Hopp til hovedinnhold

Søk

43 treff

  • Å tenke som en robot

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Skrive

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Skrive

    Skrive Vi øver på å skrive.

    Thumbnail.
  • Skrive

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Skrive

    Skrive Vi øver på å skrive.

    Thumbnail.
  • Skrive

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Skrive

    Skrive Vi øver på å skrive.

    Thumbnail.
  • Å bruke løkker

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Å bruke løkker

    Læringsløp om løkker, i temaet "Programmering".Læringsløp om løkker, i temaet "Programmering".

    En robot går i sirkel. om og om igjen.
  • Å bruke løkker for å gjenta

    Programmering

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Å styre hva som skal skje

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Å styre hva som skal skje

    Læringsløp om styring med vilkår, i temaet "Programmering".Læringsløp om styring med vilkår, i temaet "Programmering".

    Billeba Kakkerlakkius vinker til roboten og sier "hallo". Roboten vinker tilbake og sier "hei"
  • Å bruke variabler

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Å bruke variabler

    Læringsløp om variabler, i temaet "Programmering".Læringsløp om variabler, i temaet "Programmering".

    Robot med røde støvler.
  • Å tenke som en robot

    Programmering

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Skriv sammensatt tekst

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Skriv sammensatt tekst

    Læringsløp i temaet "Hei, her er jeg!"Læringsløp i temaet "Hei, her er jeg!"

    Thumbnail.
  • Skriv: Ordliste og dikt med synonymer

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Skriv: Ordliste og dikt med synonymer

    Læringsløp i temaet "Språket vårt".Læringsløp i temaet "Språket vårt".

    Thumbnail.
  • En hemmelig skatt

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    En hemmelig skatt

    Læringsløp i temaet "Hei, her er jeg!"Læringsløp i temaet "Hei, her er jeg!"

    Mann kaster lasso for å fange et reinsdyr. Han kaster et langt tau, og forsøker å treffe hornet til et av reinsdyrene som går ute på den snødekte bakken og spiser.
  • Skriv: Fortelling

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Skriv: Fortelling

    Læringsløpet "Skriv: Fortelling" i temaet "Løgn og ærlighet".Læringsløpet "Skriv: Fortelling" i temaet "Løgn og ærlighet".

    Thumbnail.
  • Min læring

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløp i temaet "Bildebøker."Læringsløp i temaet "Bildebøker."

    Fabeldyret sitter på noen bøker.
  • Skriv om en ny superhelt

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Skriv om en ny superhelt

    Læringsløp om en superheltLæringsløp om en superhelt

    Fabeldyret skriver.
  • Skriv: Bildebok

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Skriv: Bildebok

    Læringsløp i temaet "Bildebøker."Læringsløp i temaet "Bildebøker."

    Thumbnail.
  • Oppstart

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Oppstart

    Oppstart til temaet superhelterOppstart til temaet superhelter

    Fabel løper fra startområdet.
  • Hva er en superhelt?

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Hva er en superhelt?

    Læringsløp om superhelterLæringsløp om superhelter

    Superwoman-figur. Superwoman har på seg en drakt som nesten er som en badedrakt. Hun har sort langt hår og et pannebånd i gull.
  • Skriv eventyr

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Skriv eventyr

    Læringsløp om eventyrLæringsløp om eventyr

    Thumbnail.
123

Nettleseren din støttes ikke

Aschehoug Undervisning anbefaler at du bruker en annen nettleser, for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)