Hopp til hovedinnhold

Søk

6 treff

  • Å tenke som en robot

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Terminprøve 10. trinn høst 2021

    Fabel 8–10

    Læringsløp

    Terminprøve 10. trinn høst 2021

    Velkommen til høstens terminprøve! Temaet i år er «Dyr, mennesker og jorda».  I forberedelsesdelen får du lese mange ulike tekster, for eksempel romanutdrag, saktekster og film. Du får også lytte til musikk og se bilder og illustrasjoner som handler om vårt forhold til dyr og jorda vi lever på.  Terminprøven består av fire deler. I de to første delene skal du vise at du kan lese og forstå ulike tekster. I de to andre delene skal du skrive én kort tekst og én lang tekst.Velkommen til høstens terminprøve! Temaet i år er «Dyr, mennesker og jorda».  I forberedelsesdelen får du lese mange ulike tekster, for eksempel romanutdrag, saktekster og film. Du får også lytte til musikk og se bilder og illustrasjoner som handler om vårt forhold til dyr og jorda vi lever på.  Terminprøven består av fire deler. I de to første delene skal du vise at du kan lese og forstå ulike tekster. I de to andre delene skal du skrive én kort tekst og én lang tekst.

  • Å tenke som en robot

    Programmering

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Programmering

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Oppstart - Fattigdom og rikdom i verden – store forskjeller

    Bokbussen RØD/BLÅ

    Læringsløp

    Oppstart - Fattigdom og rikdom i verden – store forskjeller

    Etter å ha jobbet med temaet skal du kunne forklare og gi eksempler på hva som påvirker levekår sammenligne forskjellige levekår i verden i dag forklare forskjellen på levekår og livskvalitet presentere hvordan FNs bærekraftsmål kan bidra til en bærekraftig utvikling Hva tenker du når du ser dette bildet fra et nabolag i Johannesburg i Sør-Afrika?

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.

Internet Explorer støttes ikke

Aschehoug univers fungerer kun med en moderne nettleser som for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)