Hopp til hovedinnhold

Søk

16 treff

  • Vinkler

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Vinkler

    Læringsløpet Vinkler i temaet GeometriLæringsløpet Vinkler i temaet Geometri

    Vinkler
  • Parallell stilling

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Parallell stilling

    Læringsløpet Parallell stilling i temaet GeometriLæringsløpet Parallell stilling i temaet Geometri

    Parallell stilling
  • Flateformer

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Flateformer

    Læringsløpet Parallell stilling i temaet GeometriLæringsløpet Parallell stilling i temaet Geometri

    Flateformer
  • Byggekloss 3: Pytagoras’ setning

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 3: Pytagoras’ setning

    Byggekloss 3 fokuserer på Pytagoras’ setning.

  • Areal

    Store spørsmål 8–10

    Læringsløp

    Areal

    Læringsløpet Areal i temaet Geometri.Læringsløpet Areal i temaet Geometri.

    Areal
  • Byggekloss 5: Sammensatte figurer

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 5: Sammensatte figurer

    Byggekloss 5 fokuserer på sammensatte figurer.

  • Byggekloss 4: Formlikhet

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 4: Formlikhet

    Byggekloss 4 fokuserer på Formlikhet.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Byggekloss 8: Geometri i koordinatsystemet

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 8: Geometri i koordinatsystemet

    Byggekloss 8 fokuserer på geometri i koordinatsystemet.

  • Vil du også lære om omkrets?

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Vil du også lære om omkrets?

    Læringsløpet Omkrets i temaet GeometriLæringsløpet Omkrets i temaet Geometri

    Omkrets
  • Å tenke som en robot

    Programmering

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Programmering

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Byggekloss 7: Avansert bruk av Pytagoras’ setning

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Byggekloss 7: Avansert bruk av Pytagoras’ setning

    Byggekloss 7 fokuserer på avansert bruk av Pytagoras’ setning.

  • Trekanter

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Trekanter

    Læringsløpet Trekanter i temaet GeometriLæringsløpet Trekanter i temaet Geometri

    Trekanter
  • Firkanter

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Firkanter

    Læringsløpet Firkanter i temaet GeometriLæringsløpet Firkanter i temaet Geometri

    Firkanter
  • Å tenke som en robot

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

Internet Explorer støttes ikke

Aschehoug univers fungerer kun med en moderne nettleser som for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)