Fag
- Engelsk (308)
- Norsk (304)
- Matematikk (246)
- Naturfag (113)
- Samfunnsfag (81)
- KRLE (68)
- Tverrfaglig (37)
- Mat og helse (31)
- Fransk (28)
- Musikk (23)
- Kunst og håndverk (22)
- Tysk (19)
Trinn
- 1. trinn (761)
- 2. trinn (761)
- 3. trinn (750)
- 4. trinn (729)
- 5. trinn (558)
- 6. trinn (558)
- 7. trinn (558)
- Vg1 (405)
- 10. trinn (363)
- 8. trinn (363)
- 9. trinn (363)
- Vg2 (238)
Nøkkelord
1075 treff
-
Kjøp og salgMatemagisk 8–10LæringsløpKjøp og salg
Læringsmål
-
Sparing og lånMatemagisk 8–10LæringsløpSparing og lån
Læringsmål
-
Utforskende arbeidMatemagisk 8–10LæringsløpUtforskende arbeid
Læringsmål
-
Storytime: Jack and the BeanstalkQuest 1–4LæringsløpStorytime: Jack and the Beanstalk
Jack and the Beanstalk is a fairy tale.Jack and the Beanstalk is a fairy tale.
-
Tu sais : Qu’est-ce que tu as fait pendant les vacances ?Salut 8–10LæringsløpTu sais : Qu’est-ce que tu as fait pendant les vacances ?
Hva har du lært? Test deg selv.
-
AvfallSTARTLæringsløpAvfall
Mål:Mål:
-
Min læringStore spørsmål 1-4LæringsløpMin læring
Læringsløpet "Min læring" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Hva gjør vi?"
-
A Farmyard TaleQuest 1–4LæringsløpA Farmyard Tale
Læringsløp i engelskLæringsløp i engelsk
-
Tverrfaglige kursSTARTOversiktHjernelæring
Mål:Mål:
-
Learn the words and phrasesQuest 1–4LæringsløpLearn the words and phrases
I dette læringsløpet skal du: lære navnene på noen kroppsdeler, klær og aktiviteter lære frasen I can … lære frasen I have ... leke en lekI dette læringsløpet skal du: lære navnene på noen kroppsdeler, klær og aktiviteter lære frasen I can … lære frasen I have ... leke en lek
-
Listen, talk and readQuest 1–4LæringsløpListen, talk and read
I dette læringsløpet skal du: snakke om kroppen, klær og aktiviteter gjøre lytteoppgaver lese spille bingo lære et engelsk uttrykkI dette læringsløpet skal du: snakke om kroppen, klær og aktiviteter gjøre lytteoppgaver lese spille bingo lære et engelsk uttrykk
-
Pytagoras’ setningMatemagisk 8–10LæringsløpPytagoras’ setning
I dette læringsløpet utforsker elevene Pytagoras' setning. Vi jobber med å se på sammenhengen mellom arealene vi får ved å lage kvadrater med sidene i trekantene som sidelengder, vi ser at vi kan avgjøre om en trekant er rettvinklet ved å bruke den omvendte setningen til Pytagoras' setning, og vi bruker setningen til å finne sidelengder i rettvinklede trekanter. Hvis vi skal jobbe med eksakte verdier for sidelengdene, kommer vi borti regning med kvadratrøtter. Nå får vi bruk for det vi lærte om kvadratrøtter på 8. trinn. I Terrengløypa har vi lagt inn eksempel og oppgaver som innebærer forenkling av uttrykk med kvadratrøtter.I dette læringsløpet utforsker elevene Pytagoras' setning. Vi jobber med å se på sammenhengen mellom arealene vi får ved å lage kvadrater med sidene i trekantene som sidelengder, vi ser at vi kan avgjøre om en trekant er rettvinklet ved å bruke den omvendte setningen til Pytagoras' setning, og vi bruker setningen til å finne sidelengder i rettvinklede trekanter. Hvis vi skal jobbe med eksakte verdier for sidelengdene, kommer vi borti regning med kvadratrøtter. Nå får vi bruk for det vi lærte om kvadratrøtter på 8. trinn. I Terrengløypa har vi lagt inn eksempel og oppgaver som innebærer forenkling av uttrykk med kvadratrøtter.
-
Listen, talk and writeQuest 1–4LæringsløpListen, talk and write
I dette læringsløpet skal du:I dette læringsløpet skal du:
-
Å lage matematiske modellerFabel 8–10LæringsløpÅ lage matematiske modeller
Beskrive praktiske situasjoner med en graf og en verditabell , og kunne hente ut informasjon fra dem. Forklare hva som menes med en matematisk modell . Gjenkjenne praktiske situasjoner der en lineær modell eller en eksponentiell modell kan brukes. Lage enkle matematiske modeller ut fra målte tall eller statistikk.
-
Learn the words and phrasesQuest 1–4LæringsløpLearn the words and phrases
I dette læringsløpet skal du:I dette læringsløpet skal du:
-
Min læringStore spørsmål 1-4LæringsløpMin læring
Læringsløpet "Min læring" i temaet "Årstider og kalendere"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Årstider og kalendere"
-
Samefolkets dagSTARTLæringsløpSamefolkets dag
Mål: Jeg vet hvorfor vi feirer samefolkets dag. Jeg vet at samene er Norges urbefolkning. Jeg kan kjenne igjen samefolkets flagg. Jeg vet hva joik er. Jeg vet noe om samisk språk og kultur.Mål: Jeg vet hvorfor vi feirer samefolkets dag. Jeg vet at samene er Norges urbefolkning. Jeg kan kjenne igjen samefolkets flagg. Jeg vet hva joik er. Jeg vet noe om samisk språk og kultur.
-
Sources, Quotes and ReferencesStages 8–10LæringsløpSources, Quotes and References
This writing lesson teaches you to evaluate source reliability to use quotes and references
-
Trinn 1: Å forenkle algebraiske uttrykkMatemagisk 8–10LæringsløpTrinn 1: Å forenkle algebraiske uttrykk
Er du usikker på om du trenger å jobbe med dette trinnet? Hopp til siste oppgave 19.8. Hvis du får til den greit, trenger du ikke å gjøre de andre oppgavene på trinn 1.Er du usikker på om du trenger å jobbe med dette trinnet? Hopp til siste oppgave 19.8. Hvis du får til den greit, trenger du ikke å gjøre de andre oppgavene på trinn 1.
-
BrøkMatemagisk 8–10LæringsløpBrøk
Læringsløp hvor vi jobber med å regne med brøk i fire regnearter, beskrive regneregler for brøk med variabler, bruke primtallsfaktorisering for å finne fellesnevner og utforske og forklare på ulike måter hvordan brøker multipliseres og divideres.Læringsløp hvor vi jobber med å regne med brøk i fire regnearter, beskrive regneregler for brøk med variabler, bruke primtallsfaktorisering for å finne fellesnevner og utforske og forklare på ulike måter hvordan brøker multipliseres og divideres.