Hopp til hovedinnhold

Søk

25758 treff

  • Useful Words

    Oppgave - useful words

  • Hva er en funksjon?

    Studer bildet under og svar på spørsmålene.

  • Grafen til en funksjon

    Studer bildet under og svar på spørsmålene.

  • Algebraiske uttrykk og formler

    Studer bildet under og svar på spørsmålene.

  • Oppstart

    Del av læringsløpet "Hva mener du?" i Fabel 2.

  • Oppstart

    Del av læringsløpet "Hva mener du?" i Fabel 2.

  • Aktiviteter

    Del av læringsløpet "Hva mener du?" i Fabel 2.

  • Påvirkning av kroppens signalsystemer

    Solaris 8–10

    Artikkel

    Hva handler det om?

    Hjernen oppfatter signaler fra kroppens signalsystemer, altså nerve- og hormonsystemet, og sørger for at kroppen fungerer som den skal. Men systemene kan påvirkes av stoffer vi får i oss, og disse stoffene kan bidra til at hjernen oppfatter verden annerledes enn vi ellers ville ha gjort. Alkohol, narkotika, dopingmidler og en rekke legemidler påvirker kroppens signalsystemer, men hva skjer egentlig når vi tilfører kroppen slike stoffer?

  • Les for å lære

    Fabel 5–7

    Læringsløp

    Min læring

    Del av læringsløpet "Lær å lese - saktekster" i Fabel 5. 

  • Barnepanel

    START

    Artikkel

    Hva skjer når noen i familien dør?

    Barnepanel: Hva skjer når noen i familien dør?

  • Qu'est-ce que tu as fait pendant les vacances ?

    Salut 8–10

    Artikkel

    Ma ville

    Skriv en tekst i Mon journal hvor du forteller om stedet der du bor. Hvordan ser det ut? Er det en storby med parker eller en liten bygd med jorder og skog? Fortell også om klimaet. Du kan bruke tittelen Ma ville eller Mon village .

  • Skriv fortelling

    Fabel 5–7

    Læringsløp

    Respons på egen fortelling

    Del av læringsløpet "Skriv fortelling" i Fabel 5. 

  • Skriv faktatekst

    Fabel 5–7

    Læringsløp

    Samle informasjon

    Sondre leste to ulike kilder for å finne ut mer om bjørnedyret. Kildene han leste var "Bjørnedyr" og "Ekstrem overlever: Bjørnedyret". Les de to kildene sammen i klassen. 

  • Memory 1

    Magi

    Artikkel

    Bokstavene B og T

    Bokstavene B og T

  • Hør og skriv ordet

    Magi

    Artikkel

    Bokstaven M

    Bokstaven M

  • Les for å lære

    Fabel 5–7

    Læringsløp

    Saktekst og skjønnlitteratur

    Har du tenkt over hvor mange ulike tekster du leser i løpet av en dag? Mange av tekstene leser du uten å tenke over at du leser. Du leser kanskje teksten på melkekartongen mens du spiser frokost? Kanskje leser du på nettbrett eller på mobil? På vei til skolen passerer du trolig skilt og plakater som du leser.

  • Oppvarming – En oppgavesamling

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Hva vet jeg om ...?

    Hva vet du om likninger? Skriv alt du kommer på. Ta gjerne med eksempler. 

  • Kapitler fra Fabel 8

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Kapittel 2: Les for å lære

    Dette kapitlet er et kurskapittel i lesestrategier. Tanken er at elevene får en repetisjon av tenkemåter og strategier de kjenner fra barnetrinnet, samtidig som de får innføring i flere viktige strategier de har behov for ved lesing av stadig mer avanserte fagtekster. Kildebruk får større plass i denne utgaven av Fabel , i og med at elevenes jakt på kunnskap i stadig større grad foregår andre steder enn i fagbøkene.

  • Barnepanel

    START

    Artikkel

    Kan noen ha flere mammaer og pappaer?

    Barnepanel: Kan noen ha flere mammaer og pappaer?

Nettleseren din støttes ikke

Aschehoug Undervisning anbefaler at du bruker en annen nettleser, for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)