54 treff
-
Livet rundt oss
Solaris 5–7
Læringsløp
Livet rundt ossEt læringsløp om ulike arter i Norge og verden.Et læringsløp om ulike arter i Norge og verden.
-
Oppstart - Hvem spiser hva og hvem?
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart - Hvem spiser hva og hvem?Oppstartsløp til temaet Hvem spiser hva og hvem?Oppstartsløp til temaet Hvem spiser hva og hvem?
-
Mars – den røde planeten
Solaris 5–7
Læringsløp
Mars – den røde planetenEt læringsløp hvor man blir bedre kjent med planeten Mars og forskningen som pågår der.Et læringsløp hvor man blir bedre kjent med planeten Mars og forskningen som pågår der.
-
Write: Poster
Quest 5–7
Læringsløp
Write: PosterLæringsløp hvor elevene lager plakater.Læringsløp hvor elevene lager plakater.
-
Oppstart – Biologisk mangfold i nordområdene
Gente 8–10
Læringsløp
Oppstart – Biologisk mangfold i nordområdeneOppstartsløp til Biologisk mangfold i nordområdene . Hør blant annet Dag Hessen forklare hva nordområdene er og hvorfor de er viktige.Oppstartsløp til Biologisk mangfold i nordområdene . Hør blant annet Dag Hessen forklare hva nordområdene er og hvorfor de er viktige.
-
Hva har jeg lært?
Gente 8–10
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Hvem spiser hva og hvem? .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Hvem spiser hva og hvem? .
-
Hva har jeg lært?
Gente 8–10
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Bærekraftig utvikling .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Bærekraftig utvikling .
-
Å tenke som en robot
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å tenke som en robotLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Oppstart - Stoffene i og rundt oss
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart - Stoffene i og rundt ossOppstartsløp for temaet Stoffene i og rundt oss.Oppstartsløp for temaet Stoffene i og rundt oss.
-
Connor’s Conscience
Mat og helse 8–10
Læringsløp
Connor’s ConscienceConnor posts about his life on social media, and especially on what he does to be more environmentally friendly. Unit Focus working with words that are easily confused reading and creating social media texts which combine textual and visual information learning words and expressions having to do with sustainable consumption
-
Sammensatt tekst 5A
Fabel 5–7
Læringsløp
Sammensatt tekst 5AGjennom utforskende og varierte oppgaver lærer elevene å lese og skrive sammensatte tekster. I dette læringsløpet lærer du å utforske og beskrive sammenhengen mellom tekst og bilder.Gjennom utforskende og varierte oppgaver lærer elevene å lese og skrive sammensatte tekster. I dette læringsløpet lærer du å utforske og beskrive sammenhengen mellom tekst og bilder.
-
Teenagers Taking Action
Mat og helse 8–10
Læringsløp
Teenagers Taking ActionIn this text, we meet four teenagers from different parts of the world who have found ways to be environmentally friendly. Unit Focus learning words and expressions to describe environmental problems and solutions reading, writing and talking about environmental challenges and what we as individuals can do about them gathering information, organising ideas and planning a five paragraph essay
-
Kraft til å bære framtiden
Arena 5–7
Læringsløp
Kraft til å bære framtidenHva er bærekraft, og hva menes egentlig med bærekraftsmålene? Dette er noe av det du skal få lære mer om i dette læringsløpet. Hva er bærekraft, og hva menes egentlig med bærekraftsmålene? Dette er noe av det du skal få lære mer om i dette læringsløpet.
-
Oppstart – Biologisk mangfold
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart – Biologisk mangfoldOppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .Oppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .
-
Hva vet dere om menneskerettigheter?
Arena 5–7
Læringsløp
Hva vet dere om menneskerettigheter?I dette læringsløpet skal dere gjennom å snakke sammen om bilder, film og spørsmål, finne ut hva dere kan om menneskerettigheter fra før av. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.I dette læringsløpet skal dere gjennom å snakke sammen om bilder, film og spørsmål, finne ut hva dere kan om menneskerettigheter fra før av. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Elevene oppsummerer og reflekterer rundt hva de har lært i arbeid med temaet "Biologisk mangfold i nordområdene" i Solaris 7 . Elevene oppsummerer og reflekterer rundt hva de har lært i arbeid med temaet "Biologisk mangfold i nordområdene" i Solaris 7 .
-
Oppstart - Tingene rundt oss
Gente 8–10
Læringsløp
Oppstart - Tingene rundt ossOppstartsløp til temaet Tingene rundt oss.Oppstartsløp til temaet Tingene rundt oss.
-
Å bruke løkker for å gjenta
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaI dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering. I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Sola og planetene .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Sola og planetene .
-
Alle menneskers rettigheter
Arena 5–7
Læringsløp
Alle menneskers rettigheterHar du hørt om menneskerettighetene? Menneskerettighetene er rettigheter og friheter som gjelder for alle mennesker i verden, uansett hvem vi er, og hvor vi bor. Selv om menneskerettighetene er like for alle, lever vi ulike liv. Ikke alle mennesker får rettighetene sine oppfylt. Har du hørt om menneskerettighetene? Menneskerettighetene er rettigheter og friheter som gjelder for alle mennesker i verden, uansett hvem vi er, og hvor vi bor. Selv om menneskerettighetene er like for alle, lever vi ulike liv. Ikke alle mennesker får rettighetene sine oppfylt.