Hopp til hovedinnhold

Søk

5 treff

  • Samefolkets dag

    START

    Læringsløp

    Samefolkets dag

    Mål: Jeg vet hvorfor vi feirer samefolkets dag. Jeg vet at samene er Norges urbefolkning. Jeg kan kjenne igjen samefolkets flagg. Jeg vet hva joik er. Jeg vet noe om samisk språk og kultur.Mål: Jeg vet hvorfor vi feirer samefolkets dag. Jeg vet at samene er Norges urbefolkning. Jeg kan kjenne igjen samefolkets flagg. Jeg vet hva joik er. Jeg vet noe om samisk språk og kultur.

  • Å tenke som en robot

    Programmering

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • 17. mai

    START

    Læringsløp

    17. mai

    Vi feirer Norges nasjonaldag den 17. mai.  Vi feirer Norges nasjonaldag den 17. mai.  

    Det norske flagg-ikon
  • 100-dagersfest

    START

    Læringsløp

    100-dagersfest

    Spørsmål til samtale Hva tenker du om at du har gått 100 dager på skolen? Hva husker du fra 1. skoledag? Hva er den største forskjellen på 1. skoledag og 100. skoledag? Hva har du lært i løpet av disse 100 dagene? Hvordan håper du de neste 100 dagene blir?Spørsmål til samtale Hva tenker du om at du har gått 100 dager på skolen? Hva husker du fra 1. skoledag? Hva er den største forskjellen på 1. skoledag og 100. skoledag? Hva har du lært i løpet av disse 100 dagene? Hvordan håper du de neste 100 dagene blir?

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Programmering

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.

Internet Explorer støttes ikke

Aschehoug univers fungerer kun med en moderne nettleser som for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)