Hopp til hovedinnhold

Søk

37 treff

  • Tverrfaglige kurs
    START
    Oversikt
    Nettvett

    Bruker du en datamaskin, et nettbrett eller en mobiltelefon iblant? Hva bruker du dem til? Hva tror du jenta på bildet har sett på datamaskinen sin? Har du sett noe du har blitt forskrekket av? Har du noen regler du må følge når du er på internett?Bruker du en datamaskin, et nettbrett eller en mobiltelefon iblant? Hva bruker du dem til? Hva tror du jenta på bildet har sett på datamaskinen sin? Har du sett noe du har blitt forskrekket av? Har du noen regler du må følge når du er på internett?

  • Årshjulet
    START
    Innholdspakke
    100-dagersfest

    Spørsmål til samtale Hva tenker du om at du har gått 100 dager på skolen? Hva husker du fra 1. skoledag? Hva er den største forskjellen på 1. skoledag og 100. skoledag? Hva har du lært i løpet av disse 100 dagene? Hvordan håper du de neste 100 dagene blir?Spørsmål til samtale Hva tenker du om at du har gått 100 dager på skolen? Hva husker du fra 1. skoledag? Hva er den største forskjellen på 1. skoledag og 100. skoledag? Hva har du lært i løpet av disse 100 dagene? Hvordan håper du de neste 100 dagene blir?

  • micro:bit
    Programmering
    Læringsløp
    micro:bit

    I dette læringsløpet blir du kjent med den lille datamaskinen med de enorme mulighetene! I dette læringsløpet blir du kjent med den lille datamaskinen med de enorme mulighetene! 

  • Refleksdagen
    START
    Læringsløp
    Refleksdagen

    Tverrfaglig læringsløp om refleksdagen

  • Statistikk
    Programmering
    Læringsløp
    Statistikk

    I dette læringsløpet skal du lære om statistikk.I dette læringsløpet skal du lære om statistikk.

  • Årshjulet
    START
    Innholdspakke
    Påske

    Nå er det snart påske. Vet du hvorfor vi feirer påske? Det får du vite hvis du ser påskekrimmen vår. I opplegget vårt finnes det også flere påskeaktiviteter. Du kan høre fortellingen om påskeharen, lage påskeegg  og løse mange morsomme påskenøtter. God påske, da!

  • Årshjulet
    START
    Innholdspakke
    Snart sommer!

    Det nærmer seg sommer og sommerferie. Avslutt skoleåret med disse aktivitetene:

  • Halloween
    START
    Læringsløp
  • Keiserens nye klær
    START
    Læringsløp
    Keiserens nye klær

    Et tverrfaglig opplegg om ytringsfrihet og å tørre å si fra.Et tverrfaglig opplegg om ytringsfrihet og å tørre å si fra.

    Keiserens nye klær
  • Brøk
    Programmering
    Læringsløp
    Brøk

    I dette læringsløpet skal du lære om brøk.I dette læringsløpet skal du lære om brøk.

    Blå bakgrunn med hvite piksler.
  • Ladninger og elektrisitet
    Programmering
    Læringsløp
    Ladninger og elektrisitet

    Visste du at elektrisitet består av ladninger i bevegelse?Visste du at elektrisitet består av ladninger i bevegelse?

    Blå bakgrunn med hvite piksler.
  • Samefolkets dag
    START
    Læringsløp
    Samefolkets dag

    Mål: Jeg vet hvorfor vi feirer samefolkets dag. Jeg vet at samene er Norges urbefolkning. Jeg kan kjenne igjen samefolkets flagg. Jeg vet hva joik er. Jeg vet noe om samisk språk og kultur.Mål: Jeg vet hvorfor vi feirer samefolkets dag. Jeg vet at samene er Norges urbefolkning. Jeg kan kjenne igjen samefolkets flagg. Jeg vet hva joik er. Jeg vet noe om samisk språk og kultur.

  • Programmering
    Programmering
    Læringsløp
    Programmering

    I dette læringsløpet skal du lære mer om hva programmering er, ved å bli kjent med noen viktige begreper. I dette læringsløpet skal du lære mer om hva programmering er, ved å bli kjent med noen viktige begreper. 

    Blå bakgrunn med hvite piksler.
  • Tverrfaglige kurs
    START
    Oversikt
    Hjernelæring

    Mål:Mål:

  • Julegavekanonen
    START
    Læringsløp
    Julegavekanonen

    Læringsløp med julefortelling

    En julegavekanon.
  • Avfall
    START
    Læringsløp
    Avfall

    Mål:Mål:

    Mange elever i fargerike skjorter står sammen og smiler.
  • Geometri
    Programmering
    Læringsløp
    Geometri

    I dette læringsløpet skal du lære om geometri.I dette læringsløpet skal du lære om geometri.

  • Å bruke løkker for å gjenta
    Programmering
    Læringsløp
    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Å tenke som en robot
    Programmering
    Læringsløp
    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • 17. mai
    START
    Læringsløp
    17. mai

    Vi feirer Norges nasjonaldag den 17. mai.  Vi feirer Norges nasjonaldag den 17. mai.  

    Det norske flagg-ikon
12

Nettleseren din støttes ikke

Aschehoug Undervisning anbefaler at du bruker en annen nettleser, for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)