30 treff
-
Alle planter tilhører en familie
Solaris 5–7
Læringsløp
Alle planter tilhører en familieArtikkelsamling om plantefamilier og hva som kjennetegner dem.Artikkelsamling om plantefamilier og hva som kjennetegner dem.
-
Næringskjeder og næringsnett i ferskvann
Solaris 5–7
Læringsløp
Næringskjeder og næringsnett i ferskvannEt læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.
-
Torvmose
Gente 8–10
Læringsløp
TorvmoseEt læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.
-
Sølv
Solaris 5–7
Læringsløp
SølvEt læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om sølv har bidratt til vitenskap.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om sølv har bidratt til vitenskap.
-
Hva er liv?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva er liv?Et læringsløp hvor elevene skal forsøke å komme fram til kjennetegn på at noe er levende og ikke-levende.
-
Medisiner fra naturen
Solaris 5–7
Læringsløp
Medisiner fra naturenEt læringsløp om hvordan noen planter kan brukes til medisin.Et læringsløp om hvordan noen planter kan brukes til medisin.
-
Oppstart – Biologisk mangfold
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart – Biologisk mangfoldOppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .Oppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .
-
Leddyr
Solaris 5–7
Læringsløp
LeddyrLæringsløp om leddyr. Dette er en stor hovedgruppe med mange store undergrupper for eksempel tusenbein, skolopender, krepsdyr, insekter og edderkoppdyr.Læringsløp om leddyr. Dette er en stor hovedgruppe med mange store undergrupper for eksempel tusenbein, skolopender, krepsdyr, insekter og edderkoppdyr.
-
Oppstart - Ville vekster
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart - Ville veksterOppstartsløp til temaet Ville vekster.Oppstartsløp til temaet Ville vekster.
-
Oppstart – Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart – Fra tradisjonell kunnskap til vitenskapOppstartsløp til temaet "Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap".Oppstartsløp til temaet "Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap".
-
Å tenke som en robot
Solaris 8–10
Læringsløp
Å tenke som en robotI dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Hva har jeg lært?
Gente 8–10
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Hvem spiser hva og hvem? .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Hvem spiser hva og hvem? .
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Dyregrupper og særtrekk .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Dyregrupper og særtrekk .
-
Hva har jeg lært?
Gente 8–10
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Bærekraftig utvikling .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Bærekraftig utvikling .
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap .
-
Ulike leveområder
Solaris 5–7
Læringsløp
Ulike leveområderEt læringsløp som tar for seg biologisk mangfold i ulike leveområder. Elevene skal også samtale om leveområder i eget nærmiljø.Et læringsløp som tar for seg biologisk mangfold i ulike leveområder. Elevene skal også samtale om leveområder i eget nærmiljø.
-
Sortering av dyr
Solaris 5–7
Læringsløp
Sortering av dyrEt læringsløp som forklarer hvordan dyr er inndelt i dyregrupper og hva et særtrekk er. Elevene får øve seg på å finne særtrekk i interaktive oppgaver og gjennom aktiviteter utendørs.Et læringsløp som forklarer hvordan dyr er inndelt i dyregrupper og hva et særtrekk er. Elevene får øve seg på å finne særtrekk i interaktive oppgaver og gjennom aktiviteter utendørs.
-
Dyregrupper med virvelløse dyr
Solaris 5–7
Læringsløp
Dyregrupper med virvelløse dyrLæringsløp som introduserer ulike dyregrupper med virvelløsedyr.Læringsløp som introduserer ulike dyregrupper med virvelløsedyr.
-
Livet rundt oss
Solaris 5–7
Læringsløp
Livet rundt ossEt læringsløp om ulike arter i Norge og verden.Et læringsløp om ulike arter i Norge og verden.
-
Bløtdyr
Solaris 5–7
Læringsløp
BløtdyrI dette læringsløpet skal vi se nærmere på hovedgruppa Bløtdyr, en dyregruppe av virvelløse dyr.I dette læringsløpet skal vi se nærmere på hovedgruppa Bløtdyr, en dyregruppe av virvelløse dyr.