Hopp til hovedinnhold

Søk

43 treff

  • Oppstart - Rett på nett

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Oppstart - Rett på nett

    Læringsløp i temaet "Rett på nett"Læringsløp i temaet "Rett på nett"

    En gutt med mobiltelefon.
  • Oppstart – Det er min kropp

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Det er min kropp

    Læringsløp i temaet "Det er min kropp"Læringsløp i temaet "Det er min kropp"

    A3_04_01_thumb.jpg
  • Søke på internett

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Søke på internett

    Læringsløp i temaet "Rett på nett"Læringsløp i temaet "Rett på nett"

    En jente søker på internett.
  • Penger vi tjener og penger vi bruker

    Momente 2

    Læringsløp

    Penger vi tjener og penger vi bruker

    Et læringsløp som handler om inntekter og utgifter en familie kan ha. Elevene skal utforske hva ting koster og diskutere hva som er nødvendige og ikke så nødvendige utgifter.

    Penger, sedler, mynter.
  • Personvern

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Personvern

    Læringsløp i temaet "Rett på nett"Læringsløp i temaet "Rett på nett"

    En video delt på nett får "likes" og kommentarer.
  • Seksuelle overgrep

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Seksuelle overgrep

    Tekst og oppgaver for samtale knyttet til temaet seksuelle overgrep.

    A3_04_04_00_thumb.jpg
  • Klasse 4A på Arena skole

    Momente 2

    Læringsløp

    Klasse 4A på Arena skole

    Læringsløp om fellesskapet i en klasse, hvordan klassen og skolen skal inkludere alle, og hva vi kan gjøre hvis noen føler seg utenfor fellesskapet.

  • Oppstart – Det er plass til alle

    Momente 2

    Læringsløp

    Oppstart – Det er plass til alle

    Læringsløp som oppstart til temaet Det er plass til alle .

    A4_07_00_thumb.jpg
  • Mangfold

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Mangfold

    Læringsløp om mangfold i samfunnet og i klassen. Aktivitet hvor elevene skal utforske mangfoldet i egen klasse.

    A4_07_03_00_thumb.jpg
  • Oppstart – Hva gjør vi?

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Hva gjør vi?

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"

    En gutt i bevegelse. Han peker opp og frem.
  • Min læring

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløp i temaet "Rett på nett"Læringsløp i temaet "Rett på nett"

    En elev som tenker
  • Escape to Victory

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Escape to Victory

    In this text you can read the inspiring story of Danish footballer Nadia Nadim. Unit Focus reading and talking about overcoming hardship talking about who inspires us finding information about women football players learning football terminology in British and American

  • Oppstart – Høytider og merkedager

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Høytider og merkedager

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Høytider og merkedager"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Høytider og merkedager"

    En jente i bevegelse. Hun peker opp og frem.
  • Min læring

    Grip teksten

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløp som avslutter temaet  Hvor tar pengene veien?.

  • Kropp og grenser

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Kropp og grenser

    Et læringsløp om kropp og grenser.

    Et barn holder frem hånden for å protestere.
  • Hvor tar pengene veien?

    Arena 1–4

    Artikkel

    Lag en podcast med sparetips

    Lag en podkast. Skriv manus og spill inn en podkast der dere gir gode råd om hvordan få mest mulig for pengene.

  • Min læring

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløp i temaet "Det er min kropp"Læringsløp i temaet "Det er min kropp"

    En tenkende elev
  • Bærekraftig ressursbruk i verden

    Arena 8–10

    Artikkel

    Ressurser og ressursbruk

    En ressurs er noe vi mennesker har nytte av. Berggrunnen, jorda, skogen, havet og ferskvannet er eksempler på naturressurser som vi har nytte av. Hva som regnes som en ressurs, har endret seg mye opp gjennom tidene. Steinaldermenneskene hadde helt andre måter å bruke berggrunnen på enn vi har i dag. Metaller, kull, olje og gass var ikke kjent for steinaldermenneskene og ble dermed ikke regnet som ressurser – fordi menneskene ikke hadde nytte av dem. Dette eksemplet forteller oss at hva som regnes som en ressurs, er i stadig endring. Ny kunnskap og teknologi gir oss muligheten til å finne helt nye ressurser. En ressurs er noe vi mennesker har nytte av. Berggrunnen, jorda, skogen, havet og ferskvannet er eksempler på  naturressurser som vi har nytte av. Hva som regnes som en ressurs, har endret seg mye opp gjennom tidene.  steinaldermenneskene hadde helt andre måter å bruke berggrunnen på enn vi har i dag. Metaller, kull, olje og gass var ikke kjent for steinaldermenneskene og ble dermed ikke regnet som ressurser – fordi menneskene ikke hadde nytte av dem. Dette eksemplet forteller oss at hva som regnes som en ressurs, er i stadig endring. Ny kunnskap og teknologi gir oss muligheten til å finne helt nye ressurser.

  • Verdens befolkning

    Bokbussen RØD/BLÅ

    Artikkel

    Migrasjon – mennesker på flyttefot

    Ordet migrasjon kommer fra latin og betyr «vandring». Når vi snakker om migrasjon i dag, mener vi både flytting innenfor og over landegrenser.

    Foreldre med et barn som løper hektisk gjennom en støvete krattørken
  • Det er min kropp

    Arena 1–4

    Artikkel

    Rett til en trygg oppvekst

    Tekst og spørsmål knyttet til temaet en trygg oppvekst.

123

Internet Explorer støttes ikke

Aschehoug univers fungerer kun med en moderne nettleser som for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)