Hopp til hovedinnhold

Søk

71 treff

  • Mennesker, dyr og natur
    Store spørsmål 1-4
    Læringsløp
    Mennesker, dyr og natur

    Læringsløpet "Mennesker, dyr og natur" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Mennesker, dyr og natur" i temaet "Mennesket og jordkloden"

  • Å ta valg
    Store spørsmål 1-4
    Læringsløp
    Å ta valg

    Læringsløpet "Å ta valg" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Å ta valg" i temaet "Mennesket og jordkloden"

  • Hva må til for at noe kan leve?
    Solaris 5–7
    Læringsløp
    Hva må til for at noe kan leve?

    Et læringsløp om hva som gjør at noe kan leve på jorda.Et læringsløp om hva som gjør at noe kan leve på jorda.

  • Dag og natt
    Solaris 5–7
    Læringsløp
    Dag og natt

    Læringsløp om hvorfor det blir dag og natt, med artikler og en utforskende aktivitet.Læringsløp om hvorfor det blir dag og natt, med artikler og en utforskende aktivitet.

  • Min læring
    Store spørsmål 1-4
    Læringsløp
    Min læring

    Læringsløpet "Min læring" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Mennesket og jordkloden"

    En gutt med tommel opp. Han smiler.
  • Oppstart – Mennesket og jordkloden
    Store spørsmål 1-4
    Læringsløp
    Oppstart – Mennesket og jordkloden

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Mennesket og jordkloden"

    En gutt i bevegelse. Han peker opp og frem.
  • Lungene og luftveissystemet
    Solaris 5–7
    Læringsløp
    Lungene og luftveissystemet

    Et læringsløp om lungene og luftveissystemet med utforskende aktiviteter.Et læringsløp om lungene og luftveissystemet med utforskende aktiviteter.

    Lunger.
  • Hjertet og blodårene
    Solaris 5–7
    Læringsløp
    Hjertet og blodårene

    Et læringsløp om hjertet, blodårene og blodet med utforskende aktiviteter.Et læringsløp om hjertet, blodårene og blodet med utforskende aktiviteter.

  • Lag-på-lag-bergarter
    Solaris 5–7
    Læringsløp
    Lag-på-lag-bergarter

    Læringsløp om lag-på-lag bergarter (sedimentære bergarter).Læringsløp om lag-på-lag bergarter (sedimentære bergarter).

    Et syltetøyglass med lokk hvor det ligger lagvis grus, sand og mel.
  • De prikkete bergartene
    Solaris 5–7
    Læringsløp
    De prikkete bergartene

    Læringsløp om prikkete bergarter (magmatiske bergarter).Læringsløp om prikkete bergarter (magmatiske bergarter).

  • De stripete bergartene
    Solaris 5–7
    Læringsløp
    De stripete bergartene

    Læringsløp om stripete bergarter (metamorfe bergarter).Læringsløp om stripete bergarter (metamorfe bergarter).

  • Avfall
    START
    Læringsløp
    Avfall

    Mål:Mål:

    Mange elever i fargerike skjorter står sammen og smiler.
  • Teenagers Taking Action
    Stages 8–10
    Læringsløp
    Teenagers Taking Action

    In this text, we meet four teenagers from different parts of the world who have found ways to be environmentally friendly.  Unit Focus learning words and expressions to describe environmental problems and solutions reading, writing and talking about environmental challenges and what we as individuals can do about them  gathering information, organising ideas and planning a five paragraph essay

  • Climate Change
    Stages 8–10
    Læringsløp
    Climate Change

    Unit focus reading, writing and talking about climate change learning vocabulary having to do with climate change, global warming, and natural disasters

  • Meatless Monday
    Stages 8–10
    Læringsløp
    Meatless Monday

    Anna learns that meat consumption in the world is expected to double from 2000 to 2005 and suggests that the family replace one meal a week with a vegetarian alternative. Not everyone thinks this is a good idea.  Unit Focus practise listening skills taking about sustainable food consumption and environmental problems related to meat production working with idioms

  • Connor’s Conscience
    Stages 8–10
    Læringsløp
    Connor’s Conscience

    Connor posts about his life on social media, and especially on what he does to be more environmentally friendly.  Unit Focus working with words that are easily confused reading and creating social media texts which combine textual and visual information learning words and expressions having to do with sustainable consumption 

  • Min læring
    Arena 1–4
    Læringsløp
    Min læring

    Læringsløp i temaet Transport – Oppfinnelser som forandret verden.Læringsløp i temaet Transport – Oppfinnelser som forandret verden.

    En elev tenker på hva hun har lært. Fargerike symboler rundt hodet.
  • Transportmidler i framtiden
    Arena 1–4
    Læringsløp
    Transportmidler i framtiden

    Læringsløp i temaet Transport – Oppfinnelser som forandret verden.Læringsløp i temaet Transport – Oppfinnelser som forandret verden.

    Selvkjørende passasjer drone som flyr i luften. 3D modell.
  • Transport og forurensning
    Arena 1–4
    Læringsløp
    Transport og forurensning

    Læringsløp i temaet Transportmidler som forandret verdenLæringsløp i temaet Transportmidler som forandret verden

    Eksos fra en bil.
  • Viktige spor
    Arena 1–4
    Læringsløp
    Viktige spor

    Læringsløp i temaet De første menneskene i Norge.Læringsløp i temaet De første menneskene i Norge.

1234

Nettleseren din støttes ikke

Aschehoug Undervisning anbefaler at du bruker en annen nettleser, for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)