Hopp til hovedinnhold

Søk

36 treff

  • Terminprøve 10. trinn høst 2021

    Fabel 8–10

    Læringsløp

    Terminprøve 10. trinn høst 2021

    Velkommen til høstens terminprøve! Temaet i år er «Dyr, mennesker og jorda».  I forberedelsesdelen får du lese mange ulike tekster, for eksempel romanutdrag, saktekster og film. Du får også lytte til musikk og se bilder og illustrasjoner som handler om vårt forhold til dyr og jorda vi lever på.  Terminprøven består av fire deler. I de to første delene skal du vise at du kan lese og forstå ulike tekster. I de to andre delene skal du skrive én kort tekst og én lang tekst.Velkommen til høstens terminprøve! Temaet i år er «Dyr, mennesker og jorda».  I forberedelsesdelen får du lese mange ulike tekster, for eksempel romanutdrag, saktekster og film. Du får også lytte til musikk og se bilder og illustrasjoner som handler om vårt forhold til dyr og jorda vi lever på.  Terminprøven består av fire deler. I de to første delene skal du vise at du kan lese og forstå ulike tekster. I de to andre delene skal du skrive én kort tekst og én lang tekst.

  • Å tenke som en robot

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Avfall

    START

    Læringsløp

    Avfall

    Mål:Mål:

    Mange elever i fargerike skjorter står sammen og smiler.
  • Teenagers Taking Action

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Teenagers Taking Action

    In this text, we meet four teenagers from different parts of the world who have found ways to be environmentally friendly.  Unit Focus learning words and expressions to describe environmental problems and solutions reading, writing and talking about environmental challenges and what we as individuals can do about them  gathering information, organising ideas and planning a five paragraph essay

  • Meatless Monday

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Meatless Monday

    Anna learns that meat consumption in the world is expected to double from 2000 to 2005 and suggests that the family replace one meal a week with a vegetarian alternative. Not everyone thinks this is a good idea.  Unit Focus practise listening skills taking about sustainable food consumption and environmental problems related to meat production working with idioms

  • Connor’s Conscience

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Connor’s Conscience

    Connor posts about his life on social media, and especially on what he does to be more environmentally friendly.  Unit Focus working with words that are easily confused reading and creating social media texts which combine textual and visual information learning words and expressions having to do with sustainable consumption 

  • Oppstart - Fattigdom og rikdom i verden – store forskjeller

    Arena 8–10

    Læringsløp

    Oppstart - Fattigdom og rikdom i verden – store forskjeller

    Etter å ha jobbet med temaet skal du kunne forklare og gi eksempler på hva som påvirker levekår sammenligne forskjellige levekår i verden i dag forklare forskjellen på levekår og livskvalitet presentere hvordan FNs bærekraftsmål kan bidra til en bærekraftig utvikling Hva tenker du når du ser dette bildet fra et nabolag i Johannesburg i Sør-Afrika?

  • Oppstart

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Oppstart

    Oppstart Vi blir kjent med temaet Simsalabim.Oppstart Vi blir kjent med temaet Simsalabim.

    Et trylletriks. Tre røde kopper er vendt ned. under den midterste koppen skjuler det seg en gul ball.
  • Oppstart

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Oppstart

    Vi blir kjent med temaet Vær og klima.Vi blir kjent med temaet Vær og klima.

    En jente går ute i kraftig vind og regn. Det blåser motvind og paraplyen har vrengt seg. Jenten kniper øynene og munnen igjen.
  • Oppstart

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Oppstart

    Oppstart Vi blir kjent med temaet Løs mysteriet.Oppstart Vi blir kjent med temaet Løs mysteriet.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Programmering

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Å tenke som en robot

    Programmering

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Oppstart

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Oppstart

    Læringsløp i temaet "Bli en havekspert!"Læringsløp i temaet "Bli en havekspert!"

    Fabel løper fra startområdet.
  • Oppstart

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Oppstart

    Oppstart Vi blir kjent med temaet Knekk koden.Oppstart Vi blir kjent med temaet Knekk koden.

  • Oppstart

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Oppstart

    Oppstart Vi blir kjent med temaet Ny rekord.Oppstart Vi blir kjent med temaet Ny rekord.

  • Oppstart

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Oppstart

    Oppstart Vi blir kjent med temaet Skolen vår.Oppstart Vi blir kjent med temaet Skolen vår.

  • Oppstart

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Oppstart

    Oppstart Vi blir kjent med temaet jul.Oppstart Vi blir kjent med temaet jul.

    Noen alvebarn skriver på en lang ønskeliste.
  • Oppstart

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Oppstart

    Oppstart Vi blir kjent med temaet Følelser.Oppstart Vi blir kjent med temaet Følelser.

  • Oppstart

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Oppstart

    Oppstart Vi blir kjent med temaet Hva mener du?Oppstart Vi blir kjent med temaet Hva mener du?

    En jente står å peker bestemt og har åpen munn for å si noe.
12

Nettleseren din støttes ikke

Aschehoug Undervisning anbefaler at du bruker en annen nettleser, for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)