Hopp til hovedinnhold

Søk

45 treff

  • Mennesker, dyr og natur
    Store spørsmål 1-4
    Læringsløp
    Mennesker, dyr og natur

    Læringsløpet "Mennesker, dyr og natur" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Mennesker, dyr og natur" i temaet "Mennesket og jordkloden"

  • Terminprøve 10. trinn høst 2021
    Fabel 8–10
    Læringsløp
    Terminprøve 10. trinn høst 2021

    Velkommen til høstens terminprøve! Temaet i år er «Dyr, mennesker og jorda».  I forberedelsesdelen får du lese mange ulike tekster, for eksempel romanutdrag, saktekster og film. Du får også lytte til musikk og se bilder og illustrasjoner som handler om vårt forhold til dyr og jorda vi lever på.  Terminprøven består av fire deler. I de to første delene skal du vise at du kan lese og forstå ulike tekster. I de to andre delene skal du skrive én kort tekst og én lang tekst.Velkommen til høstens terminprøve! Temaet i år er «Dyr, mennesker og jorda».  I forberedelsesdelen får du lese mange ulike tekster, for eksempel romanutdrag, saktekster og film. Du får også lytte til musikk og se bilder og illustrasjoner som handler om vårt forhold til dyr og jorda vi lever på.  Terminprøven består av fire deler. I de to første delene skal du vise at du kan lese og forstå ulike tekster. I de to andre delene skal du skrive én kort tekst og én lang tekst.

  • Å ta valg
    Store spørsmål 1-4
    Læringsløp
    Å ta valg

    Læringsløpet "Å ta valg" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Å ta valg" i temaet "Mennesket og jordkloden"

  • Min læring
    Store spørsmål 1-4
    Læringsløp
    Min læring

    Læringsløpet "Min læring" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Mennesket og jordkloden"

    En gutt med tommel opp. Han smiler.
  • Oppstart – Mennesket og jordkloden
    Store spørsmål 1-4
    Læringsløp
    Oppstart – Mennesket og jordkloden

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Mennesket og jordkloden"

    En gutt i bevegelse. Han peker opp og frem.
  • Byggekloss 5: Sammensatte figurer
    Matemagisk 8–10
    Læringsløp
    Byggekloss 5: Sammensatte figurer

    Byggekloss 5 fokuserer på sammensatte figurer.

  • Byggekloss 7: Avansert bruk av Pytagoras’ setning
    Matemagisk 8–10
    Læringsløp
    Byggekloss 7: Avansert bruk av Pytagoras’ setning

    Byggekloss 7 fokuserer på avansert bruk av Pytagoras’ setning.

  • Byggekloss 3: Pytagoras’ setning
    Matemagisk 8–10
    Læringsløp
    Byggekloss 3: Pytagoras’ setning

    Byggekloss 3 fokuserer på Pytagoras’ setning.

  • Byggekloss 4: Formlikhet
    Matemagisk 8–10
    Læringsløp
    Byggekloss 4: Formlikhet

    Byggekloss 4 fokuserer på Formlikhet.

  • Byggekloss 8: Geometri i koordinatsystemet
    Matemagisk 8–10
    Læringsløp
    Byggekloss 8: Geometri i koordinatsystemet

    Byggekloss 8 fokuserer på geometri i koordinatsystemet.

  • Avfall
    START
    Læringsløp
    Avfall

    Mål:Mål:

    Mange elever i fargerike skjorter står sammen og smiler.
  • Teenagers Taking Action
    Stages 8–10
    Læringsløp
    Teenagers Taking Action

    In this text, we meet four teenagers from different parts of the world who have found ways to be environmentally friendly.  Unit Focus learning words and expressions to describe environmental problems and solutions reading, writing and talking about environmental challenges and what we as individuals can do about them  gathering information, organising ideas and planning a five paragraph essay

  • Climate Change
    Stages 8–10
    Læringsløp
    Climate Change

    Unit focus reading, writing and talking about climate change learning vocabulary having to do with climate change, global warming, and natural disasters

  • Meatless Monday
    Stages 8–10
    Læringsløp
    Meatless Monday

    Anna learns that meat consumption in the world is expected to double from 2000 to 2005 and suggests that the family replace one meal a week with a vegetarian alternative. Not everyone thinks this is a good idea.  Unit Focus practise listening skills taking about sustainable food consumption and environmental problems related to meat production working with idioms

  • Connor’s Conscience
    Stages 8–10
    Læringsløp
    Connor’s Conscience

    Connor posts about his life on social media, and especially on what he does to be more environmentally friendly.  Unit Focus working with words that are easily confused reading and creating social media texts which combine textual and visual information learning words and expressions having to do with sustainable consumption 

  • Min læring
    Arena 1–4
    Læringsløp
    Min læring

    Læringsløp i temaet Transport – Oppfinnelser som forandret verden.Læringsløp i temaet Transport – Oppfinnelser som forandret verden.

    En elev tenker på hva hun har lært. Fargerike symboler rundt hodet.
  • Transportmidler i framtiden
    Arena 1–4
    Læringsløp
    Transportmidler i framtiden

    Læringsløp i temaet Transport – Oppfinnelser som forandret verden.Læringsløp i temaet Transport – Oppfinnelser som forandret verden.

    Selvkjørende passasjer drone som flyr i luften. 3D modell.
  • Transport og forurensning
    Arena 1–4
    Læringsløp
    Transport og forurensning

    Læringsløp i temaet Transportmidler som forandret verdenLæringsløp i temaet Transportmidler som forandret verden

    Eksos fra en bil.
  • Viktige spor
    Arena 1–4
    Læringsløp
    Viktige spor

    Læringsløp i temaet De første menneskene i Norge.Læringsløp i temaet De første menneskene i Norge.

  • Transport
    Arena 1–4
    Læringsløp
    Transport

    Læringsløp i temaet "Transportmidler som forandret verden"Læringsløp i temaet "Transportmidler som forandret verden"

    Ulike transportmidler, et stort skip, en lastebil, et fly og en truck som løfter store containere.
123

Nettleseren din støttes ikke

Aschehoug Undervisning anbefaler at du bruker en annen nettleser, for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)