Solaris 1–4
    Læringsløp
    Bærekraftig bruk av naturen

    Læringsløpet "Bærekraftig bruk av naturen" i temaet Den gavmilde naturen. Naturfag, 3. trinn.Læringsløpet "Bærekraftig bruk av naturen" i temaet Den gavmilde naturen. Naturfag, 3. trinn.

    Tyttebær
  • Før i tiden
    Solaris 1–4
    Læringsløp
    Før i tiden

    Læringsløpet "Før i tiden" i temaet Den gavmilde naturen.Læringsløpet "Før i tiden" i temaet Den gavmilde naturen.

  • Bilen
    Momente 2
    Læringsløp
    Bilen

    Læringsløp i temaet Transportmidler som forandret verdenLæringsløp i temaet Transportmidler som forandret verden

    En bil kjørende på en vei.
  • Transport og forurensning
    Arena 1–4
    Læringsløp
    Transport og forurensning

    Læringsløp i temaet Transportmidler som forandret verdenLæringsløp i temaet Transportmidler som forandret verden

    Eksos fra en bil.
  • Transportmidler i framtiden
    Arena 1–4
    Læringsløp
    Transportmidler i framtiden

    Læringsløp i temaet Transport – Oppfinnelser som forandret verden.Læringsløp i temaet Transport – Oppfinnelser som forandret verden.

    Selvkjørende passasjer drone som flyr i luften. 3D modell.
  • Min læring
    Arena 1–4
    Læringsløp
    Min læring

    Læringsløp som oppsummerer temaet "Vi setter spor"Læringsløp som oppsummerer temaet "Vi setter spor"

    En elev tenker
  • Jernbanen
    Momente 2
    Læringsløp
    Jernbanen

    Læringsløp i temaet "Transportmidler som forandret verden"Læringsløp i temaet "Transportmidler som forandret verden"

    Et tog ankommer en togstasjon-
12

Nettleseren din støttes ikke

Aschehoug Undervisning anbefaler at du bruker en annen nettleser, for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)