Hopp til hovedinnhold

Søk

10 treff

  • Å tenke som en robot

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Addisjon og subtraksjon med brøk

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Addisjon og subtraksjon med brøk

    I dette læringsløpet skal dere sammenlikne og diskutere ulike strategier for å addere brøker. Dere skal spille brøkdomino og jobbe videre i ØveMatematikk. I dette læringsløpet skal dere sammenlikne og diskutere ulike strategier for å addere brøker. Dere skal spille brøkdomino og jobbe videre i ØveMatematikk. 

  • Brøkdelen av et tall

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Brøkdelen av et tall

    I dette læringsløpet skal dere jobbe med ulike strategier for å finne brøkdelen av tall. Dere skal også bruke papirstrimler for å utforske hvordan man kan finne brøkdelen av en brøk. Til slutt i læringsløpet skal dere arbeide videre i ØveMatematikk. I dette læringsløpet skal dere jobbe med ulike strategier for å finne brøkdelen av tall. Dere skal også bruke papirstrimler for å utforske hvordan man kan finne brøkdelen av en brøk. Til slutt i læringsløpet skal dere arbeide videre i ØveMatematikk. 

  • Å tenke som en robot

    Programmering

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Programmering

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Regnestrategier

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Regnestrategier

    I dette læringsløpet skal dere jobbe sammenlikne og diskutere ulike strategier for å regne med desimaltall. Gjennom en aktivitet skal dere utforske og beskrive mønstre som dukker opp i regning med desimaltall.  Til slutt i læringsløpet skal dere jobbe mer i ØveMatematikk.I dette læringsløpet skal dere jobbe sammenlikne og diskutere ulike strategier for å regne med desimaltall. Gjennom en aktivitet skal dere utforske og beskrive mønstre som dukker opp i regning med desimaltall.  Til slutt i læringsløpet skal dere jobbe mer i ØveMatematikk.

  • Forholdstrekanten

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Forholdstrekanten

    I dette læringsløpet skal elevene jobbe å bruke forholdstrekanten for å finne prisen for en mengde av noe, når man vet prisen per stykk eller per kilogram.I dette læringsløpet skal elevene jobbe å bruke forholdstrekanten for å finne prisen for en mengde av noe, når man vet prisen per stykk eller per kilogram.

  • Hvor mange prosent?

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Hvor mange prosent?

    I dette læringsløpet skal dere jobbe videre med omgjøring av brøk, desimaltall og prosent. Dere skal utforske fordeling med tellebrikker og spille  Brøk og prosent og Rammedomino. I dette læringsløpet skal dere jobbe videre med omgjøring av brøk, desimaltall og prosent. Dere skal utforske fordeling med tellebrikker og spille  Brøk og prosent og Rammedomino. 

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.     I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.     

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Å gange med et desimaltall

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å gange med et desimaltall

    I dette læringsløpet skal elevene jobbe med å multiplisere desimaltallI dette læringsløpet skal elevene jobbe med å multiplisere desimaltall

Internet Explorer støttes ikke

Aschehoug univers fungerer kun med en moderne nettleser som for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)