Hopp til hovedinnhold

Søk

28 treff

  • Escape to Victory

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Escape to Victory

    In this text you can read the inspiring story of Danish footballer Nadia Nadim. Unit Focus reading and talking about overcoming hardship talking about who inspires us finding information about women football players learning football terminology in British and American

  • The Universal Declaration of Human Rights

    Stages 8–10

    Læringsløp

    The Universal Declaration of Human Rights

    Unit Focus reading, writing and speaking about democracy and citizenship using relative pronouns evaluating sources using quotes and references

  • Keiserens nye klær

    START

    Læringsløp

    Keiserens nye klær

    Et tverrfaglig opplegg om ytringsfrihet og å tørre å si fra.Et tverrfaglig opplegg om ytringsfrihet og å tørre å si fra.

    Keiserens nye klær
  • Å tenke som en robot

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Terminprøve vår 2021

    Fabel 8–10

    Læringsløp

    Terminprøve vår 2021

    Om å bli hørt – å tørre å stå opp for sine meninger – å tørre å vise hvem en er – å sette spor etter segOm å bli hørt – å tørre å stå opp for sine meninger – å tørre å vise hvem en er – å sette spor etter seg

  • Terminprøve høst 2020

    Fabel 8–10

    Læringsløp

    Terminprøve høst 2020

    om vennskap – identitet – selvfølelse – inkludering – likeverd – grenser – digital hverdagom vennskap – identitet – selvfølelse – inkludering – likeverd – grenser – digital hverdag

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Å bruke løkker

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Å bruke løkker

    Læringsløp om løkker, i temaet "Programmering".Læringsløp om løkker, i temaet "Programmering".

    En robot går i sirkel. om og om igjen.
  • Å bruke løkker for å gjenta

    Programmering

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Å lage en oppskrift

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Å lage en oppskrift

    Læringsløp om oppskrifter og rekkefølge, i temaet "Programmering".Læringsløp om oppskrifter og rekkefølge, i temaet "Programmering".

    Billeba Kakkerlakkius lærer en robot om rekkefølge og algoritmer.
  • Å styre hva som skal skje

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Å styre hva som skal skje

    Læringsløp om styring med vilkår, i temaet "Programmering".Læringsløp om styring med vilkår, i temaet "Programmering".

    Billeba Kakkerlakkius vinker til roboten og sier "hallo". Roboten vinker tilbake og sier "hei"
  • Å følge en oppskrift

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Å følge en oppskrift

    Læringsløp om oppskrifter og kommandoer, i temaet "Programmering".Læringsløp om oppskrifter og kommandoer, i temaet "Programmering".

    Billeba Kakkerlakkius styrer er robot med en fjernkontroll.
  • Å bruke variabler

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Å bruke variabler

    Læringsløp om variabler, i temaet "Programmering".Læringsløp om variabler, i temaet "Programmering".

    Robot med røde støvler.
  • Å tenke som en robot

    Programmering

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Eventyr: Keiserens nye klær

    Ytringsfrihet

    Læringsløp

    Eventyr: Keiserens nye klær

    Et tverrfaglig opplegg om ytringsfrihet og å tørre å si fra.Et tverrfaglig opplegg om ytringsfrihet og å tørre å si fra.

    Lesetekst
  • Vi stemmer

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Vi stemmer

    Læringsløp knyttet til demokrati og valg.Læringsløp knyttet til demokrati og valg.

    Rekker opp hendene.
  • Hvem bestemmer i Norge?

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Hvem bestemmer i Norge?

    Læringsløp knyttet til temaet demokrati og valg.Læringsløp knyttet til temaet demokrati og valg.

    Mennesker i rødt, hvit og blått står oppstilt som det norske flagg.
  • Stemmerett

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Stemmerett

    Læringsløp knyttet til temaet demokrati og valg.Læringsløp knyttet til temaet demokrati og valg.

  • Stortingsvalg

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Stortingsvalg

    Læringsløp knyttet til temaet demokrati og valg.Læringsløp knyttet til temaet demokrati og valg.

    Stortingsbygningen i Oslo
  • Oppstart - Rett på nett

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Oppstart - Rett på nett

    Læringsløp i temaet "Rett på nett"Læringsløp i temaet "Rett på nett"

    En gutt med mobiltelefon.
12

Nettleseren din støttes ikke

Aschehoug Undervisning anbefaler at du bruker en annen nettleser, for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)