Fag
- Norsk (18)
- Naturfag (15)
- Engelsk (13)
- Samfunnsfag (8)
- Matematikk (7)
- Spansk (6)
- Tverrfaglig (3)
- Tysk (3)
- Fransk (1)
- Fremmedspråk (1)
- Fysikk (1)
- Geofag (1)
Trinn
- 5. trinn (15)
- 6. trinn (15)
- 7. trinn (15)
- 1. trinn (3)
- 10. trinn (3)
- 2. trinn (3)
- 3. trinn (3)
- 4. trinn (3)
- 8. trinn (3)
- 9. trinn (3)
- Vg1 (1)
- Vg2 (1)
Nøkkelord
15 treff
-
Den elektriske kraften gir elektrisk strøm
Gente 8–10
Læringsløp
Den elektriske kraften gir elektrisk strømEt læringsløp hvor man lærer om partikler og utforsker de elektriske kreftene. Et læringsløp hvor man lærer om partikler og utforsker de elektriske kreftene.
-
Mars – den røde planeten
Solaris 5–7
Læringsløp
Mars – den røde planetenEt læringsløp hvor man blir bedre kjent med planeten Mars og forskningen som pågår der.Et læringsløp hvor man blir bedre kjent med planeten Mars og forskningen som pågår der.
-
Hva vet dere om å flykte?
Sammen for Ukraina
Læringsløp
Hva vet dere om å flykte?I dette læringsløpet skal dere snakke sammen om tekst, bilder og spørsmål og finne ut hva dere kan om temaet fra før. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.I dette læringsløpet skal dere snakke sammen om tekst, bilder og spørsmål og finne ut hva dere kan om temaet fra før. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.
-
Sensorer og mikrokontrollere
Solaris 5–7
Læringsløp
Sensorer og mikrokontrollereEt læringsløp om hva sensorer og mikrokontrollere er og hvordan de brukes.Et læringsløp om hva sensorer og mikrokontrollere er og hvordan de brukes.
-
Å tenke som en robot
Programmering
Læringsløp
Å tenke som en robotLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Å bruke løkker for å gjenta
Programmering
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.
-
Å tenke som en robot
Solaris 8–10
Læringsløp
Å tenke som en robotI dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Dag og natt
Gente 8–10
Læringsløp
Dag og nattLæringsløp om hvorfor det blir dag og natt, med artikler og en utforskende aktivitet.Læringsløp om hvorfor det blir dag og natt, med artikler og en utforskende aktivitet.
-
Hjertet og blodårene
Gente 8–10
Læringsløp
Hjertet og blodåreneEt læringsløp om hjertet, blodårene og blodet med utforskende aktiviteter.Et læringsløp om hjertet, blodårene og blodet med utforskende aktiviteter.
-
Hva må til for at noe kan leve?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva må til for at noe kan leve?Et læringsløp om hva som gjør at noe kan leve på jorda.Et læringsløp om hva som gjør at noe kan leve på jorda.
-
De prikkete bergartene
Solaris 5–7
Læringsløp
De prikkete bergarteneLæringsløp om prikkete bergarter (magmatiske bergarter).Læringsløp om prikkete bergarter (magmatiske bergarter).
-
De stripete bergartene
Solaris 5–7
Læringsløp
De stripete bergarteneLæringsløp om stripete bergarter (metamorfe bergarter).Læringsløp om stripete bergarter (metamorfe bergarter).
-
Lungene og luftveissystemet
Solaris 5–7
Læringsløp
Lungene og luftveissystemetEt læringsløp om lungene og luftveissystemet med utforskende aktiviteter.Et læringsløp om lungene og luftveissystemet med utforskende aktiviteter.
-
Torvmose
Gente 8–10
Læringsløp
TorvmoseEt læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.
-
Jorda som system
Gente 8–10
Læringsløp
Jorda som systemLæringsløp om noen av jordas systemer: atmosfæren og havet som system.Læringsløp om noen av jordas systemer: atmosfæren og havet som system.