Til hovedinnhold

36 treff

  • Avfall
    START
    Læringsløp
    Avfall

    Mål:Mål:

  • Min læring
    Store spørsmål 1-4
    Læringsløp
    Min læring

    Læringsløpet "Min læring" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Mennesket og jordkloden"

  • Teenagers Taking Action
    Stages 8–10
    Læringsløp
    Teenagers Taking Action

    In this text, we meet four teenagers from different parts of the world who have found ways to be environmentally friendly.  Unit Focus learning words and expressions to describe environmental problems and solutions reading, writing and talking about environmental challenges and what we as individuals can do about them  gathering information, organising ideas and planning a five paragraph essay

  • Climate Change
    Stages 8–10
    Læringsløp
    Climate Change

    Unit focus reading, writing and talking about climate change learning vocabulary having to do with climate change, global warming, and natural disasters

  • Meatless Monday
    Stages 8–10
    Læringsløp
    Meatless Monday

    Anna learns that meat consumption in the world is expected to double from 2000 to 2005 and suggests that the family replace one meal a week with a vegetarian alternative. Not everyone thinks this is a good idea.  Unit Focus practise listening skills taking about sustainable food consumption and environmental problems related to meat production working with idioms

  • Connor’s Conscience
    Stages 8–10
    Læringsløp
    Connor’s Conscience

    Connor posts about his life on social media, and especially on what he does to be more environmentally friendly.  Unit Focus working with words that are easily confused reading and creating social media texts which combine textual and visual information learning words and expressions having to do with sustainable consumption 

  • Å bruke løkker for å gjenta
    Matemagisk 8–10
    Læringsløp
    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

  • Oppstart – Mennesket og jordkloden
    Store spørsmål 1-4
    Læringsløp
    Oppstart – Mennesket og jordkloden

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Mennesket og jordkloden"

  • Mennesker, dyr og natur
    Store spørsmål 1-4
    Læringsløp
    Mennesker, dyr og natur

    Læringsløpet "Mennesker, dyr og natur" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Mennesker, dyr og natur" i temaet "Mennesket og jordkloden"

  • Å ta valg
    Store spørsmål 1-4
    Læringsløp
    Å ta valg

    Læringsløpet "Å ta valg" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Å ta valg" i temaet "Mennesket og jordkloden"

  • Skattejakt (KRLE)
    Store spørsmål 1-4
    Læringsløp
    Skattejakt (KRLE)

    Læringsløp om gjenbruk og kildesortering.Læringsløp om gjenbruk og kildesortering.

  • Nok til alle, for alltid
    Solaris 1–4
    Læringsløp
    Nok til alle, for alltid

    Læringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.Læringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.

  • Å tenke som en robot
    Matemagisk 8–10
    Læringsløp
    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Oppstart – Vi kan!
    Store spørsmål 1-4
    Læringsløp
    Oppstart – Vi kan!

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Vi kan!"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Vi kan!"

  • Min læring
    Store spørsmål 1-4
    Læringsløp
    Min læring

    Læringsløpet "Min læring" i temaet "Vi kan!"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Vi kan!"

  • Min læring
    Arena 1–4
    Læringsløp
    Min læring

    Læringsløp i temaet De første menneskene i Norge.Læringsløp i temaet De første menneskene i Norge.

  • Min læring
    Arena 1–4
    Læringsløp
    Min læring

    Læringsløp i temaet Transport – Oppfinnelser som forandret verden.Læringsløp i temaet Transport – Oppfinnelser som forandret verden.

  • Oppstart
    Arena 1–4
    Læringsløp
    Oppstart

    Læringsløp om å ta vare på jordaLæringsløp om å ta vare på jorda

  • Å bruke løkker for å gjenta
    Programmering
    Læringsløp
    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

  • Å tenke som en robot
    Programmering
    Læringsløp
    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

12

Nettleseren din støttes ikke

Aschehoug Undervisning anbefaler at du bruker en annen nettleser, for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)