Fag
- Samfunnsfag (38)
- Engelsk (37)
- Norsk (28)
- Tverrfaglig (27)
- Kjemi (26)
- Fremmedspråk (25)
- Fysikk (25)
- Geofag (25)
- Geografi og geofag (25)
- Helse- og oppvekstfag (25)
- Historie (25)
- Informasjonsteknologi (25)
Trinn
- 5. trinn (114)
- 6. trinn (114)
- 7. trinn (114)
- 10. trinn (37)
- 8. trinn (37)
- 9. trinn (37)
- Vg1 (27)
- Vg3 (27)
- 1. trinn (25)
- 2. trinn (25)
- 3. trinn (25)
- 4. trinn (25)
Nøkkelord
37 treff
-
Escape to VictoryStages 8–10LæringsløpEscape to Victory
In this text you can read the inspiring story of Danish footballer Nadia Nadim. Unit Focus reading and talking about overcoming hardship talking about who inspires us finding information about women football players learning football terminology in British and American
-
The Universal Declaration of Human RightsStages 8–10LæringsløpThe Universal Declaration of Human Rights
Unit Focus reading, writing and speaking about democracy and citizenship using relative pronouns evaluating sources using quotes and references
-
Terminprøve vår 2021Stages 8–10LæringsløpBanksy - The Secret Street Artist
Banksy is the pseudonym of a British street artist. No one knows who he really is. His artwork can pop up anywhere, overnight.
-
May, JuneStages 8–10ArtikkelMay Day
Do most people go to school or work on 1 May in Norway? Why not?
-
March, AprilStages 8–10ArtikkelEarth Day
What can you do to take care of the Earth?
-
March, AprilStages 8–10ArtikkelInternational Women's Day
What do you know about this day?
-
July, AugustStages 8–10ArtikkelInternational Day of the World's Indigenous Peoples
What does indigenous people mean?
-
Teenagers Taking ActionStages 8–10LæringsløpTeenagers Taking Action
In this text, we meet four teenagers from different parts of the world who have found ways to be environmentally friendly. Unit Focus learning words and expressions to describe environmental problems and solutions reading, writing and talking about environmental challenges and what we as individuals can do about them gathering information, organising ideas and planning a five paragraph essay
-
Meatless MondayStages 8–10LæringsløpMeatless Monday
Anna learns that meat consumption in the world is expected to double from 2000 to 2005 and suggests that the family replace one meal a week with a vegetarian alternative. Not everyone thinks this is a good idea. Unit Focus practise listening skills taking about sustainable food consumption and environmental problems related to meat production working with idioms
-
Connor’s ConscienceStages 8–10LæringsløpConnor’s Conscience
Connor posts about his life on social media, and especially on what he does to be more environmentally friendly. Unit Focus working with words that are easily confused reading and creating social media texts which combine textual and visual information learning words and expressions having to do with sustainable consumption
-
September, OctoberStages 8–10ArtikkelUnited Nations Day
This is a day that celebrates friendship and co-operation between the countries in the United Nations. It is a day to think about peace and human rights.
-
Bruk stemmen!YtringsfrihetArtikkelLag din egen rapp
Artikkel fra fabel 5–7 med aktiviteter knyttet til at elevene skal utforske rapp og uttrykke meningene sine ved å lage en rapp.Artikkel fra fabel 5–7 med aktiviteter knyttet til at elevene skal utforske rapp og uttrykke meningene sine ved å lage en rapp.
-
Bruk stemmen!YtringsfrihetArtikkelSi fra i din egen kommune
Artikkel fra Arena 5-7 om hvordan du kan påvirke i egen kommune.Artikkel fra Arena 5-7 om hvordan du kan påvirke i egen kommune.
-
Bruk stemmen!YtringsfrihetArtikkelEnig eller uenig?
Aktivitet fra Arena 5-7 hvor elevene skal ta stilling til ulike påstander.Aktivitet fra Arena 5-7 hvor elevene skal ta stilling til ulike påstander.
-
Bruk stemmen!YtringsfrihetArtikkelSkriv et leserinnlegg
Skriveramme og modelltekst fra Fabel 5–7 knyttet til leserinnlegg og temaet Ytringsfrihet. Skriveramme og modelltekst fra Fabel 5–7 knyttet til leserinnlegg og temaet Ytringsfrihet.
-
Fra Quest 5-7: Get to Know Each OtherUkrainaArtikkelHow do you behave online?
Film med barn som diskuterer nettvett.
-
Fra Quest 5-7: Get to Know Each OtherUkrainaArtikkelWho inspires you to make a difference?
En film om hvem som inspirer barn / forbildene deres.
-
Fra Quest 5-7: Get to Know Each OtherUkrainaArtikkelWhat will you do to make a difference?
En film om hvordan barn kan gjøre en forskjell?
-
Viktige stemmerYtringsfrihetArtikkelHvordan påvirke?
Mange mennesker kjemper for det de synes er viktig. Hva kan vi lære av dem? Og hvilke metoder kan vi bruke for å jobbe for et bedre samfunn?Mange mennesker kjemper for det de synes er viktig. Hva kan vi lære av dem? Og hvilke metoder kan vi bruke for å jobbe for et bedre samfunn?
-
Hva er ytringsfrihet?YtringsfrihetArtikkelBestem selv!
Artikkel knyttet til temaet diskriminering.Artikkel knyttet til temaet diskriminering.