Hopp til hovedinnhold

Søk

55 treff

  • Å regne med tid

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å regne med tid

    I dette læringsløpet skal elevene regne med tid ved hjelp av tallinje og oppstilling.I dette læringsløpet skal elevene regne med tid ved hjelp av tallinje og oppstilling.

    Thumbnail.
  • What Are You Curious About?

    Quest 5–7

    Læringsløp

    What Are You Curious About?

    Læringsløp hvor elevene skal snakke om hva de er interessert i og hva de drømmer om å bli.Læringsløp hvor elevene skal snakke om hva de er interessert i og hva de drømmer om å bli.

  • Famous Failures

    Quest 5–7

    Læringsløp

    Famous Failures

    How can you learn from your mistakes? And can failure be a good thing?How can you learn from your mistakes? And can failure be a good thing?

    FamousFailuresThumb.png
  • This Matters to Me!

    Quest 5–7

    Læringsløp

    This Matters to Me!

    Læringsløp om barn som har brukt stemmen sin / sine handlinger for å påvirke.Læringsløp om barn som har brukt stemmen sin / sine handlinger for å påvirke.

    ThisMattersToMe_Thumb.png
  • Klokka

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Klokka

    I dette læringsløpet skal elevene utforske den analoge og digitale klokka. Hvordan leser vi av klokka? Hvorfor heter det kvart på og halv ? Og hvorfor viser den analoge klokka samme klokkeslett morgen og kveld?I dette læringsløpet skal elevene utforske den analoge og digitale klokka. Hvordan leser vi av klokka? Hvorfor heter det kvart på og halv ? Og hvorfor viser den analoge klokka samme klokkeslett morgen og kveld?

    Avganger på en flyplass.
  • The World Needs Your Voice

    Quest 5–7

    Læringsløp

    The World Needs Your Voice

    Læringsløp om det å uttrykke meninger på ulike måter.Læringsløp om det å uttrykke meninger på ulike måter.

  • Bli kjent med regneark

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Bli kjent med regneark

    I dette læringsløpet blir elvene kjent med grunnleggende funksjoner i regneark.I dette læringsløpet blir elvene kjent med grunnleggende funksjoner i regneark.

    Thumbnail.
  • Life Online

    Quest 5–7

    Læringsløp

    Life Online

    Learn about and discuss online rules.Learn about and discuss online rules.

    Life online_thumb.png
  • Hva vet dere om urfolk?

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Hva vet dere om urfolk?

    I dette læringsløpet skal dere gjennom å snakke sammen om bilder, film og spørsmål, finne ut hva dere kan om urfolk fra før av. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.I dette læringsløpet skal dere gjennom å snakke sammen om bilder, film og spørsmål, finne ut hva dere kan om urfolk fra før av. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.

    fokusbobler forside thumb
  • Hva vet dere om fordommer?

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Hva vet dere om fordommer?

    Oppstartsløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "I have a dream" i  Arena 7 . Oppstartsløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "I have a dream" i  Arena 7 . 

  • Lungene og luftveissystemet

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Lungene og luftveissystemet

    Et læringsløp om lungene og luftveissystemet med utforskende aktiviteter.Et læringsløp om lungene og luftveissystemet med utforskende aktiviteter.

    Lunger.
  • Intro – What Matters to Me

    Quest 5–7

    Læringsløp

    Intro – What Matters to Me

    Oppstartsløp til temaet What Matters to Me?Oppstartsløp til temaet What Matters to Me?

    WhatMattersToMe_LL_thumb.png
  • Kalender

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Kalender

    I dette læringsløpet skal elevene utforske og sammenlikne kalendere. Til slutt skal de sette opp sin egen månedskalender med planer og gjøremålI dette læringsløpet skal elevene utforske og sammenlikne kalendere. Til slutt skal de sette opp sin egen månedskalender med planer og gjøremål

    Thumbnail.
  • Å tenke som en robot

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Hva har vi lært?

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Hva har vi lært?

    I dette læringsløpet skal dere gjennom samtaler og ulike oppgaver tenke over hva dere har lært. I dette læringsløpet skal dere gjennom samtaler og ulike oppgaver tenke over hva dere har lært. 

    Hva har vi lært forside thumb
  • Kraft til å bære framtiden

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Kraft til å bære framtiden

    Hva er bærekraft, og hva menes egentlig med bærekraftsmålene? Dette er noe av det du skal få lære mer om i dette læringsløpet. Hva er bærekraft, og hva menes egentlig med bærekraftsmålene? Dette er noe av det du skal få lære mer om i dette læringsløpet. 

  • Formler i regneark

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Formler i regneark

    I dette læringsløpet skal elevene jobbe utforske cellereferanser og formler i regneark. De skal løse regnestykker og lage en oversikt over hva det koster å besøke en fornøyelsespark. Elevene skal også diskutere og komme frem til hva som gjør regneark oversiktlig.I dette læringsløpet skal elevene jobbe utforske cellereferanser og formler i regneark. De skal løse regnestykker og lage en oversikt over hva det koster å besøke en fornøyelsespark. Elevene skal også diskutere og komme frem til hva som gjør regneark oversiktlig.

    Forside fornøyelsespark.
  • Terrengløypa

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Terrengløypa

    I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver som skal løses med regneark. Her møter eleven også valuta-begrepet, og de skal lage et regneark som de kan bruke for å regne mellom ulike valuta.I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver som skal løses med regneark. Her møter eleven også valuta-begrepet, og de skal lage et regneark som de kan bruke for å regne mellom ulike valuta.

    Terrengølype.
  • Sirkulasjonssystemet

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Sirkulasjonssystemet

    Et læringsløp om sirkulasjonssystemet i kroppen.Et læringsløp om sirkulasjonssystemet i kroppen.

  • Lyttinga er viktigere enn ytringa!

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Lyttinga er viktigere enn ytringa!

    Elevene møter radioprogramleder Tete Andreas Lidbom i seks ulike filmer, og får høre han fortelle om egne opplevelser, tanker og meninger om temaer som rasisme, ytringsfrihet og diskriminering. Hver film har varierte oppgaver tilknyttet seg. Elevene møter radioprogramleder Tete Andreas Lidbom i seks ulike filmer, og får høre han fortelle om egne opplevelser, tanker og meninger om temaer som rasisme, ytringsfrihet og diskriminering. Hver film har varierte oppgaver tilknyttet seg. 

123

Internet Explorer støttes ikke

Aschehoug univers fungerer kun med en moderne nettleser som for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)