Hopp til hovedinnhold

Søk

47 treff

  • Hva må til for at noe kan leve?

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Hva må til for at noe kan leve?

    Et læringsløp om hva som gjør at noe kan leve på jorda.Et læringsløp om hva som gjør at noe kan leve på jorda.

  • Dag og natt

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Dag og natt

    Læringsløp om hvorfor det blir dag og natt, med artikler og en utforskende aktivitet.Læringsløp om hvorfor det blir dag og natt, med artikler og en utforskende aktivitet.

  • Lungene og luftveissystemet

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Lungene og luftveissystemet

    Et læringsløp om lungene og luftveissystemet med utforskende aktiviteter.Et læringsløp om lungene og luftveissystemet med utforskende aktiviteter.

    Lunger.
  • Hjertet og blodårene

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Hjertet og blodårene

    Et læringsløp om hjertet, blodårene og blodet med utforskende aktiviteter.Et læringsløp om hjertet, blodårene og blodet med utforskende aktiviteter.

  • Lag-på-lag-bergarter

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Lag-på-lag-bergarter

    Læringsløp om lag-på-lag bergarter (sedimentære bergarter).Læringsløp om lag-på-lag bergarter (sedimentære bergarter).

    Et syltetøyglass med lokk hvor det ligger lagvis grus, sand og mel.
  • De prikkete bergartene

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    De prikkete bergartene

    Læringsløp om prikkete bergarter (magmatiske bergarter).Læringsløp om prikkete bergarter (magmatiske bergarter).

  • De stripete bergartene

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    De stripete bergartene

    Læringsløp om stripete bergarter (metamorfe bergarter).Læringsløp om stripete bergarter (metamorfe bergarter).

  • The Native Americans

    Quest 5–7

    Læringsløp

    The Native Americans

    Læringsløp med tekster og aktiviteter knyttet til urbefolkningen i Amerika.Læringsløp med tekster og aktiviteter knyttet til urbefolkningen i Amerika.

    Thumbnail.
  • Facts about the USA

    Quest 5–7

    Læringsløp

    Facts about the USA

    Læringsløp som presenterer fakta om USA og flaggets historie. I tillegg skal elevene presentere en selvvalgt stat.Læringsløp som presenterer fakta om USA og flaggets historie. I tillegg skal elevene presentere en selvvalgt stat.

    Thumbnail.
  • Å bruke løkker for å gjenta

    Programmering

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Å tenke som en robot

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Highway for Bees

    Quest 5–7

    Læringsløp

    Highway for Bees

    Læringsløp om bier.Læringsløp om bier.

    Thumbnail.
  • World Records

    Quest 5–7

    Læringsløp

    World Records

    Læringsløp om dyrerekorder og historien til boka Guinness World Records.Læringsløp om dyrerekorder og historien til boka Guinness World Records.

  • Explorers in Space

    Quest 5–7

    Læringsløp

    Explorers in Space

    Læringsløp om menneskets utforsking av verdensrommet, blant annet månelandingen og Mars-ekspedisjonen.Læringsløp om menneskets utforsking av verdensrommet, blant annet månelandingen og Mars-ekspedisjonen.

    Thumbnail.
  • Å tenke som en robot

    Programmering

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.     I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.     

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Hva vet dere om å flykte?

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Hva vet dere om å flykte?

    I dette læringsløpet skal dere snakke sammen om tekst, bilder og spørsmål og finne ut hva dere kan om temaet fra før. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.I dette læringsløpet skal dere snakke sammen om tekst, bilder og spørsmål og finne ut hva dere kan om temaet fra før. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.

  • Hva vet dere om menneskenes liv på jorda?

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Hva vet dere om menneskenes liv på jorda?

    I dette læringsløpet skal dere snakke sammen om bilder og spørsmål og finne ut hva dere kan om temaet fra før. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.I dette læringsløpet skal dere snakke sammen om bilder og spørsmål og finne ut hva dere kan om temaet fra før. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.

  • Figurtall

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Figurtall

    Læringsløp om figurtall og oversettelse til algebraiske uttrykk. Elevene skal jobbe med to varianter av bord-og-stol-problemet.Læringsløp om figurtall og oversettelse til algebraiske uttrykk. Elevene skal jobbe med to varianter av bord-og-stol-problemet.

  • Utforsk fantasysjangeren

    Bokbussen RØD/BLÅ

    Læringsløp

    Utforsk fantasysjangeren

    Oppstartsløp som legger til rette for utforsking og forberedelser for arbeid med temaet "Fantasy" i Fabel 6 . Oppstartsløp som legger til rette for utforsking og forberedelser for arbeid med temaet "Fantasy" i Fabel 6 . 

123

Nettleseren din støttes ikke

Aschehoug Undervisning anbefaler at du bruker en annen nettleser, for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)