Hopp til hovedinnhold

Søk

8899 treff

  • Øvingsoppgaver
    Gente 8–10
    Innholdspakke
    Øvingsoppgaver

    Her finner du interaktive øvingsoppgaver til temaet.Her finner du interaktive øvingsoppgaver til temaet.

  • Compras y comida
    Gente 8–10
    Artikkel
    ¿Ya sabes?

    Spansk har mange ord som ligner på det engelske eller norske ordet. Hva heter ordene i ordskyen på engelsk og norsk?

  • Påvirkning av kroppens signalsystemer
    Solaris 8–10
    Artikkel
    Hva handler det om?

    Hjernen oppfatter signaler fra kroppens signalsystemer, altså nerve- og hormonsystemet, og sørger for at kroppen fungerer som den skal. Men systemene kan påvirkes av stoffer vi får i oss, og disse stoffene kan bidra til at hjernen oppfatter verden annerledes enn vi ellers ville ha gjort. Alkohol, narkotika, dopingmidler og en rekke legemidler påvirker kroppens signalsystemer, men hva skjer egentlig når vi tilfører kroppen slike stoffer?

  • Qu'est-ce que tu as fait pendant les vacances ?
    Salut 8–10
    Artikkel
    Ma ville

    Skriv en tekst i Mon journal hvor du forteller om stedet der du bor. Hvordan ser det ut? Er det en storby med parker eller en liten bygd med jorder og skog? Fortell også om klimaet. Du kan bruke tittelen Ma ville eller Mon village .

  • Algebra
    Matemagisk 8–10
    Innholdspakke
    Algebra

    Her finner du undervisningsfilmer knyttet til algebra og likninger. Flere filmer kommer etter hvert. 

  • Oppvarming – En oppgavesamling
    Matemagisk 8–10
    Læringsløp
    Hva vet jeg om ...?

    Hva vet du om likninger? Skriv alt du kommer på. Ta gjerne med eksempler. 

  • Kapitler fra Fabel 8
    Fabel 8–10
    Artikkel
    Kapittel 2: Les for å lære

    Dette kapitlet er et kurskapittel i lesestrategier. Tanken er at elevene får en repetisjon av tenkemåter og strategier de kjenner fra barnetrinnet, samtidig som de får innføring i flere viktige strategier de har behov for ved lesing av stadig mer avanserte fagtekster. Kildebruk får større plass i denne utgaven av Fabel , i og med at elevenes jakt på kunnskap i stadig større grad foregår andre steder enn i fagbøkene.

  • Programmering
    Matemagisk 8–10
    Innholdspakke
    Programmering

    Her finner du undervisningsfilmer om programmering. Flere filmer kommer etter hvert. 

  • Statistikk og sannsynlighet
    Matemagisk 8–10
    Innholdspakke
    Statistikk og sannsynlighet

    Her finner du undervisningsfilmer om statistikk og sannsynlighet. Flere filmer kommer etter hvert. 

  • Oppvarming – En oppgavesamling
    Matemagisk 8–10
    Læringsløp
    Hva vet jeg om ...?

    Hva vet du om algebraiske uttrykk? Skriv alt du kommer på. Ta gjerne med eksempler. 

  • Oppvarming – En oppgavesamling
    Matemagisk 8–10
    Læringsløp
    Hva vet jeg om ...?

    Hva vet du om potenser? Skriv alt du kommer på. Ta gjerne med eksempler. 

  • Oppvarming – En oppgavesamling
    Matemagisk 8–10
    Læringsløp
    Hva vet jeg om ...?

    Hva vet du om prosent? Skriv alt du kommer på. Tegn gjerne figurer. Lag eksempler. 

  • Lærerveiledning
    Fabel 8–10
    Artikkel
    Vurdering

    Utviklingen i skolen har de siste tiårene dreid fra en lærerstyrt undervisnings- og vurderingskultur til en situasjon der eleven, med læreren som veileder, har en aktiv rolle i egen læring.

  • Oppvarming – En oppgavesamling
    Matemagisk 8–10
    Læringsløp
    Trekanter

    Fleip eller fakta? I en likebeint trekant er alle sidene like lange.  I en likesidet trekant er alle sidene like lange.  I en likesidet trekant er alle vinklene 60°. I en likebeint trekant er alle vinklene mindre enn 90°. Det finnes trekanter med to vinkler som er 90°. 

  • Videoer med oppgavesett
    Stages 8–10
    Artikkel
    Nouns – substantiv

    What is a noun? How do we use it?

  • Qu'est-ce que tu as fait pendant les vacances ?
    Salut 8–10
    Artikkel
    Mes vêtements préférés

    Skriv en tekst i Mon journal der du sier noe om din klesstil. Bruk tekstene om Gabriel og Imane til inspirasjon. Du kan bruke tittelen Mes vêtements préférés .

  • Oppvarming – En oppgavesamling
    Matemagisk 8–10
    Læringsløp
    Potenser

    Fleip eller fakta?

  • Oppvarming – En oppgavesamling
    Matemagisk 8–10
    Læringsløp
    Algebraiske uttrykk

    Fleip eller fakta? ( xy ) 2 = xy 2 x 2 y = xy 2 ( xy ) 2 = x 2 y 2 

  • Oppvarming – En oppgavesamling
    Matemagisk 8–10
    Læringsløp
    Hva vet jeg om ...?

    Hva vet du om brøk? Skriv alt du kommer på. Tegn gjerne figurer. Lag eksempler. 

  • Påvirkning av kroppens signalsystemer
    Solaris 8–10
    Artikkel
    Bingo om påvirkning av signalsystemene

    Gå sammen i grupper. Lag bingobrett med begreper fra kapitlet og forklaringer til begrepene, og spill bingo med klassen.

12345...445

Nettleseren din støttes ikke

Aschehoug Undervisning anbefaler at du bruker en annen nettleser, for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)