Hopp til hovedinnhold

Søk

20 treff

  • De prikkete bergartene

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    De prikkete bergartene

    Læringsløp om prikkete bergarter (magmatiske bergarter).Læringsløp om prikkete bergarter (magmatiske bergarter).

  • De stripete bergartene

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    De stripete bergartene

    Læringsløp om stripete bergarter (metamorfe bergarter).Læringsløp om stripete bergarter (metamorfe bergarter).

  • Hva er liv?

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Hva er liv?

    Et læringsløp hvor elevene skal forsøke å komme fram til kjennetegn på at noe er levende og ikke-levende.

  • Å tenke som en robot

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Hva har jeg lært?

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Steinene forteller .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Steinene forteller .

  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det de har lært i Landskapets hemmeligheter .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det de har lært i Landskapets hemmeligheter .

  • Oppstart – Sola og planetene

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Oppstart – Sola og planetene

    Oppstartsløp til temaet Sola og planetene .Oppstartsløp til temaet Sola og planetene .

    Jente i romskip på vei ut i verdensrommet. Ser månen og en romstasjon. Skimter jorda.
  • Hva har jeg lært?

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Sola og planetene .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Sola og planetene .

  • Å tenke som en robot

    Programmering

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Programmering

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Årstider

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Årstider

    Artikkelsamling om de fire årstidene og hvorfor vi har ulike årstider.Artikkelsamling om de fire årstidene og hvorfor vi har ulike årstider.

    Thumbnail.
  • Oppstart – Landskapets hemmeligheter

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Oppstart – Landskapets hemmeligheter

    Oppstartsløp til temaet Landskapets hemmeligheter.Oppstartsløp til temaet Landskapets hemmeligheter.

    Oppstart_Landskapets hemmeligheter_thumb.png
  • Hva må til for at noe kan leve?

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Hva må til for at noe kan leve?

    Et læringsløp om hva som gjør at noe kan leve på jorda.Et læringsløp om hva som gjør at noe kan leve på jorda.

    Thumbnail.
  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Jorda og sola .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Jorda og sola .

  • Hva har jeg lært?

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Kjennetegn på liv .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Kjennetegn på liv .

  • Dag og natt

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Dag og natt

    Læringsløp om hvorfor det blir dag og natt, med artikler og en utforskende aktivitet.Læringsløp om hvorfor det blir dag og natt, med artikler og en utforskende aktivitet.

    Thumbnail.
  • Mars – den røde planeten

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Mars – den røde planeten

    Et læringsløp hvor man blir bedre kjent med planeten Mars og forskningen som pågår der.Et læringsløp hvor man blir bedre kjent med planeten Mars og forskningen som pågår der.

  • Jorda som system

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Jorda som system

    Læringsløp om noen av jordas systemer: atmosfæren og havet som system.Læringsløp om noen av jordas systemer: atmosfæren og havet som system.

  • Spor etter isen

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Spor etter isen

    Læringsløp om hvordan isen har formet og etterlatt seg spor i landskapet. Elevene skal lage en modell av en isbre.Læringsløp om hvordan isen har formet og etterlatt seg spor i landskapet. Elevene skal lage en modell av en isbre.

  • Krefter forandrer landskapet

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Krefter forandrer landskapet

    Læringsløp om hvordan landskapet har blitt formet av indre og ytre krefter. Læringsløp om hvordan landskapet har blitt formet av indre og ytre krefter. 

    Krefter forandrer landskaper_thumb.png

Internet Explorer støttes ikke

Aschehoug univers fungerer kun med en moderne nettleser som for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)