Hopp til hovedinnhold

Søk

9 treff

  • Pluss +

    Store spørsmål 8–10

    Læringsløp

    Pluss +

    Læringsløpet "+" i temaet "Addisjon".Læringsløpet "+" i temaet "Addisjon".

    Addisjon
  • Addisjon

    Store spørsmål 8–10

    Læringsløp

    Addisjon

    Målet er at du skal lære å: gjøre antallet i en mengde større eller mindre kunne bruke symbolene + og = vite hva addisjon er  kunne addere Viktige begreper:  endring i antall – antallet enere blir større eller mindre likhetstegn – symbol som viser at mengden/uttrykket som har plass til venstre, har likt antall eller lik verdi som mengden/uttrykket som har plass til høyre  addisjonstegn – symbolet for regneoperasjonen addisjon addere – å utføre regneoperasjonen addisjon regnefortelling – en tekst som inneholder matematikk, gjerne i form av en matematisk problemstilling Målet er at du skal lære å: gjøre antallet i en mengde større eller mindre kunne bruke symbolene + og = vite hva addisjon er  kunne addere Viktige begreper:  endring i antall – antallet enere blir større eller mindre likhetstegn – symbol som viser at mengden/uttrykket som har plass til venstre, har likt antall eller lik verdi som mengden/uttrykket som har plass til høyre  addisjonstegn – symbolet for regneoperasjonen addisjon addere – å utføre regneoperasjonen addisjon regnefortelling – en tekst som inneholder matematikk, gjerne i form av en matematisk problemstilling 

    addisjon forside
  • Ulikheter

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Ulikheter

    Læringsløpet "Ulikheter" i temaet "Tallforståelse".Læringsløpet "Ulikheter" i temaet "Tallforståelse".

    Ulikheter
  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Subtraksjon

    Store spørsmål 8–10

    Læringsløp

    Subtraksjon

    Målet er at du skal: kunne bruke symbolene – og = vite hva subtraksjon er  kunne subtrahere Viktige begreper: likhetstegn – symbol som viser at mengden/uttrykket som har plass til venstre, har likt antall eller lik verdi som mengden/uttrykket som har plass til høyre  subtraksjonstegn – symbolet for regneoperasjonen subtraksjon subtrahere – å utføre regneoperasjonen subtraksjon regnefortelling – en tekst som inneholder matematikk, gjerne i form av en matematisk problemstilling Målet er at du skal: kunne bruke symbolene – og = vite hva subtraksjon er  kunne subtrahere Viktige begreper: likhetstegn – symbol som viser at mengden/uttrykket som har plass til venstre, har likt antall eller lik verdi som mengden/uttrykket som har plass til høyre  subtraksjonstegn – symbolet for regneoperasjonen subtraksjon subtrahere – å utføre regneoperasjonen subtraksjon regnefortelling – en tekst som inneholder matematikk, gjerne i form av en matematisk problemstilling 

    subtraksjon forside
  • Å tenke som en robot

    Programmering

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Programmering

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Likheter

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Likheter

    Læringsløpet "Likheter" i temaet "Tallforståelse".Læringsløpet "Likheter" i temaet "Tallforståelse".

    Likheter
  • Å tenke som en robot

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

Internet Explorer støttes ikke

Aschehoug univers fungerer kun med en moderne nettleser som for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)